4 405 977 läst · 32 227 svar
4406k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Första dagen på jobbet efter semestern. Efter jobbet tar jag bort pressen på taket över badet jag byggt under semestern. Tar fram sänksågen, mäter, upp med skenan, och...REGN! Kapar en kant råspont, sen blir jag förbannad, river ned verktygen, går in och borrar ett hål till värmesystemet istället. Blir förbannad igen när jag inte har något målad klämringskoppling som jag behöver. Förbannar mig själv. Ännu en dag åt helsike.
Gårdagens vitmålning av tak och listverk gjorde inte någon större skillnad på bild. Men kvällens målning blev desto roligare att få med på bild.
Ytterligare framsteg även på badrumsfronten då plattsättaren har börjat med tätskiktet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ytterligare framsteg även på badrumsfronten då plattsättaren har börjat med tätskiktet.
Logga in
Skapa konto
FredrikR skrev:
Du skulle bli mörkrädd om du visste hur mycket resurser polisen fortfarande lägger på folk som dansar utan tillstånd. Det läggs betydligt mer mantimmar på att agera på det än på inbrott. Och framförallt så prioriterar man det skyhöggt. Nån kan ju ha roligt utan tillstånd!
(Så om du får inbrott är det bättre säga nån anordnar olaglit rejv i skogen bakom ditt hus än att det är inbrott. Så när de kommer dit med fyra patruller kan du be dem kolla på inbrottet som varit nu när rejvarna fort åkte iväg )
Skämt åsido... När polisen har för lite resurser är det sorgligt vad de fokuserar på.
On-Topic: fick en laser när jag köpte nån tidning. Den är förvånansvärt bra för att vara gratis. Och nu på hösten fungerar den ju bättre
Nu har jag ingen koll på hur sant exemplet i din kommentar är, MEN jag antar att Polisen tvingas jobba med "målstyrning" som alla vi andra, och att någon har bestämt att ett bra mål för Polisen är att få upp den s.k. "uppklarningsprocenten". Då blir det tyvärr lätt så att man prioriterar brott som går lätt att klara upp - och att sätta fast folk som har en olaglig fest eller en demonstration eller liknande är ju enkelt; festarna/demonstranterna har ju alla skäl att vilja stanna kvar på brottsplatsen, till skillnad mot t.ex. inbrottsjuvar.Appendix skrev:
Tillbaka On Topic: Jag har målat om väggarna i källartrappen. Från 70-talets vinröda till en mer diskret och neutral ljusgrå färg.
Möblerat om garaget/förrådet för att få plats med två verkstadsinredningar för bilar som jag räddade från skrotcontainern på jobbet. Tillskottet och ommöbleringen resulterade i det angenäma problemet att jag har mer plats än prylar, för tillfället
Före
Efter
Före
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto