4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Dragit fram ca 1/3 av elslangarna (Kraft, ljud och data).
Mediabänken fick nöja sig med 2x20 för ljud i källare samt utomhus och sedan 2x16 extra till det, 2x16 för data och 1x16 för kraft.
Vi har även dragit fram nya vattenrör, bytt från utanpåliggande till infällda rörirör. Samt flyttat upp vvb till öv.
Mediabänken fick nöja sig med 2x20 för ljud i källare samt utomhus och sedan 2x16 extra till det, 2x16 för data och 1x16 för kraft.
Vi har även dragit fram nya vattenrör, bytt från utanpåliggande till infällda rörirör. Samt flyttat upp vvb till öv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har snickrat råspont och pillat med lite sådana där tråkiga grejor som tar tid men inte syns.
J har satt upp gipsskivor. Sammanlagt mycket produktivt och tjusigt. Det tar sig!
Sedan har jag tagit ner julbelysningen också, när man ändå släpar runt på stegar...
Dags för after bygg-konjaken!
J har satt upp gipsskivor. Sammanlagt mycket produktivt och tjusigt. Det tar sig!
Sedan har jag tagit ner julbelysningen också, när man ändå släpar runt på stegar...
Dags för after bygg-konjaken!
Gjort något litet myrsteg till framsteg. Satt två lister som hör garderobens skjutdörrssystem, lister som täcker för öppningarna i sidorna. Bara fånigt att inte göra sånt med en gång, utan att tro det är effektivare att dela upp jobbet.
Möblerat om lite i kökets lådor, en del grytor har nu fått en ny lite rymligare hemvist, monterat en trådback i ett köksskåp.
Bytt ett lite trasigt perilex-uttag bakom spisen.
Haft picnic i solen (som vi nästan glömt hur den ser ut!) ute på snön på tomten. Lite varm choklad kaffe och muffins och sånt.
Det var väl sånt som var anledningen till att bygga sig ett hus, har jag för mig.
Möblerat om lite i kökets lådor, en del grytor har nu fått en ny lite rymligare hemvist, monterat en trådback i ett köksskåp.
Bytt ett lite trasigt perilex-uttag bakom spisen.
Haft picnic i solen (som vi nästan glömt hur den ser ut!) ute på snön på tomten. Lite varm choklad kaffe och muffins och sånt.
Det var väl sånt som var anledningen till att bygga sig ett hus, har jag för mig.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Skrapat flagnande färg från fuktskadat tak och lister.
Grundmålat listerna.
Skrapat bort den nymålade färgen vilken inte helt oväntat flagnande direkt.
Målat igen.. :|
Fäst gammal tapet med Lettiklammer. Frågan är hur man gör på andra sidan revan. (En av flera, dessutom.)
Grundmålat listerna.
Skrapat bort den nymålade färgen vilken inte helt oväntat flagnande direkt.
Målat igen.. :|
Fäst gammal tapet med Lettiklammer. Frågan är hur man gör på andra sidan revan. (En av flera, dessutom.)
Logga in
Skapa konto
Har satt upp takpanel. http://hagby4.wordpress.com/2013/02/24/innertak-over-vardagsrummet-del-i/
Logga in
Skapa konto
Mycket enklare att förmå sig att dra på snickarbyxorna efter jobbet om det finns lite stämningsfullt ljus i bygget redan. Som stjärnan i Betlehem ledde de tre vise männen till Jesus-barnet så leder stjärnan bygga-självaren till sitt arbete !Mikael_L skrev:
Så vår stjärna får nog sitta uppe lite till...
Logga in
Skapa konto
Se där! En till med julstjärnan uppe! Heja!Crebel skrev:
Rivit ute lite från toan på nedervåningen. Hittade för övrigt ett mynt från 1944 när jag sågade bort ena tröskeln
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat: