D09
B b8q skrev:
Plockat bort mellanväggen mellan kök och matrum (ska ersättas av en ny men med mycket större öppning och med lite smart förvaring). Tur att frun är bortrest så hon slipper se när jag kör motorsåg i köket... :sweat:
Ha ha vissa saker vill ens partner inte veta om ;)
 
D09 D09 skrev:
Ha ha vissa saker vill ens partner inte veta om ;)
Fast det här vet hon om. Eller nja, hon trodde kanske att jag skulle nöja mig med tigersåg. Hursomhelst vill hon slippa vara hemma och se förödelsen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hemmakatten
D09 D09 skrev:
Skolat in grabben, det gick lite för bra så jag fick tid över och burit ved nere från skogen..

Lagom roligt ha ha

Sen simträning. Grabben fixade dealen om att ta sig över kortsidan på simbassängen själv så moroten som han kämpat för blev en gps klocka. Hade ändå tänkt köpa en men bättre om han får känna att han kämpat för den
Hur blev det med den tänkta campingen i skogen för dig och sonen?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nylagda gipsskivor i innertaket i ett rum med stora fönster och utsikt över trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagt mörkt kakelgolv i en ljus uterumsmiljö med stora fönster och utsikt över en grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsätter hos svärmor! Innertak på plats och börjat på golv!
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
D09
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Hur blev det med den tänkta campingen i skogen för dig och sonen?
Hitills bara camping på tomten. Har varit fullt upp :D
 
Snickrat vidare på vedskyddet tills jag fick slut på material. Grovklöv sedan den nyfällda veden för att kunna stapla den och få bort den från marken. Fyllde den delen jag byggt klart, men det var för mörkt för att ta ett kort när jag var klar. Förhoppningsvis lyckar jag få dit taket och resten av veden imorgon.
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Igår: Fick mätt upp köket av stenleverantören så de kan tillverka bänkskivan.
Fick också på fronter på kyl och frys samt knoppar på alla lådor och skåp.
 
Målat vindskivor på hus och garage, målat foder och knutbrädor, bytt slang i ett barnvagnsdäck, skruvat tillbaka kjolen på farstukvisten efter nedgrävningen av fiberslang,
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
S
4 år sedan dörrarna monterades på garaget men nu är salning och foder på plats:D
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Bättre sent än aldrig sägs de väl ;)
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
richardtenggren
Virket har ju hunnit acklimatiseras i alla fall :)
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
S
Ibland är det bra att besluten inte tas med blixtens hastighet;) För då hade det varit vit salning/foder och väggen mellan dörrarna hade varit målade som övriga väggar i garaget men nu har det blivit liiiiite annorlunda (snart klar)

Okej, jag kan hålla med att 4 år är lite överdrivet….:)
 
Jag skulle egentligen postat detta inlägget igår för att berätta att lillgrabbens rum är färdigrenoverat och att hans upphöjda säng är färdigbyggd. Jag tog mig en öl för att fira och skriva inlägget men stensomnade i soffan och vaknar kl 3 på natten :oops:.

Edit: varför kommer bilden som en bilaga i inlägget??
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Edit: varför kommer bilden som en bilaga i inlägget??
Så går det när man somnar i soffan :)

Men det ser fint ut ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.