4 406 527 läst · 32 227 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Efter att ha rivit ut trägolv i en klassisk gammal gillestugan i källaren så började jag dammsuga betong golvet, som visade sig va i mindre bra kondition på vissa ställen.
Är de bästa att bila bort rubbet och gjuta nytt i detta rum?
Är de bästa att bila bort rubbet och gjuta nytt i detta rum?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror väl på. Jag hade ju tagit chansen att bila upp, gräva ur lite, isolera och gjuta in golvvärme.Lundborg91 skrev:
Men, om man vill göra en snabbare och enklare fix så kan du väl bara blanda lite valfritt bruk att laga hålet med och sen lägga armeringsnät och flytspackla. Lagningen är mest för att få flytspacklet att inte rinna iväg ner bland stenarna under golvet. Det blir lätt en grop i spacklingen då.
Det beror ju lite på vad du tänkte ha för golv sen? Gillestuga låter som ett nivellgolv kanske? Då borde det räcka att du bara slattar i lite betong på de dåliga ställlena.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Glöm allt du hört om gult - det är INTE fult
Sjuttiotalet hade sin charm, kanske är på väg dit?
Förr hade jag målat allt på en dag, nu blev det tre lagom etapper och tre dagar. Riktigt bra väggfärg som hängde ihop bra och inte skvätte vid rollning.
Med vänlig hälsning,
Helnöjd.
Sjuttiotalet hade sin charm, kanske är på väg dit?
Förr hade jag målat allt på en dag, nu blev det tre lagom etapper och tre dagar. Riktigt bra väggfärg som hängde ihop bra och inte skvätte vid rollning.
Med vänlig hälsning,
Helnöjd.
Vad är det för färg, haft du ncs-koden?K Kjell_G skrev: