4 424 810 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Återställer fasaden efter vårens rivning av den gamla altanen. Passade på att byta isoleringen till Icell-skivor. Trevligt med ett miljövänligare alternativ, lambda 36, klarar av viss fuktvandring och kliar inget när jag monterade det.
Byter ståndskiva och förbereder för putsning av gavelspets!
Ska strax fräsa ur fogen och prima siporexblocken för lagning av putsen som släppt.
Ska strax fräsa ur fogen och prima siporexblocken för lagning av putsen som släppt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Förberett för panelspikning och spotmontering i badrummet.
Tog bort gamla pottorna, isolerade och plastade. Går från tidigare 6st till 5st nu.
Imorgon åker panelen upp, lät det som på snickarna i fredags.
Paket att hämta imorgon innehållande dusch och blandare.
Tog bort gamla pottorna, isolerade och plastade. Går från tidigare 6st till 5st nu.
Logga in
Skapa konto
Imorgon åker panelen upp, lät det som på snickarna i fredags.
Paket att hämta imorgon innehållande dusch och blandare.
Logga in
Skapa konto
Körsbär, ek, lönn, alm, apel, gran som vi tog ned innan vi byggde. Har legat i ett garagetält i tre år men sånt måste man ju ha bygglov för sa kommunen.
Skorstenen på plats. Nu väntar jag på plåtslagaren.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ugnen dog i fritidshuset, men jag var skeptisk, kändes inte rimligt. Plockade fram Fluke 87an, ett verktyg som är ett par storleksordningar mer overkill för mig än min hög med Festool och Hilti.
Efter lite isärkruvade dosor och felsökning, visar det sig att förra ägaren har kopplat in någon sorts element som ska monteras i sockeln, på samma grupp som ugnen. Det förklarar varför jag kände den där lukten av bränd elektronik häromdagen. Efter att ha kopplat ur den funkade ugnen igen! En välbehövlig vinst såhär i början av semestern.
Efter lite isärkruvade dosor och felsökning, visar det sig att förra ägaren har kopplat in någon sorts element som ska monteras i sockeln, på samma grupp som ugnen. Det förklarar varför jag kände den där lukten av bränd elektronik häromdagen. Efter att ha kopplat ur den funkade ugnen igen! En välbehövlig vinst såhär i början av semestern.
Logga in
Skapa konto