Mottagit positivt bygglovsbesked! :D

• Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Installationsprocess av golvvärme med värmeslingor på armeringsnät före betonggjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Fixat dörrarna till överskåpen i barnens lägenhet på plats. Vissa inredningsdetaljer går i familjen.

Vardagsrum med nyinstallerade dörrar på TV-överskåp, golf på TV:n och verktyg på bordet.
Skapa konto

Och resultatet av en Quick&Dirty insats.

Monterade vita köksskåpsdörrar i en lägenhet med synlig garderob och väggmålning.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Skottat grus och tvättat altan :(
Altan och trädgård med grusad yta, odlingslådor och en stor säck med grus, nära ett bostadshus.
Skapa konto
Nyligen skottad och tvättad träaltan intill grönt gräs och ett blått hus.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Fixat dörrarna till överskåpen i barnens lägenhet på plats. Vissa inredningsdetaljer går i familjen.

[bild]

Och resultatet av en Quick&Dirty insats.

[bild]
Verkar som det är samma brus på tvn både hos dig och barnen :)

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
N Niko Lupala skrev:
Glas, plats eller plexi som du använt till räcket? Var hitta du det?
Vindskyddsnät från Kariba Plast.

nikasp
Pluggat rör och plockat ur all inredning ur badrummet samt rivit en vägg. Tar resten sv väggarna idag och tak + golv imorgon.

Blir ett enormt lyft. Har lejt ut jobbet då jag är föräldraledig och mkt lite ledig tid. Blir helkaklat och räknas vara klart efter 19-24 arbetsdagar.

Rätt imponerad att den tunna våtrumsmattan hållit tätt i 21 år. Spånskiva bakom så minsta läckage hade märkts ganska omgående. Vi har bott här knappt tre år så väldigt skönt med fräscht badrum.

• Tomt rum under renovering med borttagna badrumsinredningar och synliga rör på golvet.
    Skapa konto
  • Rivningsarbete i badrum med nakna spånskiveväggar och synliga trästommar, golv syns delvis.
    Skapa konto
  • Gammalt badrum före renovering med rosa väggar, handfat, spegelskåp och våtrumsmatta på golvet.
    Skapa konto
  • Delvis renoverat badrum med urtagen inredning och en rivningsprocess pågår, synligt rörarbete och våtrumsmatta.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
T
Fick skruva om golvet då det blev alldeles för snett första gången....
Fick även upp råsponten på alla väggarna :)

• Renoverad uteplats med nytt, rakt golv och väggar klädda med råspont.
    Skapa konto
  • Nyjusterat trägolv på en altan med verktyg utspridda och råspont monterad på väggarna.
    Skapa konto
  • Renoverad veranda med nyjusterat trägolv och nylagd råspont på väggarna.
    Skapa konto
  • Nylagda träplankor på ett golv med råspont uppe på väggarna, verktyg och skor syns också.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Fick skruva om golvet då det blev alldeles för snett första gången....
Fick även upp råsponten på alla väggarna :)
Det hade aldrig hänt om du fått köpa en kap&gersåg. Inte sant? ;)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
P
Isakare Isakare skrev:
Tillträde ett litet radhus igår, och började med det viktigaste, måla i garaget Bara enfas indraget, men kabeln är dragen i ett 50 rör från huset, så elektrikern är tillkallad för att få in 3 fas.
[bild]
Bra så! Och du byter naturligtvis garageporten till något som inte tar plats inomhus?

P p.lundgren skrev:
Bra så! Och du byter naturligtvis garageporten till något som inte tar plats inomhus?
Nja, porten är flång ny, och det är en bostadsrättsförening, så det är tveksamt att jag får byta port. Jag får vara glad att det är ett isolerat garage på 3,70x6,70 med egen elmatning, trots att det är en garagelänga.

målningen klar ikväll, den gråa färgen såg bra ut när jag rollade på den, men blev i mitt tycke lite för mörk när den torkade, men det får duga.

Nyrenoverat garage med grå och vit målade väggar, verktygsbänk och byggmaterial på golvet.
Skapa konto

• Gilla
p.lundgren och 4 till
  • Laddar…
Fixat bättre tilluft :)

Öppen väggsektion i ett pågående byggprojekt som visar utsikt till en trädgård och hus, med fokus på ny ventilation.
Skapa konto

• Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
T
Självklart :)
Eldrivna sågar och andra "farliga" maskiner = ingen cider
Fogsvans = en ny cider lite då och då
Efter cider nr 2 så är ögonmåttet tydligen defekt :crysmile:

mexitegel mexitegel skrev:
Det hade aldrig hänt om du fått köpa en kap&gersåg. Inte sant? ;)

Redigerat:
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Fyllt upp och chockklorerat poolen.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det här handlar inte vad jag gjort med huset idag, vad som blev gjort med det.
Flyttade in i ett litet BR radhus här om dagen, och det gnälls ju en hel del på folk i föreningar, men jag fick idag förstklassig service.
Det var väldigt varmt i huset, gick runt o sänkte elementen, men bara sovrum och kök var justerbara, de andra fasta. Kollade på pannan, en frånluftsvärmepump, men fattade noll, och hittade ingen bruksanvisning.
Då kom ordförande i föreningen och hälsade mig välkommen, jag nämde värmen "kom så går vi till Anders" Det var en granne 2 hus bort " jag ska hjälpa dig"
Han visade hur pannan funkade, och konstaterade samtidigt att utegivaren visade 2 grader, fast det var 15 ute "där har vi problemet, jag byter givare, har sådana hemma"
Själv behövde jag fara iväg en stund, men när jag kom tillbaka dök Anders upp "det var inte utegivaren, utan kortet i pannan som är trasig, jag bytte kortet, så nu funkar det, har alltid några kort hemma. Jag noterade oxå att din kompressor låter mer än vanligt, jag säger till firman som brukar vara här att kolla på den"

• Gilla
Utdelning och 26 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.