fgo fgo skrev:
Wow hur lyckades du med det??
Har tre långhåriga familjemedlemmar. Kanske kan skapa ett rullande schema :crysmile::crysmile:
Låt bli helt enkelt :crysmile:. Jag har skämt bort henne med en fin ny purus-brunn så där är inte en massa gammalt bös att rota i, utan en blandning av hennes frisyr och strumpludd från mig :crysmile:

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
vcx
Praktiserat som elektriker och VVS:are idag efter att fiberföreningen grävt av både min el och vattenslang till den grävda brunnen. Som tur är så är inkopplingen av den nya borrade vattenbrunnen inte långt borta, för jag är något skeptisk till att plastasken jag använde uppfyller rätt IP-klass... Är dock irriterad att jag inte kom ihåg att ledningarna gick där, men det var väl ödets ironi med tanke på varför dom grävde överhuvudtaget var för att jag själv grävt av grannens fiberslang...

Undra om detta betyder att jag själv kan skicka en faktura nu med tanke på dom själva inte heller begärde utsättning innan grävning... :D

Skadad vattenledning och en röd plastlåda i ett lerigt dike efter grävarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
vcx vcx skrev:
Praktiserat som elektriker och VVS:are idag
Gjorde du ingenting? :cool::p:cool::p:cool::p

• Haha
swe.jocke och 2 till
  • Laddar…
Efter att ha lagt golvet färdigt så påbörjades arbetet med vägg (pärlspont) och takytorna (145 * 17) med att påbörja sockeln samt anslutning vägg mot timmervägg.
Interiör av en renoverad hörna med nytt trägolv, pärlspont på vägg och tak, och snickeriverktyg.
Skapa konto

Dagens fokus. Feina upp timret i lämpligt djup och höjd så att sockeln skulle få något att gifta sig med. Nysocklad timmervägg möter ny pärlspont på golvet med synliga träspån från justeringsarbetet.
Skapa konto

Och sockeln med en variant av förlängning för att ta upp ojämnheterna.
Nysågad pärlspont mot trägolv med sågspån och parallellförskjutningsmärken för anslutning.
Skapa konto

Efter att detta var färdigt så var det dags för väggförlivningen.
Man tar en planka och gör parallellförskjutningar med tumstockens hjälp och hoppas på det bästa.
Nyinstallad pärlspontvägg som ansluter till en äldre timmervägg, med uppmärkta linjer för att passa ojämnheter.
Skapa konto

Och sammanbinder punkterna så att det blir lättare att kunna såga till.
Träplanka med uppritade linjer för parallellförskjutning inför sågning, verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Och hoppsan hejsan så klämdes den på plats tillsammans med sockeln
Ny lagt trägolv möter vägg av pärlspont anslutning mot en timmervägg, arbete pågår.
Skapa konto

Och i morgon är en ny dag....

• Gilla
swe.jocke och 21 till
  • Laddar…
vcx
Krilleman Krilleman skrev:
Gjorde du ingenting? :cool::p:cool::p:cool::p
Haha, akta så du inte får två arga yrkesgrupper efter dig nu... :rofl:

S scim skrev:
Borde kanske ägna en del av coronatiden åt att göra en projekttråd :seenoevil:
Gör gärna det!
Den bastun såg läcker ut och jag är på gång att bygga bastu snart.

fgo fgo skrev:
Halvårets höjdpunkt avverkad.
Rensa vattenlås i duschen.
Som vanligt är det bollar av hår som klumpat ihop sig.
Behöver jag tillägga att jag har lika långt hår på huvudet som en kiwi. Fråga mig inte hur jag kunde få detta ***** ansvarsområde.
Känner igen mig......

Målat staketet till trappavsatsen.
Nymålat vitt staket vid trappavsats med målarburk och verktyg på golvet som visar pågående renovering.
Skapa konto

Hittade några gamla tidningar i en vägg när vi öppnade upp för ett nytt dörrhål. Skulle ha lagt tillbaka dom men glömde det så jag satte dom på utsidan istället.
Gammal tidningssida på vägg vid vita dörren, inomhus renoveringsprojekt.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 7 till
  • Laddar…
Fortsätter med utsidan...

Installation av stuprör på betongplatta intill husvägg, omgiven av stenplattor och grus.
Skapa konto
Byggplats med skivmaterial på pallar, verktyg och utrustning på stenläggning.
Skapa konto
Nylagd stengång med grå markstenar och odlingsytor omgivna av kantsten, samt en gul slang på sidan.
Skapa konto
Nygjord uppfart av grå gatsten med en släpvagn och en kratta, kantad av en grusyta och en grön presenning.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 11 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Målat staketet till trappavsatsen.
[bild]
Hittade några gamla tidningar i en vägg när vi öppnade upp för ett nytt dörrhål. Skulle ha lagt tillbaka dom men glömde det så jag satte dom på utsidan istället.
[bild]
Hur gamla?

Tapetserat ett rum på landet. Höll på att bli ett sånt där projekt som skjuts upp av dålig planering. Efter rivning och spackling förra helgen och slipning i torsdags gick talgdanken upp att – just det, måste måla taket också. Mängden öppna färgaffärer i småländsk landsort första maj är inte många. Så det blev en tappad dag med effekten att utbytet av kulokablarna bara kom halvvägs. Men sånt får man ju ändå inte byta själv...
Ny tapetserad hörna i rum med gröna väggar och vit list, nära elkabel och dörrkarm.
Skapa konto

Ny tapetserat rum med blommig tapet, öppen dörr till kök, träbyrå och svart fåtölj.
Skapa konto

• Gilla
claym och 7 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur gamla?
Dagstidning från 17 september 1935.
Husmodern från 1934.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det går sakta framåt.
Delvis lagda klinkerplattor på terrass med avståndshållare och nivelleringsverktyg i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 8 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Det går sakta framåt.
[bild]
Lägger du i flytfix eller funkar det med vanligt?

Skall göra något liknande på min trapp och altan senare i sommar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.