Anna_H Anna_H skrev:
Det är därför man står och väljer ut bräda för bräda på brägårn...
Eller så byter man bygghandel. Jag förväntar mig kvalite om jag beställer hem. Är mer än 10% av det jag köpt dåligt hade jag bestridit fakturan. Man beställer ju hem för att slippa stå i timmar och sortera affären :)
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Eller så byter man bygghandel. Jag förväntar mig kvalite om jag beställer hem. Är mer än 10% av det jag köpt dåligt hade jag bestridit fakturan. Man beställer ju hem för att slippa stå i timmar och sortera affären :)
Så mycket trall köper inte vi. Tog väl 20 minuter att lasta kärran sist vi var på Byggmax. Och då stod vi ändå 25 meter bort för att det stod andra bilar i vägen som inte skulle ha den sortens bräder.
 
D09
Anna_H Anna_H skrev:
Så mycket trall köper inte vi. Tog väl 20 minuter att lasta kärran sist vi var på Byggmax. Och då stod vi ändå 25 meter bort för att det stod andra bilar i vägen som inte skulle ha den sortens bräder.
Kollade priset. ( dock 5,1 m jämf med beijers 5,4 ) men lokala var 4kr/m lägre. Där såg alla fräscha ut. Beijer hade AB-g2

Nästa trall blir lokal :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
I dag har jag inte gjort ett skit. Är det någon mer än jag som börjar tröttna på värmen? :mad:
 
  • Gilla
tobbbias och 7 till
  • Laddar…
Släpade hem paddan från jobbet idag och packade till parkeringen. Sedan renskar jag fiberduken och malde ner en massa rötter i kompostkvarnen. Så nu kan parkeringsprojektet anses som avslutat och det ständiga körandet på gräsmattan för att komma förbi den yttersta bilen på infarten är över. Nästa år blir det kanske att bygga garage innanför parkeringen. Två bilar parkerade på nygjord grusparkering bredvid en gräsmatta och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 11 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I dag har jag inte gjort ett skit. Är det någon mer än jag som börjar tröttna på värmen? :mad:
Jag kör på...
Men visst, värmen och röklukten från bränderna runtomkring piggar inte upp..
Men det är "körbarakör" som gäller här, än... men nåt kul ska betas av på semestern också. :)
Kommer en dagsuppdatering innan lampan släcks för dagen.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Vedbodsbygget på landet går osannolikt långsamt i den här hettan, detta är allt jag lyckats med senaste veckan, dock har kapmojängen a la @mattiasp varit till stor nytta och snabbat upp det hela markant!
Grund till vedbod under konstruktion i skogsmiljö med verktyg och byggmaterial utspridda på plattformen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/U
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Fortsatt med bygget av ytterligare ett trädäck. Har endast ett batteri (1.3ah) till slagisen, så det blir med ladda än skruva.

...nämnde jag att det är varmt så in i helsikes?
 
  • Konstruktion av trädäck i byggfas med träreglar på sandig mark och en spade i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TeroM och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I dag har jag inte gjort ett skit. Är det någon mer än jag som börjar tröttna på värmen? :mad:
Jo, tack! Har lagt skiffer på en trappa idag och även om jag uthärdar värmen rätt bra så gjorde inte fixet det. Hoppas det inte brunnit för fort, kom på alldeles för sent att ställa dit gamla parasollet för att skugga.

I går regnade det en skvätt och jag stod ute och bara njöt, det är verkligen knäppt i år.

Har ni bränder nära inpå?
 
Semester sa nån..
Idag har ställningen på baksidan kompletterats med en till sektion samt fått dit en bit inre golvyta.
Nykonstruerad träställning på en röd husvägg med tillagd sektion och golvyta, inklusive stege och snabbtvingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket går att lösa med snabbtvingar och en skopa envishet. :cool:

Hann med o såga till en dörrsalning till kontoret också. Glöm inte vätskan i hettan.
Arbetsbänk med MDF-skivor och lister, verktyg och en burk Falcon öl, indikerar en paus under ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Needas och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I dag har jag inte gjort ett skit. Är det någon mer än jag som börjar tröttna på värmen? :mad:

Jotack!

Jag orkar inget mitt på dagen, har mina snickarpass innan 08.00 och efter 21.00, tur nog så har jag hjälp av bästa värmetåliga älsklingen/sänggrannen/mamman till våra barn (samma person), hon förbereder inför målning samt målar när det är lite svalare.


Person på stege förbereder husvägg för målning under solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


7-åringen drog på sig svaltröjan, ställde sig i växthuset och mumsade tomater, jösses!
+45 i växthuset trots öppet i gavlar och tak.

Barn i sval tröja håller två mogna tomater i handen, grusig mark i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilderna från igår Torsdag....

Mvh P-A
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Härligt att inleda dagen med en morgonblåsning.. :crysmile:

Ja av altanen alltså.. :oops:
Hand håller en bladblåsare för att rengöra träaltanen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Rundar nästa skugghörn, hett som fn....
Avslutar målningen för stunden.

Person på stege som målar en vägg på hus under en klar himmel, byggmaterial synligt på marken
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla är inte övertygade om att det är för varmt.

Ommålat takutsprång på hus med träpanel och hängränna, vinkel uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa del av taket behövs lite mera ompyssling, för hett nu, går till sjön istället..

Person som målar ett hus från en stege under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vissa vill bara göra lite till, funderar på att väcka henne vid 04.30 när jag går ut första vändan...

Nej, helt ärligt så har vi lagt upp det så att vi avlöser varandra under några få arbetstimmar, ogillar att hon klättrar på stegarna, vi har byggställning på ena sidan....
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
tommib
P Pagno skrev:
ogillar att hon klättrar på stegarna
Klättrar du på stegarna? I så fall kanske du bör fundera på varför du ogillar att hon gör det.

Nej, jag gillar inte heller att min fru/mina barn gör farliga saker som jag gör, men jag jobbar med det... ;)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Jag tvättade fasaden igår i
P Pagno skrev:
Rundar nästa skugghörn, hett som fn....
Avslutar målningen för stunden.

[bild]

Alla är inte övertygade om att det är för varmt.

[bild]

Nästa del av taket behövs lite mera ompyssling, för hett nu, går till sjön istället..

[bild]

Vissa vill bara göra lite till, funderar på att väcka henne vid 04.30 när jag går ut första vändan...

Nej, helt ärligt så har vi lagt upp det så att vi avlöser varandra under några få arbetstimmar, ogillar att hon klättrar på stegarna, vi har byggställning på ena sidan....
Bra rumpbild. Bra att ni har vitt även vid takfot och inte behöver oroa er för dropp. Jag har svart takfot och varje liten droppe syns på röd fasad. :(
 
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.