4 409 634 läst · 32 236 svar
4410k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat återställa tomten efter helgen grävjobb. Tyvärr är maskinen återlämnad, så det är spade och kratta som gäller...
Åt ena hållet ser det ganska bra ut
Åt andra hållet är det lite jobb kvar...
Åt ena hållet ser det ganska bra ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Åt andra hållet är det lite jobb kvar...
Logga in
Skapa konto
Elsanerat boden..
Om man ser till hur kopplingsdosorna sett ut var det nog inte en dag för sent...
Rejäla klammer på sina ställen, eller ska man anta det varit dragavlastningar...
Så, tomt i både tak och på väggar, bara inkommande kvar som är ok.
Bästa pris nån, kompis?! Kan de varit denna skönheten som fick jfb att lösa tidigare, trodde jag plockat bort båda 16A uttagen men tydligen satt ett kvar bakom en hög täcksidor...
Blev en hög med elskrot, rejäla ASEA Skandia armaturer, som kommer bytas ut mot Cotech i plast på sikt.
Synd att bara låta ett sånt här utrymme stå va?!
Planer smids.. Boden eller bon, låter inte rättvist.. vi får se!
Logga in
Skapa konto
Om man ser till hur kopplingsdosorna sett ut var det nog inte en dag för sent...
Logga in
Skapa konto
Rejäla klammer på sina ställen, eller ska man anta det varit dragavlastningar...
Logga in
Skapa konto
Så, tomt i både tak och på väggar, bara inkommande kvar som är ok.
Logga in
Skapa konto
Bästa pris nån, kompis?! Kan de varit denna skönheten som fick jfb att lösa tidigare, trodde jag plockat bort båda 16A uttagen men tydligen satt ett kvar bakom en hög täcksidor...
Logga in
Skapa konto
Blev en hög med elskrot, rejäla ASEA Skandia armaturer, som kommer bytas ut mot Cotech i plast på sikt.
Logga in
Skapa konto
Synd att bara låta ett sånt här utrymme stå va?!
Planer smids.. Boden eller bon, låter inte rättvist.. vi får se!
I går rev jag upp ett antal kvadrat betongpannor för att försöka hitta en gäckande läcka i takpappen. Hittade inget som borde vara orsaken, men tätade en liten skada så får vi se om det gör någon skillnad.
Som tur är läcker det bara genom i takfoten så det är ingen direkt fara men jag hade gärna sett att vi väntar med takbyte ett par år till.
Sen kvastade jag av mossa från halva taket och behandlade med bensaltensid.
Som tur är läcker det bara genom i takfoten så det är ingen direkt fara men jag hade gärna sett att vi väntar med takbyte ett par år till.
Sen kvastade jag av mossa från halva taket och behandlade med bensaltensid.
Försöker bota ångesten över att så lite blir gjort på så mycket ledig tid. Då blir även småjobb värdefulla
Eftersom jag målat delar av fasaden och hade trall uppe så bestämde jag mig för att dra kabeln till roboten lite bättre. Blev så ivrig att jag glömde fota. Tro mig det ligger ett gult markrör under gruset nu
Hittade inga kabelklämmor så jag tog en inomhuslist och limmade/skruvade på fodret. Ska noga kolla när den vittrat bort
Eftersom jag målat delar av fasaden och hade trall uppe så bestämde jag mig för att dra kabeln till roboten lite bättre. Blev så ivrig att jag glömde fota. Tro mig det ligger ett gult markrör under gruset nu
Hittade inga kabelklämmor så jag tog en inomhuslist och limmade/skruvade på fodret. Ska noga kolla när den vittrat bort
Gjutit en balk så jag kan mura upp grunden igen. Ett gäng stora stenar i botten med en armerad betongkaka uppepå. Det borde inte bli sämre än tidigare då det bara var några dm löst liggande natursten i botten.
När jag har murat några varv närmast hörnet ska jag plocka ner resten av muren och bygga om den också. Det är ca 31 meter bara på den här långsidan...
När jag har murat några varv närmast hörnet ska jag plocka ner resten av muren och bygga om den också. Det är ca 31 meter bara på den här långsidan...
Röjt lite i ena uthuset. Tyckte det var varmt och gick in för att dricka. Då passade jag på att titta på termometern.
Nu tillbringar jag och ettåringen resten av eftermiddagen i stallet där temperaturen ligger på 22 grader.
Nu tillbringar jag och ettåringen resten av eftermiddagen i stallet där temperaturen ligger på 22 grader.
Logga in
Skapa konto
Blev så förbannad på den nye rörelsevakten så jag monterade ett entrerak på garaget istället...
Naturligtvis var det skadat förpackningen:
Logga in
Skapa konto
Naturligtvis var det skadat förpackningen:
Logga in
Skapa konto
Sopat av resten av mossan på taket och kört ett varv med bensaltensid där också, nu hoppas jag det ska ta den sista mossan och att den sen regnar bort.
Regn, ni vet det där blöta som kom uppifrån förra sommaren...
Regn, ni vet det där blöta som kom uppifrån förra sommaren...
mexitegel skrev:
Spolas det på mha. vattenslangen eller va har du använt för nåt?mexitegel skrev:I går rev jag upp ett antal kvadrat betongpannor för att försöka hitta en gäckande läcka i takpappen. Hittade inget som borde vara orsaken, men tätade en liten skada så får vi se om det gör någon skillnad.
Sen kvastade jag av mossa från halva taket och behandlade med bensaltensid.[/QUOT