Rensade vattenlåset i duschen igår. Annars är det lite stiltje på husprojekten just nu.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Åhå, det är också din uppgift? (y)
Jag tycker det är aningens ologiskt att den med minst hår på huvudet ska rensa vattenlåsen som oftast är fulla av långa hårstrån från andra familjemedlemmar. Men det finns visst en överordnad logik, den kallas visst kvinnlig logik

• Gilla
  • Haha
roli och 3 till
  • Laddar…
tommib
Se där.... Även jag har denna angenäma uppgift i hushållet trots relativt liten mängd hår.

Nåväl, jag får sovmorgon på helgen konsekvent (när jag inte jobbar) och blir påmind om detta faktum varje gång jag tar upp vattenlåsen.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Se där.... Även jag har denna angenäma uppgift i hushållet trots relativt liten mängd hår.

Nåväl, jag får sovmorgon på helgen konsekvent (när jag inte jobbar) och blir påmind om detta faktum varje gång jag tar upp vattenlåsen.
Jag vet inte vad som är bäst. Vi delar på att fixa vattenlåset men vi delar även på sovmorgon på helgen. Jag hade gärna bytt :)

tommib
Sovmorgon är bäst, utan tvekan. Därför håller jag käft så fort hon påpekar detta och rensar vattenlåsen om inte med ett leende så åtminstone utan allt för mycket tandagnisslan.

Det är för övrigt dags igen.....

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi har bott här nåt år..
(lite över 11 om vi ska vara nogräknade!)

Vi har heller ALDRIG haft sockel bakom kaminen. [bild]

Men när man minst anar det så ;)
Kom upp lite mer kortbitar som blivit "framåtplanerade"..
Ska ni sälja? eller är det dags att köpa en trisslott också :D

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
V Villa1949 skrev:
Förberett för byte av avloppsrör och vattenrör till wc övervåning ner till källare..
Åh.. vad är det för vacker tapet, den där blommiga? :love: (om du vet)

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Åh.. vad är det för vacker tapet, den där blommiga? :love: (om du vet)
Exakt min reaktion!!! :love:

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Exakt min reaktion!!! :love:
Köpt på rusta för nån månad sedan

• Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Här i hushållet är det jag som står för rensningen av golvbrunnarna.. och pjåskar med stopp i avlopp osv - utan sovmorgon ;) (ingen idé att försöka ta sovmorgon om man ändå alltid vaknar innan tuppen..)

De andra häromkring är lite kräsmagade haha :) tror bara det är jag som frivilligt stoppar ner huvudet i trekammarbrunnen (nej, inte i skiten..) för o kolla ibland :p

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
V Villa1949 skrev:
Köpt på rusta för nån månad sedan
Me like.. (y) tack :)

tommib
Snigla Snigla skrev:
Här i hushållet är det jag som står för rensningen av golvbrunnarna.. och pjåskar med stopp i avlopp osv - utan sovmorgon ;) (ingen idé att försöka ta sovmorgon om man ändå alltid vaknar innan tuppen..)

De andra häromkring är lite kräsmagade haha :) tror bara det är jag som frivilligt stoppar ner huvudet i trekammarbrunnen (nej, inte i skiten..) för o kolla ibland :p
Nej, det är ju upprinnelsen till det hela. Jag somnar om när jag vänder på huvudet, min fru ligger och snurrar i en timme och går sedan upp frustrerad. Vi har kommit fram till att detta arrangemang är bäst för familjen.

Apropå kräsmagad, får jag bara ett par undersökningshandskar på mig så spelar det inte så stor roll vad det är jag kör ner händerna i. Vill man lyxa till det tar man ett par operationshandskar (som passerat bäst-föredatum och därför gallrats ut).

Det förbannade avloppet har fortfarande inte blivit rensat, jag påminns varje gång jag går in på lilla badrummet och tvättar händerna. Suck.... Kvällen är räddad.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten
Tänkte säga nåt kvikt om att läkare stoppar ju händerna lite var stans. Kom på att du skrev nånstans att du är narkosläkare och det är väl för det mesta ganska rent. Gjorde en koloskopi för ett tag sedan och den läkaren gillade inte alls mina skämt - och jag gillade inte undersökningen.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nej, det är ju upprinnelsen till det hela. Jag somnar om när jag vänder på huvudet, min fru ligger och snurrar i en timme och går sedan upp frustrerad. Vi har kommit fram till att detta arrangemang är bäst för familjen.

Apropå kräsmagad, får jag bara ett par undersökningshandskar på mig så spelar det inte så stor roll vad det är jag kör ner händerna i. Vill man lyxa till det tar man ett par operationshandskar (som passerat bäst-föredatum och därför gallrats ut).

Det förbannade avloppet har fortfarande inte blivit rensat, jag påminns varje gång jag går in på lilla badrummet och tvättar händerna. Suck.... Kvällen är räddad.
Op-handskar är bäst! Sparar alltid sådana som använts för uppfinning :D

Snigla Snigla skrev:
Ska ni sälja? eller är det dags att köpa en trisslott också :D
Trisslott ligger nog närmare till än försäljning ;)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.