Inte idag, men i helgen - Monterat lite staketribbor, inte helt klart, men nästan... =)

Nästan färdigmonterat trästaket längs en grusgång med gula radhus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Trappen till källaren börjar ta form.
Hann få lite gjort före jobbet idag. Obyggd trätrappa i ett garage med verktyg och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Hoppas hinna börja skruva ihop den på plats imorgon.

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Börjat och slutfört monteringen av dörren mellan bio och förråd. Gillar skarpt Essves Indu-Prog system. Tungt as till dörr, 40db modell ...

Nyinstallerad dörr mellan rum med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto

Nyinstallerad vit dörr i trästomme med handtag, väggklocka och byggverktyg runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
Valkyr och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Trappen till källaren börjar ta form.
Hann få lite gjort före jobbet idag. [bild]

Hoppas hinna börja skruva ihop den på plats imorgon.
Det ser ju bra ut det där!

Men varför har du små trappsteg emellan? :thinking:

pjodden pjodden skrev:
Det ser ju bra ut det där!

Men varför har du små trappsteg emellan? :thinking:
Det blir 45x195 som steg och den korta lilla biten efter varje är för att få större stegdjup.
Stommen kläs in, ena sidan hamnar mot vägg och sist eksteg ovanpå regel-stegen.

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Börjat och slutfört monteringen av dörren mellan bio och förråd. Gillar skarpt Essves Indu-Prog system. Tungt as till dörr, 40db modell ...

[bild]

[bild]
Instämmer, riktigt smidigt!
Använde dock klassiskt karmverktyg.

Inget än men shoppat för helgen. 432 kg Fermacell, knappa hälften av behovet. Beijer var billigast så Byggmax fick sänka priset med 31:- per skiva. En massa foglim, där hade jag otur när jag tänkte ut hur mycket jag behöver så det blir retur eller blocket.

En släpvagn lastad med staplade Fermacell-skivor säkrade med spännband.
Skapa konto

Öppen låda fylld med flera flaskor Fermacell foglim packade bland skyddande bubbelplast.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
S
Beställt kamin idag. Dovre vintage 35 som ska stå där tvn hänger på väggen...

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Jag har stoppat ner en munters MH270 avfuktare och även ställt ner min hemmabyggda En hemmabyggd ozongenerator med orange sugkoppar på metallhölje, placerad på ett betonggolv, bredvid en Munters avfuktare.
Skapa konto
ozongenerator.
Imorgon ska jag ner och kapa ett avloppsrör i gjutjärn då det finns något som inte hör hemma i röret.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Jag har stoppat ner en munters MH270 avfuktare och även ställt ner min hemmabyggda[bild] ozongenerator.
Imorgon ska jag ner och kapa ett avloppsrör i gjutjärn då det finns något som inte hör hemma i röret.
Avfuktaren på bilden är garageavfuktaren.

Jobbat natt och nästan varit vaken ett dygn, sovit dryga 5h ätit en tallrik gröt och en kopp kaffe sen var det ingen återvändo..

Tapetsering!
Jag är inte helt till freds när det kommer till klet-göra (lim, fog, bruk, puts etc)..
Svärfar coachade och jag frun limmade och hängde upp.
Vägg tapetserad med mönster som föreställer trädgrenar, tak med träpanel och skyddad golv med blå presenning.
Skapa konto

Sista i källaren blir nog gjort utan livlina ;)

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Hann få upp några rader i taket och på väggen. Tar tid att dra skruvar i Fermacell:n när inte skruvautomaterna orkar dra hela vägen. Lika bra att köra styckevis men fick gräva fram stora skruvdragaren.

Tak och vägg under konstruktion med Fermacell-plattor och synliga skruvar, bredvid byggmaterial och verktyg.
Skapa konto

• Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Resonansdämpning i väggen

Vägg med resonansdämpningsmaterial och första lagret gips, byggverktyg i förgrunden.
Skapa konto

Sen blev det första lagret gips klart i resten av taket och två av väggarna.

Renoveringsarbete med gipsväggar, kablar och verktyg synliga i ofärdigt rum.
Skapa konto

Behöver hitta på en lösning för ljuddämpande ventilation, både in och ut innan jag kan angripa återstående väggar. Och lite bilande av golv i tvättstugan för rören till utkastarna som kommer via garaget.

M
Det var visserligen några helger sedan men ändå:

20170916_132604.jpg

20170916_162149.jpg

20170917_121455.jpg

20170917_172624.jpg

20170917_134849.jpg

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Har äntligen fått hem golv och panel för att kunna fortsätta renovera gästrummet.

Bil med släpvagn lastad med virke parkerat på en grusplan.
Skapa konto

Fick tips av en kollega om Viksbergsgård som sålde virke till väldigt låga priser. Köpte massivt trägolv och tak till två rum samt panel till en bastu, allt kostade knappa 12000, hade kostat minst det dubbla på Byggmax.

Men herrejävlar vilket jävla slit för att lyckas få hem skiten. Det var helt omöjligt att få svar på frågor, mailade man tre frågor så fick man max svar på en och svaret resulterade ofta i en följdfråga. Ringde man så fick man alltid tag i någon som satt i en traktor och som skulle ringa upp men aldrig gjorde det, tror jag blev lovad att bli uppringd 10 ggr och blev det en gång, tror det tog 2 veckor bara att få in beställningen. Sedan lyckades jag klanta till betalningen så det dröjde ytterligare en vecka...efter det var betalt så ringde jag efter nån vecka och frågade vart det tagit vägen...och då hade det just skickats och låg i Västerås...ytterligare en dryg vecka senare hade jag inte hört något...då ringde jag igen och då visade det sig att mitt ordernummer var dubbelbokat (vad det nu betydde) men de lyckades hitta åt den och kunde konstatera att det legat hos Schenker i Umeå sedan den 29e utan någon hört av sig...sedan tog det halva dagen att få tag i ett kollinr så jag kunde ringa Schenker som kunde konstatera att det mycket riktigt låg där, och att de inte förstod varför ingen ringt.

Men nu är allt hemma, ska få ligga till sig lite i rumstemp innan jag återtar det pausade projektet...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.