4 419 543 läst · 32 283 svar
4420k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Dragtråden försvann när slangen grävdes ner mellan huset och snickarboden. Förra hösten gjordes ett försök att trycka i en dragfjäder men den satte sig på vägen. Så idag gjorde jag ett försök på ett sätt jag grunnat på länge. Med hjälp av en dammsugare och en tygtrasa tänkte jag dra i ett snöre vilket gick över förväntan. Med hjälp av snöret drog jag sedan igenom en tunnare kabel. 42 meter uppmätte jag att kabelslangen är. Lite nöjd är man allt. Dessutom hanns det med att fixa brännsleledningen på gräsklipparen, städa trädgårdsboden och klippa gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mer rivning.
Snart är det färdigrivet.
Tanken är att lägga 120mm träfiberisolering i taket samt 70mm på ytterväggarna (inget idag, endast 70mm trästomme). Ny el, nytt tvåluftsfönster (det gamla är av englastyp) samt två nya radiatorer.
Snart är det färdigrivet.
Tanken är att lägga 120mm träfiberisolering i taket samt 70mm på ytterväggarna (inget idag, endast 70mm trästomme). Ny el, nytt tvåluftsfönster (det gamla är av englastyp) samt två nya radiatorer.
Ett skepp kommer lastad ...
Mycket spontluckor och plåt.
Dagens etapp avklarad, gamla plåten borta på övre taket, råspont och duk på plats så det är vattentätt.
Mycket spontluckor och plåt.
Logga in
Skapa konto
Dagens etapp avklarad, gamla plåten borta på övre taket, råspont och duk på plats så det är vattentätt.
Logga in
Skapa konto