4 405 564 läst · 32 225 svar
4406k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tog nyss ned den sista vindskiveplåten som skall tvättas och målas svart.
Känner viss glädje över att jag fortfarande får på mig min trettio år gamla klättersele...
När jag klättrat upp på stegen säkrar jag i mig på översta stegpinnen med en slinga i selen. Inte för att jag skall klara ett fall på fem meter utan för att jag inte skall falla. Jag håller det lite sträckt så när jag tillfälligt släpper med båda händerna minskar risken för att halka av, jag ”hänger” i selen.
Känner viss glädje över att jag fortfarande får på mig min trettio år gamla klättersele...
När jag klättrat upp på stegen säkrar jag i mig på översta stegpinnen med en slinga i selen. Inte för att jag skall klara ett fall på fem meter utan för att jag inte skall falla. Jag håller det lite sträckt så när jag tillfälligt släpper med båda händerna minskar risken för att halka av, jag ”hänger” i selen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är medveten om att material åldras, därför bytte man rep och slingor efter en tid. Men här handlar det inte om att ta ett fall (som klättrare är mitt längsta sju meter) utan bara att skapa en statisk säkerhet så jag inte slinter av.
Redigerat:
Igår började jag förbereda för att dra in kommunalt VA. Vi kommer behöva spränga ca 25 meter så det är inte helt okomplicerat. Därtill vill frun ha ett växthus ”när vi ändå håller på” .
Och när jag börjat röja undan ett antal träd för att göra en tillfällig väg till arbetsområdet så kommer vi på ”när vi ändå håller på nummer 2”: flytta 10 meter häck också så en gigantisk schersmin mm. behövde tas ned .
Jag hade visst glömt hur jobbigt det är att köra motorsåg och släpa ris en hel dag .
Och när jag börjat röja undan ett antal träd för att göra en tillfällig väg till arbetsområdet så kommer vi på ”när vi ändå håller på nummer 2”: flytta 10 meter häck också så en gigantisk schersmin mm. behövde tas ned .
Jag hade visst glömt hur jobbigt det är att köra motorsåg och släpa ris en hel dag .
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg