4 404 996 läst · 32 223 svar
4405k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Slängde ihop en liten hylla så att jag slipper förvara stativet till kap&gersågen i tvättstugan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjat gräva ur utanför källardörren för att få in en "riktig" dörr i fullhöjd med fönster för lite ljusinsläpp i tvättstuga.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Isolerat och spikat tillbaka panel. Andra sidan saknad lite list och en kortis till panelbräda eftersom jag ”lyckades” slita sönder dessa vid demontering. Sågen och meddelandet fick vara kvar, nåt arv ska man väl ge eftervärlden (om det blir nån i klimatkrisens dagar).
Målat fönster, smygar och foder men det ser ut som igår så ingen bild på det.
Battericirkeln har sågat lite sämre på sistone så jag kastade en blick på klingan som inte såg vidare ut efter kapning genom takpapp med klisterkant, tur att jag hade en ny liggandes.
Sen började jag fixa panel på sista som är kvar, gluggen mellan altantaket och hustaket.
Lite plåtjobb först och sedan panel och hann med hyfsat innan skymningen. Det mest oergonomiska hittills när jag fick ligga på mage och jobbat framåt och uppåt. Inga referenser på lodrätt heller då hustaket lutar 14 grader och altantaket lutar 10 grader och alla bitar behöver kapas allteftersom. Glad att jag inte satte dit vindskivan då det hade varit omöjligt att få panelen på plats.
Battericirkeln har sågat lite sämre på sistone så jag kastade en blick på klingan som inte såg vidare ut efter kapning genom takpapp med klisterkant, tur att jag hade en ny liggandes.
Logga in
Skapa konto
Sen började jag fixa panel på sista som är kvar, gluggen mellan altantaket och hustaket.
Logga in
Skapa konto
Lite plåtjobb först och sedan panel och hann med hyfsat innan skymningen. Det mest oergonomiska hittills när jag fick ligga på mage och jobbat framåt och uppåt. Inga referenser på lodrätt heller då hustaket lutar 14 grader och altantaket lutar 10 grader och alla bitar behöver kapas allteftersom. Glad att jag inte satte dit vindskivan då det hade varit omöjligt att få panelen på plats.
Logga in
Skapa konto
Började med att slipa och lacka överliggaren till trappräcket.
Sedan påbörjades kryssen som ska fylla ut utrymmet under överliggaren.
Först ett utseendeprov och sedan massproduktion.
Efter det forsatte jobbet med dörrhålet i snickarboden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan påbörjades kryssen som ska fylla ut utrymmet under överliggaren.
Först ett utseendeprov och sedan massproduktion.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter det forsatte jobbet med dörrhålet i snickarboden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Får hem mer eller mindre alla skivor, gips och virke till inredning i veckan. Fick bygga ett upphöjtgolv så att jag lättare kan plasta in allt.
Ikväll åkte dörren i. Lite lustigahuset känsla här.
Frugan slipade till kryssen till trappräcket under tiden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Frugan slipade till kryssen till trappräcket under tiden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I söndags blev hälften av projekt "byta syll" klart. Ingen märkvärdig sak men för en okunnig som aldrig gjort liknande förut så är jag nöjd över att jag fick ihop det. Hade gärna haft hjälp men jag är van vid att göra saker ensam...
Fick trixa och fundera för att lyfta upp reglarna så jag kunde få ut den gamla ruttna och in den nya. Gamla hade måtten 3x3" så jag fick -insprierad av justusandersson- såga till måtten med cirkelsågen.
Det finns säkert flera saker som inte är korrekta men eftersom det är ett förråd så ser jag det som en läroprocess.
Nu skall jag bara bestämma mig för hur jag skall göra med fasaden. Tidigare har jag beskrivit hur jag sågade till brädor med samma not och fjäder som den gamla men då handlade det om att byta sju stycken. Jag måste snåla och vill inte lägga ens en femhundring mer än nödvändigt...
Fick trixa och fundera för att lyfta upp reglarna så jag kunde få ut den gamla ruttna och in den nya. Gamla hade måtten 3x3" så jag fick -insprierad av justusandersson- såga till måtten med cirkelsågen.
Det finns säkert flera saker som inte är korrekta men eftersom det är ett förråd så ser jag det som en läroprocess.
Nu skall jag bara bestämma mig för hur jag skall göra med fasaden. Tidigare har jag beskrivit hur jag sågade till brädor med samma not och fjäder som den gamla men då handlade det om att byta sju stycken. Jag måste snåla och vill inte lägga ens en femhundring mer än nödvändigt...
Logga in
Skapa konto