4 372 345 läst · 32 129 svar
4372k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Efter att det blivit för sent att lägga in gårdagens projekt så kom det fram lite extra tid nu istället. För att mot alla viljor att dölja det fantastiskt prydande elskåpet så beslöts det att byggas in. Kanske det blir en glaslucka att beskåda skapelsen igenom eller?
Nåväl! det blev ett fundamentalt övergripande beslut om att det skulle döljas, -trots att mina värderingar om estetik är svårkompromissade....
Och jag i all iver att få till skåpet höll på att glömma av att det måste ju finnas tillträde för kommande dragningar också. Så då fick det efter hand bli en lucka som tillät detta. Och som tur var så lyckades jag att sära på sponten som utgjorde vägg mot ingången av skåpets undersida, och därmed med hjälp av lite hemmaplugg hålla sidan stängd så att det inte blir ett hål som kommer att samla på sig tills det blir fullt nerifrån sockeln och upp.
Framöver blir det till att hitta några lämpliga gångjärn. Men redan nu så finns det planerat självklart handtag i form av... Just det! En isolatorknopp. Allt annat är fullkomligt otänkbart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nåväl! det blev ett fundamentalt övergripande beslut om att det skulle döljas, -trots att mina värderingar om estetik är svårkompromissade....
Logga in
Skapa konto
Och jag i all iver att få till skåpet höll på att glömma av att det måste ju finnas tillträde för kommande dragningar också. Så då fick det efter hand bli en lucka som tillät detta. Och som tur var så lyckades jag att sära på sponten som utgjorde vägg mot ingången av skåpets undersida, och därmed med hjälp av lite hemmaplugg hålla sidan stängd så att det inte blir ett hål som kommer att samla på sig tills det blir fullt nerifrån sockeln och upp.
Logga in
Skapa konto
Framöver blir det till att hitta några lämpliga gångjärn. Men redan nu så finns det planerat självklart handtag i form av... Just det! En isolatorknopp. Allt annat är fullkomligt otänkbart.
Logga in
Skapa konto
Snyggt dolt, men har du provat att öppna luckan innan du gjorde inkapslingen? Ser ut som om du inte kan öppna den mer än typ 45° innan gröna plåtluckan tar i din brädfodring. Eller skall vi hoppas på att jag sett fel på dina bilder?
Tackar!R roli skrev:
Har man kulkopplingar som jämförelser så har man hela universum i utrymme att utföra proppbyte
Det går att öppna upp luckan i ca 80° så absolut inga problem att komma åt med detta. Så bilderna är faktiskt Fake News
Helgen bjöd på en ny fas i lååååångdraget projekt. Byta Källardörr. Dörren fick vi för över ett år sedan. Blev fel hängning då undertecknad fick hjärnblödning och stod inne och tänkte att högerhängd blir bra! Tillbaka till snickeriet för omhängning. Legat för målning i 7-8 månader. Stått och väntat i källaren 4-5 månader. Men nu blev det av. Bila golv på fredagen, gjöt nytt på lördagen och monterade nya dörren på söndagen. Om nåt år eller två så kanske karmen blir prydligt inputsad också!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Försöker få liv i ett "blocketfynd", tid tar det och slipapper går det åt!
Säkert8-10h kvar, för mycket pill kring alla lister så det blir att handjaga allt.
Men tror det kommer bli bra med lite olja på.
Säkert8-10h kvar, för mycket pill kring alla lister så det blir att handjaga allt.
Men tror det kommer bli bra med lite olja på.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 750 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 396 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 396 inlägg
Inte riktigt dagens jobb då det enda jag gjort idag var att justera grusmängden i eldstaden. Men jag har på ett par kvällar gjort om ett helt bortglömt hörn av tomten till något mer användbart.
Ursäktar mobilkameran (och operatören) då det blev nått knäppt med färgerna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ursäktar mobilkameran (och operatören) då det blev nått knäppt med färgerna.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Det stod vatten i den delen av avloppet som hänger på källarväggen, vilket var lite udda för att det borde inte vara bakfall där.
Spolade ur och tillsist försvann allt som stod där, tittade in med den dåliga kameran på snöre jag köpte och kunde en bit in konstatera att där ligger en slang, lyckas dela röret och når precis slangen och kan få ut den.
Funderar på om det kan ha varit en del av en äldre installation av vår avloppspump (källaren ligger under kommunens avlopp så vi får pumpa upp det)
Spolade ur och tillsist försvann allt som stod där, tittade in med den dåliga kameran på snöre jag köpte och kunde en bit in konstatera att där ligger en slang, lyckas dela röret och når precis slangen och kan få ut den.
Logga in
Skapa konto
Funderar på om det kan ha varit en del av en äldre installation av vår avloppspump (källaren ligger under kommunens avlopp så vi får pumpa upp det)