4 424 268 läst · 32 293 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Bättre_själv_än_köpa_tjänster
Husägare
· Järfälla, Stockholm
· 20 inlägg
Bättre_själv_än_köpa_tjänster
Husägare
- Järfälla, Stockholm
- 20 inlägg
Frugan har städat och rensat i garaget. Och jag har burit tillbaka hälften av allt hon ville slänga.
Vibbrade underlag till ny plats för altan.
Sen var det godnatt.
Vibbrade underlag till ny plats för altan.
Sen var det godnatt.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Minstingens morgonkul.
Logga in
Skapa konto
Störstingens morgonkul.
Logga in
Skapa konto
Före borstning av fasaden.
Logga in
Skapa konto
Efter borstning och före tvättning inför ommålning.
Detta kommer att ta tid, men bra och billigt blir det, vågar inte skriva vad offerterna låg på.
Använder rotborstar, högtryckstvätt för att applicera fasadrengöringen ( lägsta trycket ) sedan målar jag med en quickbrusch.
Drygt 100 timmar räknar jag med samt skylifthyra....
Mvh P-A
Dagstripp till sommarstugan för första gräsklippningen sedan maj förra året. Klippon tuggade igenom utan protester även i sörjan närmast sjön. Hade träff med mäklare idag då det är dags att sälja detta ställe. Nu blir det lite uppfräschning och målning inne innan fotografering.
.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vet inte riktigt i vilken "vad har du gjort idag"-tråd jag ska lägga detta.
Började med att hyra en maskin. En ganska kul maskin, faktiskt.
För stunden fick den även duga som avställningsyta medans middagsmaten i form av kycklingburgare låg på Muurikan. Halva trädgården är ommöblerad på grund av dagens olika jobb, så man tager vad man haver.
Sedan blev det en dag när mycket jobb på högre höjd skulle hinnas med. Började med att stamma upp lindarna i trädgården. Inte mycket mening att visa en bild på det, ty det märks knappt någon skillnad även om det blev en gigantisk hög med pinnar efteråt.
Fortsatte med att göra klart lyktstolpen vid min nya infart. Den har stått uppe ett tag nu, men fick äntligen sitt lock och svarta strömbrytare och uttag.
Furustolpe från skogen behandlad med "roslagsmahogny".
Slutligen blev det dags för fasadtvätt. För en gångs skull blir det både före och efterbild, dessutom i ett:
Blir ju både maskin, trädgård och hus detta...
Började med att hyra en maskin. En ganska kul maskin, faktiskt.
Logga in
Skapa konto
För stunden fick den även duga som avställningsyta medans middagsmaten i form av kycklingburgare låg på Muurikan. Halva trädgården är ommöblerad på grund av dagens olika jobb, så man tager vad man haver.
Sedan blev det en dag när mycket jobb på högre höjd skulle hinnas med. Började med att stamma upp lindarna i trädgården. Inte mycket mening att visa en bild på det, ty det märks knappt någon skillnad även om det blev en gigantisk hög med pinnar efteråt.
Fortsatte med att göra klart lyktstolpen vid min nya infart. Den har stått uppe ett tag nu, men fick äntligen sitt lock och svarta strömbrytare och uttag.
Logga in
Skapa konto
Furustolpe från skogen behandlad med "roslagsmahogny".
Slutligen blev det dags för fasadtvätt. För en gångs skull blir det både före och efterbild, dessutom i ett:
Logga in
Skapa konto
Blir ju både maskin, trädgård och hus detta...
Redigerat:
Grundmålat och montera listerna som skulle dölja ändarna och den övre delen av råsponten.
Passade även på att möblera om soffgruppen
Före och efter
Passade även på att möblera om soffgruppen
Före och efter
Tog mig i kragen och hängde på släpvagnen och for till grannbyn, väl där inhandlades det både foder och sockel samt salning så jag skulle kunna göra klart runt fönster och balkongdörr.
Yxade till överbitarna och grovmåttade bitarna till långsidorna på dörren, sen stötte jag på patrull... någon som ser det för mig uppenbara problemet?
Inväntar återkoppling från bygghandeln vad SP fönster säger...
Yxade till överbitarna och grovmåttade bitarna till långsidorna på dörren, sen stötte jag på patrull... någon som ser det för mig uppenbara problemet?
Inväntar återkoppling från bygghandeln vad SP fönster säger...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto