D09
P Pagno skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, det är viktigt att få i sig vätska, fungerar utmärkt för mig.
Ha det gott!

Imponerat rakt med tanke på vätskan du tankade...

Mvh P-A
Ha ha skulle lätt tagit mig en byggöl nu om inte allt tog slut igår :/

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Andra strykningen nu på kvällskvisten när det är lite svalare. Tidigare på dagen hade färgen torkat på penseln innan den mådde väggen.
Kunde använt bilden från i lördags men spikraderna syns inte på denna. Började även mickla ihop zip-up ställningen runt hörnet och skulle nog behöva hyra/låna en våning till för jobbet vid högsta punkten på gaveln.

Nystruken svart panel på hus med stege och uppbyggd ställning på gaveln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Gjort vägg, en ack så liten bit, men som förmodligen kommerkommer göra stor skillnad, efter en 11år... :oops::rolleyes:
Delvis byggd vägg med synliga träreglar och klämmor som håller fast en träskiva runt ett grått avloppsrör.
Skapa konto

Nybyggd väggsektion med OSB-skivor under konstruktion inkluderar synligt rör och taklist.
Skapa konto

Lite gips, tapet, en låda för röret och taklist på det där så... ;)

• Gilla
Pagno och 3 till
  • Laddar…
Insett att det både är enklare och billigare för mig som duktig målte å halvtaskig snickare att skippa lister och foder.

Renoverat rum med stora fönster utan lister eller foder, målarverktyg synliga, utsikt till trädgård.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Jag har lyft ur fönsterbågarna ur ett (!) fönster...
Gamla fönsterbågar staplade inne i en verkstad, med verktyg och utrustning i bakgrunden.
Skapa konto

26 bågar med 4-6 glas i varje.

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Vi målar på morgonen, 05.00 - 08.00.
Mitt på dagen är det bad som gäller, och vila.

Trädäck med trädgårdsmöbler och en stängd parasoll, stegar lutade mot ett hus, omringat av grönska. Målning pågår.
Skapa konto

Målningen går snabbare än väntat.
Snickringen ligger efter, bara lite.

Skuggsidan, ena vinkeln på baksidan behöver lite spik och skruvjobb, getingarna och jag är inte överrens om vem som har besittningsrätten.

Grönt långspö med text "Maxi Stiff 8 Delar x 7. mtr" mot en vitmålad yta.
Skapa konto

Plockade fram långspöt, bland det dummaste jag någonsin gjort, getingbo't större än en handboll.....

Skyller på värmen!

Några stick senare och större delen av getingarna sittande omkring mig så ger jag upp, för stunden.

Vy genom ett fönster med fåglar som flyger nära och en grönskande trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

Kortet knäppt innefrån, flera hundra ilskna flygfän vill ha tag på mig.

Tar en Whiskey ikväll, då ska de minsann få se vem som bestämmer.

Mvh"bulan"

• Gilla
sir_daniel och 10 till
  • Laddar…
D09
Kom en liten bit längre med altanen men fick packa ihop när ovädret drog in.

Super-Nisse stöttade :)

• Uppbyggnad av träaltan i halvfärdigt skick bredvid ett vitt hus med skog och sjö i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Obyggd altanstruktur vid ett hus med en person som arbetar, omgiven av mörka himmelsmoln, med en emoji som pekar på personen.
    Skapa konto
  • Altan under konstruktion med utsikt över skog och sjö med mörka moln i himlen, indikation på oväder.
    Skapa konto
  • Gilla
Needas och 5 till
  • Laddar…
Och där drog hon igång med ett nytt projekt! :crysmile::crysmile:
Nygrävd jordsträcka i trädgården för anläggning av projekt, med en skottkärra i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Handlade lite material och såg till att få med mig hörnlisten till pelaren idag.
En ljusblå hörnlist på en pelare i ett modernt vardagsrum med vitmönstrad tapet och parkettgolv.
Skapa konto

Den observanta ser också att jag ordnat mig lite spackeljobb innan den kan målas.. På 2 ställen smet dyckerten åt fel håll..

Paket från elbutik.se fanns för avhämtning varpå dosdimmern till altanbelysningen kunde kopplas in.
Kristallkrona tänd i ett rum med träpanel i taket, vit skåpinredning och dekorativa föremål.
Skapa konto

Och mellan detta kletade jag på lite snickerispackel på salningen mellan kök och hall.. :oops:
Bad hanns med även idag. :cool:

Efter allt pyssel i den här värmen belönade jag mig med en från vårt grannland i söder go-öl :beer:
Ölflaska och -glas på vevat bord, kläder hänger i bakgrunden, belöning efter byggarbete.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Lekt "längst Festoolskena vinner". Jag vann med 1400+1400+1080. Sedan kapade jag rent sidan på trallen i nästan ett snitt.
Festool cirkelsåg vid längd av skenor på träaltan under renovering.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Lekt "längst Festoolskena vinner". Jag vann med 1400+1400+1080. Sedan kapade jag rent sidan på trallen i nästan ett snitt.
[bild]
Oj oj oj, nu är det stor risk att du väckt den björn som sov. Du kanske vann första ronden, men sannolikheten att forumet nu fylls av långa skenor är överhängande :rofl:

• Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Oj oj oj, nu är det stor risk att du väckt den björn som sov. Du kanske vann första ronden, men sannolikheten att forumet nu fylls av långa skenor är överhängande :rofl:
Du har så rätt.

1400+1400+3000. Visserligen inte bara festool.

• Delvis konstruerad träterrass med skenor för Festool-systemet, cirkelsåg och dammsugare på ytan.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 6 till
  • Laddar…
Fick tummen ur att göra klar entrén..
Konsolerna som det gamla taket satt med var rätt rejäla, gick åt ett nytt feinblad och maskinen fick verkligen gå varm :)
Renoverad entré med ny panel och vitmålat tak, gamla konsoler synliga och blå dörr med fönster.
Skapa konto

Renoverad entré med ny panel och vitmålat tak ovanför en blå dörr mellan två vägglampor.
Skapa konto

Blev en riktig skillnad med ny panel och taket vitmålat :love: saknas någon list och kabeln skall klamras.
Nyrenoverad entré med blå dörr, vitmålat tak och röda väggar, svensk flagga och dekorationer.
Skapa konto

Må gott alla i värmen.

• Gilla
Naturliv och 10 till
  • Laddar…
Bygger en liten "guldgruva"
Få se hur det bli när den är klar :D
Konstruktionsfas av en liten dekorativ damm med vattenfall och stenar vid ett hus.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
Vi har svettats (åtminstone jag, min bättre hälft har inte samma vattenöverskott) och kapat och monterat u-spont på den nya delen av laduloftet.

Installation av u-spont på laduloft, träbjälkar i förgrunden och stege, i pågående byggprojekt.
Skapa konto
Person sitter på nylagt u-spontgolv i laduloft med verktyg och virkesmått i förgrunden.
Skapa konto

Nyinstallerad u-spont på laduloft med verktyg och hink synliga.
Skapa konto
Nyinstallerad u-spont i trä på ett laduloft med synliga träbjälkar och en del av en stege.
Skapa konto

U-spont på liggande 45x195cc600 på stående 45x220.

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.