4 417 527 läst · 32 265 svar
4418k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 988 inlägg
Mottagit positivt bygglovsbesked!
Fixat dörrarna till överskåpen i barnens lägenhet på plats. Vissa inredningsdetaljer går i familjen.
Och resultatet av en Quick&Dirty insats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och resultatet av en Quick&Dirty insats.
Logga in
Skapa konto
Pluggat rör och plockat ur all inredning ur badrummet samt rivit en vägg. Tar resten sv väggarna idag och tak + golv imorgon.
Blir ett enormt lyft. Har lejt ut jobbet då jag är föräldraledig och mkt lite ledig tid. Blir helkaklat och räknas vara klart efter 19-24 arbetsdagar.
Rätt imponerad att den tunna våtrumsmattan hållit tätt i 21 år. Spånskiva bakom så minsta läckage hade märkts ganska omgående. Vi har bott här knappt tre år så väldigt skönt med fräscht badrum.
Blir ett enormt lyft. Har lejt ut jobbet då jag är föräldraledig och mkt lite ledig tid. Blir helkaklat och räknas vara klart efter 19-24 arbetsdagar.
Rätt imponerad att den tunna våtrumsmattan hållit tätt i 21 år. Spånskiva bakom så minsta läckage hade märkts ganska omgående. Vi har bott här knappt tre år så väldigt skönt med fräscht badrum.
Fick skruva om golvet då det blev alldeles för snett första gången....
Fick även upp råsponten på alla väggarna
Fick även upp råsponten på alla väggarna
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Bra så! Och du byter naturligtvis garageporten till något som inte tar plats inomhus?Isakare skrev:
Nja, porten är flång ny, och det är en bostadsrättsförening, så det är tveksamt att jag får byta port. Jag får vara glad att det är ett isolerat garage på 3,70x6,70 med egen elmatning, trots att det är en garagelänga.P p.lundgren skrev:
målningen klar ikväll, den gråa färgen såg bra ut när jag rollade på den, men blev i mitt tycke lite för mörk när den torkade, men det får duga.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Det här handlar inte vad jag gjort med huset idag, vad som blev gjort med det.
Flyttade in i ett litet BR radhus här om dagen, och det gnälls ju en hel del på folk i föreningar, men jag fick idag förstklassig service.
Det var väldigt varmt i huset, gick runt o sänkte elementen, men bara sovrum och kök var justerbara, de andra fasta. Kollade på pannan, en frånluftsvärmepump, men fattade noll, och hittade ingen bruksanvisning.
Då kom ordförande i föreningen och hälsade mig välkommen, jag nämde värmen "kom så går vi till Anders" Det var en granne 2 hus bort " jag ska hjälpa dig"
Han visade hur pannan funkade, och konstaterade samtidigt att utegivaren visade 2 grader, fast det var 15 ute "där har vi problemet, jag byter givare, har sådana hemma"
Själv behövde jag fara iväg en stund, men när jag kom tillbaka dök Anders upp "det var inte utegivaren, utan kortet i pannan som är trasig, jag bytte kortet, så nu funkar det, har alltid några kort hemma. Jag noterade oxå att din kompressor låter mer än vanligt, jag säger till firman som brukar vara här att kolla på den"
Flyttade in i ett litet BR radhus här om dagen, och det gnälls ju en hel del på folk i föreningar, men jag fick idag förstklassig service.
Det var väldigt varmt i huset, gick runt o sänkte elementen, men bara sovrum och kök var justerbara, de andra fasta. Kollade på pannan, en frånluftsvärmepump, men fattade noll, och hittade ingen bruksanvisning.
Då kom ordförande i föreningen och hälsade mig välkommen, jag nämde värmen "kom så går vi till Anders" Det var en granne 2 hus bort " jag ska hjälpa dig"
Han visade hur pannan funkade, och konstaterade samtidigt att utegivaren visade 2 grader, fast det var 15 ute "där har vi problemet, jag byter givare, har sådana hemma"
Själv behövde jag fara iväg en stund, men när jag kom tillbaka dök Anders upp "det var inte utegivaren, utan kortet i pannan som är trasig, jag bytte kortet, så nu funkar det, har alltid några kort hemma. Jag noterade oxå att din kompressor låter mer än vanligt, jag säger till firman som brukar vara här att kolla på den"