4 416 610 läst · 32 259 svar
4417k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Inte ett skit mer än vattnat lite blommor.
Däremot packade jag in högtryckstvätten och åkte till syrran för att hjälpa henne lite.
Väl där upptäckte jag att ungarna hade vattenkrig med diverse pistoler och vattenballonger...
Morbror vinner alltid!!
Däremot packade jag in högtryckstvätten och åkte till syrran för att hjälpa henne lite.
Väl där upptäckte jag att ungarna hade vattenkrig med diverse pistoler och vattenballonger...
Morbror vinner alltid!!
En vinst är en vinst. Oavsett ålderKorvgubbe skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 045 inlägg
Installerade robotgräsklippare hos syrran. Väl vald dag att krypa om kring på en gräsmatta. 30 grader varmt och inte ett moln på himlen...
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Slitit i värmen sedan måndags med taket.
När det gamla var rivet och spont och papp var på började plåtjobbet. Allt dubbelfalsat och kul pryl som sparar mycket tid och ger ett bra resultat.
Byggde en till ställning på framsidan för att kunna nå rännan och fotplåten.
När det var klart
Fick den ställningen rivas för att börja med utstickande taket och förlängningen över entrédörren
Även baksidans övre tak är nästan klar och utskicket även på den sidan (ingen bild på den)
När det gamla var rivet och spont och papp var på började plåtjobbet. Allt dubbelfalsat och kul pryl som sparar mycket tid och ger ett bra resultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När det var klart
Logga in
Skapa konto
Fick den ställningen rivas för att börja med utstickande taket och förlängningen över entrédörren
Logga in
Skapa konto
Även baksidans övre tak är nästan klar och utskicket även på den sidan (ingen bild på den)
Logga in
Skapa konto
TeroM skrev:Slitit i värmen sedan måndags med taket.
[video]
[bild]
När det var klart
[bild]
[bild]
[bild]
Coolt!
Med vänlig hälsning, fremax
Ok. Är det gammalt, är virket lagt på marken direkt?Leeten skrev:
Virket som man ser i bakgrunden ser ju att vara lagt liggande/liggande.
Rätt ska väl vara liggande men att regeln ändå är stående om du är med på hur jag tänker, hehe
Ja de var de jag misstänkte. Vet inte av vilken anledning gamla ägaren lagt det så. Okunskap kanske.P Pappa1986 skrev:
Kl 07 i morse kom Hasopor-bilen.
När regnet kom hade vi paddat klart, bara lite gjutning för att "fästa" golvbrunnar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När regnet kom hade vi paddat klart, bara lite gjutning för att "fästa" golvbrunnar.