4 410 093 läst · 32 240 svar
4410k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Antagligen med ejektorspridare på vattenslangen, annars går det med hand/ryggpumpsspridare.FredrikR skrev:
Jag har behandlat vårt tak med det medlet också och då körde jag med ejektorspridare, ca en liter 1:20-koncentration gick det åt, man bör behandla i förebyggande eller senast när man börjar se att det börjar komma mossa.
http://allt-fraktfritt.se/bensaltensid.html
http://allt-fraktfritt.se/ryggsprutor.html
Redigerat:
Ryggpump från Biltema och kör med 1,6% koncentration. Vattenpumpen är sliten och orkar inte ge så mycket tryck så jag tror knappt jag får något vatten i slangen om jag skulle dra upp den .
Biltemasprutan är jag inte så nöjd med, men det får gå. En elektrisk vore en dröm
Vi hade dock rejält med mossa som funnits i många år så jag misstänker att jag får upprepa behandlingen. Det jag gjorde igår är jag helt säker på att jag får behandla igen för det kom en störtskur bara ett par timmar efteråt .
Hur blev ditt resultat @Demmpa ?
Biltemasprutan är jag inte så nöjd med, men det får gå. En elektrisk vore en dröm
Vi hade dock rejält med mossa som funnits i många år så jag misstänker att jag får upprepa behandlingen. Det jag gjorde igår är jag helt säker på att jag får behandla igen för det kom en störtskur bara ett par timmar efteråt .
Hur blev ditt resultat @Demmpa ?
Det kom en skur igår ,alltså Mother of all skurar, efter barnfotbollen som avbröts pga annalkande åskoväder.
Äldsta cyklade hem, och grät efter att ha cyklat sista 500m i regnet..
Gjorde nog susen för en del påväxt på taket men jag fundera om det inte ska sprutas på också
Äldsta cyklade hem, och grät efter att ha cyklat sista 500m i regnet..
Gjorde nog susen för en del påväxt på taket men jag fundera om det inte ska sprutas på också
Funderar på att köpa "fulstopp" istället, http://allt-fraktfritt.se/pavaxt-al...rstopp-svam/fulstopp/fulstopp-koncentrat.html
Kostar ju inte många kronor extra, om det är värt det?
Kostar ju inte många kronor extra, om det är värt det?
Johansson har stått för fylleriet, han är duktig. Byggmax skrämde honom lite när han sa att använt fiberduk istället för markduk/ogräsplast. Fick trösta honom med att jag inte haft någon växtlighet på mina altaner med den duken.
Sen lasta vi bärlinor och golvreglar och misslyckades pruta till oss Ballerinakex.
Vid pass halv sex hade vi iaf fått ihop bärlinor. Paus i morgon och fortsättning lördag. Varannan dag är bra för oss gamlingar
Sen lasta vi bärlinor och golvreglar och misslyckades pruta till oss Ballerinakex.
Vid pass halv sex hade vi iaf fått ihop bärlinor. Paus i morgon och fortsättning lördag. Varannan dag är bra för oss gamlingar
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 329 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 329 inlägg
Mera b-rör och plåtdosor. Roligast är de där matningen kommer nerifrån i ett vprör som omöjliggör användande av dosfräs. Manuellt karvande med stämjärn är trååååkigt.
Men trägen vinner
Börjat lägga in lite ny slang också. Lyckades rationalisera bort två av fyra kopplingsdosor i sovrummet. Det blir iofs sju rör till en av dem som är kvar men det finns ju åttapoliga wago 773 så det är lugnt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men trägen vinner
Logga in
Skapa konto
Börjat lägga in lite ny slang också. Lyckades rationalisera bort två av fyra kopplingsdosor i sovrummet. Det blir iofs sju rör till en av dem som är kvar men det finns ju åttapoliga wago 773 så det är lugnt
Hjälpt grannen att gjuta grund till blocketfyndskjulet med carport. Intressant och bra att öva till när vi ordnar grund på tillbyggnaden. Kapat lite tråd och böjt ut den till kålduksböjar. Rensat lite ogräs.
Igår borrade vi för nätverkskabel och byggde ett kabelrörshus vid ladan. Bild kommer när det är målat...
Igår borrade vi för nätverkskabel och byggde ett kabelrörshus vid ladan. Bild kommer när det är målat...
Inte mitt hus, men en kär vän som jag länge vilja hjälpa med en uteplats.. 2 dagar och 12 timmar senare. Bara spaljen/staketet kvar när lokala Bolist får in 22x95 igen.
Men gud vad jag saknar en sänksåg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men gud vad jag saknar en sänksåg
Vilket underbart ställe. Snacka om att vilja sitta där i jacuzzin en vinterkvällTeroM skrev: