Gjort klart det första projektet i fritidshuset. Vi har högre ambitionsnivå än föregående ägare. 6 kubik fick jag igenom med frun, hade gärna byggt större då det finns ännu mer ved från granfällningen.
Nytt vedskjul av återvunnet material i skogsmiljö, byggt i ett fritidshusområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vedskjul fyllt med staplad ved i fritidshuset efter granfällning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd vedbod i trä intill fritidshuset med plåttak och omgivande grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
M
Micke64 skrev:
Påbörjat temporärt tält för att förvara byggmaterial samt att måla fasadpanel i.
[bild]
Det går inte med rakertfart, men nu är det hyfsat klart. Börjat flytta in lite gips och golvspån. Snart kommer fasadpanel och osbskivor. Drygt att flytta för hand.. kommer inte fram med vagn.

Halvfärdig byggnation av trästomme med presenningstak, gips och golvspån vid sidan, i skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Nu vill jag inte vara den som klankar ner på dig, Micke, men vi hade nån liknande ställning /skydd när vi började bygga vårt hus för 11 år sedan. Första ovädret på sensommaren med kulingstyrka tog med sig ställningen 30m bort och smulade sönder den. Innan dess hade vi, temporärt, ett sk partytält som blåste sönder på mindre än två veckor.
 
Lyckades lägga klart pappen. Riktigt skitjobb med asfaltsklister, men samtidigt kul att leka med nya pistolen. Får se när jag hinner få upp läkt och plåt.
Asfaltspapp på tak med en ny spikpistol och en del av en sko i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
D
P-plats P-plats skrev:
Skönt att ha en bra dragbil när man har hyrt en skylift!
1100kg fixade Yetin galant upp ur trädgården...

[video]
Vad är ett bra pris för att hyra en skylift och vad ska man tänka på?

Jag har samlat på mig några skylift jobb, spreja grönfri, måla vindskivor, sätta upp nocksmycke med årtal, osv, men vet inte vad man ska tänka på.
 
Avslutade gårdagen med att bära ut allt ur garaget i jakt på vad jag misstänker kan vara en död mus. Hittade dock ingenting men det blev väldigt städat och fint iaf. Får väl fortsätta jakten i förrådsdelen av garaget någon dag när det inte regnar.
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Avslutade gårdagen med att bära ut allt ur garaget i jakt på vad jag misstänker kan vara en död mus. Hittade dock ingenting men det blev väldigt städat och fint iaf. Får väl fortsätta jakten i förrådsdelen av garaget någon dag när det inte regnar.
Det kanske är någon ingjuten träsyll eller liknande som luktar?
 
Nja syllarna är inte ingjutna och det är inte länge sedan jag renoverade garaget. Det som talar ytterligare mot detta är att doften uppstod väldigt plötsligt. Men tack för input i ämnet.
 
Idag har jag bara lyckats byta en gul ful strömbrytare mot en ny fin vit som matchar bättre med termostaten till golvvärmen.
Ny vit strömbrytare bredvid en gammal gulnad brytare, monterad på vit kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Nja syllarna är inte ingjutna och det är inte länge sedan jag renoverade garaget. Det som talar ytterligare mot detta är att doften uppstod väldigt plötsligt. Men tack för input i ämnet.
Med tanke på årstiden har du kollat uppåt så det inte är ett fågelbo?
 
ceson ceson skrev:
Med tanke på årstiden har du kollat uppåt så det inte är ett fågelbo?
Vi har ett platt garagetak (nyrenoverat) och jag ser inte att det skulle kunna komma in fåglar någonstans och bygga bo. Var ute i garaget förut och då kände jag faktiskt inget men det enda jag gjorde igår var som sagt att städa samt skrapa rent under gräsklipparen. Det luktade iofs inte hallontårta men det kändes ändå som fel doft. Verkar också som att det luktar värre när det är varmare ute.
 
Semester, vilket betyder fiske i Boden och inventering av matförrådet hemma

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Välorganiserad matförrådshylla med olika tjocklek på mat och dryck under inventering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person i båt som håller i en fisk, med skog och sjö i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Noseone och 7 till
  • Laddar…
Förstår inte varför du rodnar över den borren den är väl inget att skämmas över:)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
fremax fremax skrev:
Semester, vilket betyder fiske i Boden och inventering av matförrådet hemma

Med vänlig hälsning, fremax
Prepping light eller bara ett lite mer välfyllt förråd?
Har tagit till mig att om man köper mer av de varor som man verkligen använder så får man både en reserv samt riskerar inte att förrådet blir gammalt. (Till skillnad från nödproviant som man kanske inte ens tittar på innan den blivit dålig)
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Prepping light eller bara ett lite mer välfyllt förråd?
Har tagit till mig att om man köper mer av de varor som man verkligen använder så får man både en reserv samt riskerar inte att förrådet blir gammalt. (Till skillnad från nödproviant som man kanske inte ens tittar på innan den blivit dålig)

50/50 ... gillar att ha prylar till hands så köpte på mig när jag väl gör. Blev utskrattad av tjejen först men hon klagar inte nu när allt väl finns :geek:

De flesta grejerna har 2-3 års hållbarhet. Kryddor, salt,honung,nudlar och frystorkat betydligt längre... blir nog billigare i längden med att slippa småhandla. Även om jag ändå änsålänge måste besöka butiken 1-2dagar i veckan :oops:

Med vänlig hälsning, fremax
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.