4 383 415 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Altanbygget har haft lite uppehåll men Johansson har fyllt en av ramarna. Den bortre med staketstolpar gjorde vi klart idag. Fick till en stabil infästning men har reserverat mig för liggande bräder. Klättringsbenägna barnbarn. Nåja, det är inte så högt över mark, men man vet ju aldrig. Föreslog taggtråd på ledaren men tror inte på gehör för det.
Tackar!FredrikR skrev:
TeroM skrev:Skrapat och grundat köksfönstren, dessa är där jag sist bytte panel. Målat foder och smygar till samma fönster.
[bild]
Fixade andra ändan på fönsterblecket, har nu kommit underfund med hur man gör snyggare avslut på en ytterhörna på blecket. Ser lite skumt ut när foder och smygar inte är på plats ...
[bild]
Blev en sväng till barnen med för att sätt upp ett par högtalare och framför allt skruva loss låset till badrummet som givit upp och behöver bytas.
Va på sån där ölfestival igår.. 13:30 var till 02:00 och hemma 03 så lite mör har jag varit idag.. men ack så trevligt det var.
Tänk er en barley wine som smakade cocosboll.
Men idag kom salningen på plats!
Imorgon handlas lister.
Tänk er en barley wine som smakade cocosboll.
Men idag kom salningen på plats!
Imorgon handlas lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lekt murare...
Både ovan mark
Och i underjorden...
Nu är det bara att plocka ner de gamla 60-kilosstenarna och mura om resten av sektionen.
Både ovan mark
Logga in
Skapa konto
Och i underjorden...
Logga in
Skapa konto
Nu är det bara att plocka ner de gamla 60-kilosstenarna och mura om resten av sektionen.
Logga in
Skapa konto
Bytt vindskivor och takfotsbräda på entrén.
Glömde såklart ta en förebild så ni får helt enkelt föreställa er de gamla felbyggda och pga det ruttna brädorna med flagad färg
Problemet e bara att det nu vart ännu tydligare att resten av entrén behöver lite ny färg också
(För att inte prata om den gräsliga färgen på huset då )
Glömde såklart ta en förebild så ni får helt enkelt föreställa er de gamla felbyggda och pga det ruttna brädorna med flagad färg
Problemet e bara att det nu vart ännu tydligare att resten av entrén behöver lite ny färg också
(För att inte prata om den gräsliga färgen på huset då )
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I helgen har jag fått sista listerna på plats i gästtoaletten och i entrén. Trots att vi inte skall sälja huset
Sen åkte vi och köpte ny dörrmatta och spegel till toaletten. Den kom också upp idag. Så nu är det faktiskt mer eller mindre klart. Vi funderar lite på att bygga en skohylla till hallen dock. Men det får nog mogna lite grand under veckan i alla fall.
Sen åkte vi och köpte ny dörrmatta och spegel till toaletten. Den kom också upp idag. Så nu är det faktiskt mer eller mindre klart. Vi funderar lite på att bygga en skohylla till hallen dock. Men det får nog mogna lite grand under veckan i alla fall.
Jag och den bättre hälften har konverterat det mesta av det här
till det här
Visst borde vi ha gjort det i början av sommaren, men det är åtminstone gjort nu.
Logga in
Skapa konto
till det här
Logga in
Skapa konto
Visst borde vi ha gjort det i början av sommaren, men det är åtminstone gjort nu.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg