4 409 568 läst · 32 236 svar
4410k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
K kettu skrev:[bild]
Fick äntligen tummen ur röven och fick början på en bättre inomhus klimat. Har det "roliga" kvar, 7 meter ventilation på mellantaket. Och få det att passa med det befintliga.
[bild]
Det inringade tar ftx in luften nu. Inte det roligaste att komma hem då det är varmt och man känner av tryckinpregneringen från terassen.
Förövrigt till er som har mer erfarenhet. Ni ser hur fasaden går ovanför ventilen. Finns det möjlighet att slagrengn slipper och tränga in ovanför? Eller skyddar taket tillräckligt?
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Gör det muraren inte gjorde 1954.. Rätar upp vägg och försöker få nya tvätt/bad rätvikligt.
Det är frestande med gipsputs, trots att det går emot mina principer i källare, drygt att stocka ut 5cm med KC.
Nu är detta en innervägg och golven är isolerade så det torde vara tämligen goda förutsättningar...
Det är frestande med gipsputs, trots att det går emot mina principer i källare, drygt att stocka ut 5cm med KC.
Nu är detta en innervägg och golven är isolerade så det torde vara tämligen goda förutsättningar...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Tel kabel på djup enligt branschstandard. Lägger väl markröret under då...
Så här gör jag (numrerar dom) när jag lyfter gatsten för att få tillbaks dom snyggt igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här gör jag (numrerar dom) när jag lyfter gatsten för att få tillbaks dom snyggt igen
Logga in
Skapa konto
Sett till att det går sova den här sommaren...
Jula hade drive på sin mindre AC, nedsatt en tusenlapp så det var bara att slå till
Skiljer knappt två timmar mellan dom två sista bilderna.
Nästan skönast att den avfuktar luften
Jula hade drive på sin mindre AC, nedsatt en tusenlapp så det var bara att slå till
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skiljer knappt två timmar mellan dom två sista bilderna.
Nästan skönast att den avfuktar luften
Har rullat tummarna hela eftermiddagen och inväntat kvällen för att kunna se laser strecket. Imorgon kan man fortsätta med att lägga cellplasten. Hoppas inte kommunen tar för lång tid på sig att komma ut och göra lägeskontroll.
Kommer att bli vinterträdgård på 42m2 med Vinter Izo partier från Skånska Byggvaror.
Kommer att bli vinterträdgård på 42m2 med Vinter Izo partier från Skånska Byggvaror.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Hur har du grundat?S s97danl skrev:Har rullat tummarna hela eftermiddagen och inväntat kvällen för att kunna se laser strecket. Imorgon kan man fortsätta med att lägga cellplasten. Hoppas inte kommunen tar för lång tid på sig att komma ut och göra lägeskontroll.