M
Har slitit med att ta ner fasadpanel på huset. Förre ägaren tyckte att det var smart att dra i långa ankarspik, 2-3 st per 60cm bräda. Spikarna sitter som berget!

Nån som har bra idéer på hur man gör för att få bort skiten? Brädorna håller inte för att dra bort spikarna utan spricker ...
 
Kapa i stycken inklusive spikreglarna under och sätta dit nya spikteglar? Borde bli mindre jobb.
 
Börjat golvbrunnsbyte i tvättstugan...
Upprivet golv runt en gammal golvbrunn i en tvättstuga där bytet av golvbrunnen påbörjats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppnad golvbrunn med borttagen täckplatta och synliga skräp och byggmaterial på ett grått klinkergolv i tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjat byte av golvbrunn i en tvättstuga med ett öppet hål i golvet och delvis borttagna kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
TeroM TeroM skrev:
Kapa i stycken inklusive spikreglarna under och sätta dit nya spikteglar? Borde bli mindre jobb.
Spikat direkt i stommen... Finns det sågklingor som tar både spik och brädor? Det går kanske att såga grunt?
 
D09 D09 skrev:
Blev ett uppehåll så jag passade på att göra klart raden :)

4 rader till så kan man ta fram målet och Inlines ;)
Ser torrt ut... (strupen) men rakt och fint! :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tapetserat hallen. Märkligt, varje gång jag tapetserar tänker jag "himla skitjobb med allt bök med mönsterpassning, pill bakom element, vid strömbrytare mm, nästa gång målar jag istället!", och varje gång jag målar tänker jag "himla skitjobb med all spackling, slipning och målning, nästa gång tapetserar jag istället!" ...
 
  • Ny tapet med vertikala ränder i en hall, inkluderar en strömbrytare och del av ett element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 6 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Tapetserat hallen. Märkligt, varje gång jag tapetserar tänker jag "himla skitjobb med allt bök med mönsterpassning, pill bakom element, vid strömbrytare mm, nästa gång målar jag istället!", och varje gång jag målar tänker jag "himla skitjobb med all spackling, slipning och målning, nästa gång tapetserar jag istället!" ...
Ju mer man gör det desto mindre kommer man ihåg o tänka på alla besvär :)
 
Micke64 skrev:
Spikat direkt i stommen... Finns det sågklingor som tar både spik och brädor? Det går kanske att såga grunt?
Såga bredvid stommen och kapa spikarna med en tigersåg med metallblad?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Byggt staket (fr-må).
Tanken är att det ska täcklaseras svart nästa eller näst nästa år.

Nybyggt trästaket längs husfasad, ännu ej målat, med några oavslutade sektioner vid slutet.

Nybyggt trästaket framför en tegelvilla, ommålat svart bak och obehandlat trä fram.

Andra bilden ljuger lite, har bara två sektioner kvar + runt tunnorna.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Byggt ställning för att kunna tvätta gaveln inför målning.
Ställning på husgavel förberedd för tvätt och målning, med klarblå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Träramkonstruktion på gräsmatta, antydan till DIY-projekt eller bygglek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klart, alla ser vad det är va? :cool:
Rätt gissning borde premieras med en :beer:
 
S
Lucka till poolvärme och pump?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Micke64 skrev:
Spikat direkt i stommen... Finns det sågklingor som tar både spik och brädor? Det går kanske att såga grunt?
Cirkelsåg med en glestandad hårdmetallklinga som du inte är rädd om fungerar om det inte är väldiga mängder spik. Använd skyddsglasögon! Högt varvtal och långsam matning.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S Skooda skrev:
Lucka till poolvärme och pump?
Bra gissning men inte rätt. (y)
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Rätt ort och inte regnvatten. Njuter av forsens brus utom när granngrabben drar igång sin nya motorsåg med 65!! hästkrafter. Den låter och ekar vackert över älven.
Motorsågen, 65 hästar och wankelmotor. Mycket maskin för att göra stora glasunderlägg ...

Motorsåg med wankelmotor på en träskiva mot gräsbakgrund, används för att skapa stora glasunderlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.