Två pallar med inplastade golvplankor på en lyftvagn redo för leverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått leverans av 2 pallar med golv. Äntligen!

Nya mörkbruna trägolvplankor provläggs på oavslutat bjälklag med synlig golvvärmeinstallation.
Skapa konto

Kunde inte hålla mig, slet upp ett paket och la några plankor på golvet. Skönt att efter flera år så börjar det komma till saker som faktiskt syns. Förhoppningsvis är golvvärmen och golvet på plats om 2 veckor...

• Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Golvet bortrivet..
Förbannade min idé att låta garderoberna vara kvar i det drygt 2x2m "stora" kontoret..
Men nu så. (y)
Renoverat kontor med bortrivet golv samt en stege och garderob vid väggen.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Hand som håller i en dammsugarslang för att rengöra takstolarna i ett pågående byggprojekt inomhus.
Skapa konto

En av de mest udda sakerna jag har städat - dammsugning av takstolarna.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
D09
Fått tillbaka analysen på brunnsvattnet :)

Borde visat lite högre värden på järnet kan jag tycka men positivt var att det var tjänligt iaf =P

Edit

Dock smakar det skit så ett annat filter lär åka in i huset :p

Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Grundfärg och första lagret vitt på hallväggarna. Ingen ide att ta en bild, går lika bra att titta på förra bilden ...

Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Golvet bortrivet..
Förbannade min idé att låta garderoberna vara kvar i det drygt 2x2m "stora" kontoret..
Men nu så. (y)
Det kunde vi ju talat om för dig redan innan ;), men du och TeroM verkar gilla att spela stora 15-spel :D

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det kunde vi ju talat om för dig redan innan ;), men du och TeroM verkar gilla att spela stora 15-spel :D
Biorummet var bara uppvärmning, när jag kommer igång med vardagsrum/matrum blir det ett 24 spel.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nån gång ska jag försöka börja dra lärdom av min "optimism"..
Men det blir efter att golvet är lagt :crysmile:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Done!
Nylagd laminatgolv i ett rum med verktyg och golvläggningsutrustning.
Skapa konto

Handlade totalt ~60m2 golv (vardagsrum och kontor) och fick en bit över..
Kul att ha turen på sin sida nån gång iaf ;)

• Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Skottat snö!

Har inte tid till annat!

Bilar täckta av snö framför ett trähus med tung snöbelastning på taket, i Järkvissle.
Skapa konto

Järkvissle, 60 km NV Sundsvall.

• Gilla
pleqtiz och 4 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Har jag nämnt att jag hatar gjutjärnsavloppsrör? Jag hatar avloppsrör gjorda av gjutjärn!
Jag har samlat mod i flera veckor nu och idag var det dags. De läckande rören som så lägligt satt mer eller mindre inmurade i hörnen i matkällaren skulle ut. Dj-vla gjutjärnsrör. Första tigersågsbladet smälte. F-n. Fram med nästa. Det gick bättre. Första röret av på ett ställe. Nästa snitt fick jag ta med vinkelslip. Luktar smedja i hela huset nu. Dj-vla rör. Nämnde jag att jag inte gillar gjutjärnsrör? Fram med kofoten för att få loss det. Det satt fast så in i h-lvete. Och sen släppte det. Ner i golvet. Men på vägen rev det upp ett långt sår i vänster underarm, studsade på foten (tack för att det finns stålhättor), ner på sladden till grovdammsugaren som gick rakt av! Dj-vla rör. På med lite kirurgtejp...
Nästa rör... tigersågsbladet gick av. Dj-vla gjutjärnsrör. I med nytt blad. Inget blod denna gång och ut åkte det dj-vla röret.

Igång med grillen. Tända snölyktor med ungarna. Fram med en grillöl... Baconlindade kycklingfiléer, lite klyftpotatis och sallad med ännu en öl. Nu känns det lite bättre. Dj-vla rör.
[bild]

Nu är det bara en bit kvar som skall ut i morgon.
Nämnde jag att jag inte är så förtjust i gjutjärnsrör?
Blir plaströr nu alltså?

K
Nivelleringsystem i all ära, men när kalkstenen har en tolerans på 1mm så hjälper det föga att få det 100%.
Toleransen för fogsprång är i snitt 1,9mm för mig (Längd + bredd / 1000 + 1mm), jag har 1mm fogsprång lite varstans pga. plattornas ojämna tjocklek.. 95% av plattorna var 12mm, 5% var nästan 13mm.
Får väl se hur det känns med fötterna, eventuellt drar jag ner hörnen/kanterna lätt med slippapper om det är för vasst, dom är sågade.

Hade det vart tvärtom, 5% som var 12 och resten 13 hade det vart enklare att kompensera med fix, även om kompensation med Flytfix inte är det lättaste :D

9m² på 7h, men då var alla bitar sågade och uppmärkta. Men tiden inkluderar primer, torktid för den, våttorka baksidan av plattorna innan läggning osv.

• Kalkstensplattor på golvet med nivelleringskilar och klämmor för jämn läggning.
    Skapa konto
  • Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
Väggar och tak klara, i dagsljus denna bild.

Renoverad hall med nymålade väggar och tak, upplyst av arbetslampa, med skyddspapp på golvet.
Skapa konto

Börjat måtta för hur plattorna i hallen skall läggas.

Renoverat rum med nya väggar och tak, inlagda golvplattor på gång i hallen.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Blir plaströr nu alltså?
Ja :)

Spacklat en vägg i källartrappan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.