4 424 367 läst · 32 293 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Vet ju inte vad din bygghandel säger men ett vasst stämjärn och 10 minuter så är problemet borta.FredrikR skrev:Tog mig i kragen och hängde på släpvagnen och for till grannbyn, väl där inhandlades det både foder och sockel samt salning så jag skulle kunna göra klart runt fönster och balkongdörr.
Yxade till överbitarna och grovmåttade bitarna till långsidorna på dörren, sen stötte jag på patrull... någon som ser det för mig uppenbara problemet?
Inväntar återkoppling från bygghandeln vad SP fönster säger...
[bild][bild]
[bild][bild]
Förmodligen, men knappast till fullt pris och när dörren beställts med frästa spår..S sinuslinus skrev:
Jag finner det inte rimligt att behöva tälja i en dörr för massa tusenlappar pga tillverkarens misstag..
Men vi får se.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Antingen skickar de en montör som täljer lite eller så stryker de priset på fräsningen. Gissar jag.FredrikR skrev:
Gjöt igen hålen i betongbjälklaget i gästtoaletten efter byte av avloppsrör.
Gick sedan ner i matkällaren som ligger under för att planera dragningen av vattenrören. Varm och kallvatten till tvättstället fanns. Men var är röret till toaletten?. Skit också. Det skulle ju gå i samma hål som avloppet. Bara att gräva upp betongen igen i det hålet och dra igenom ett skyddsrör.
Nu är betongen och alla rör återigen på plats.
Gick sedan ner i matkällaren som ligger under för att planera dragningen av vattenrören. Varm och kallvatten till tvättstället fanns. Men var är röret till toaletten?. Skit också. Det skulle ju gå i samma hål som avloppet. Bara att gräva upp betongen igen i det hålet och dra igenom ett skyddsrör.
Nu är betongen och alla rör återigen på plats.
Bytt ut den trasiga kyl/frysen mot ett fungerande. Jag valde att gå upp i storlek från 185 cm till 2 meter, en extra hylla i kylen gör stor skillnad i ett trångt kök. En bieffekt blev att jag fick plocka fram cirkelsågen och kapa bort ca 15 cm på överskåpet, passande nog var det ca 15 cm av skåpet som var täckskiva/passbit upp mot taket, så det blev en förhållandevis smidig operation.
Jag sköter om barn på ett och tre år så jag småfixar mest och väntar på att badrumsrenoveringen ska bli klar. Har en kille som är hos oss 8-10 timmar om dagen och kompletteras av elektriker och rörmokare vid behov.
12 arbetsdagar in och jag är grymt nöjd med utförandet så långt. Tog en ”dyr” firma som har extremt bra betyg på Reco och har även fått bra rekommendationer av folk i närområdet. Har läst massor om badrumsbygge i flera år och är sugen på att bygga själv. Helt orealistiskt som föräldraledig med sambo som jobbar långa dagar så jag får ta tvättstuga och gästtoa längre fram istället.
12 arbetsdagar in och jag är grymt nöjd med utförandet så långt. Tog en ”dyr” firma som har extremt bra betyg på Reco och har även fått bra rekommendationer av folk i närområdet. Har läst massor om badrumsbygge i flera år och är sugen på att bygga själv. Helt orealistiskt som föräldraledig med sambo som jobbar långa dagar så jag får ta tvättstuga och gästtoa längre fram istället.
Nu inleds operation ”läppstift på en gris”, dvs stryka vitfärg på alla väggar och tak i sommarhuset för att göra den mer tilltalande i kommande annons. Hoppas vara klar till söndag kväll.
Altanen under tak kommer att behöva lite kärlek den med, sprutade gift där idag då ett gäng getingar har bosatt sig under plattorna. Båten i bakgrunden skall läggas i sjön med, pluspoäng i framtida säljbilderna.
Tapet och tak är sedan huset byggdes -64 och har tappat sin glans. Någon gång på -80 talet blev även lister och socklar bruna.
-70 tals stuk i sovrummet, hoppas att inte orangt och brunt kommer tillbaka.
Imorgon kommer besiktningsmannen, nyfiken på vad han kommer att hitta ...
Altanen under tak kommer att behöva lite kärlek den med, sprutade gift där idag då ett gäng getingar har bosatt sig under plattorna. Båten i bakgrunden skall läggas i sjön med, pluspoäng i framtida säljbilderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tapet och tak är sedan huset byggdes -64 och har tappat sin glans. Någon gång på -80 talet blev även lister och socklar bruna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Intresserad av att sälja de vita stolarna på första bilden? Hade gjort sig perfekt i vår trädgård, heheTeroM skrev:Nu inleds operation ”läppstift på en gris”, dvs stryka vitfärg på alla väggar och tak i sommarhuset för att göra den mer tilltalande i kommande annons. Hoppas vara klar till söndag kväll.
[bild]
[bild]
[bild]