Jumos skrev:
[bild]
Fått upp sänglampor i snedtaket, vilket äntligen möjliggör läsning vid dagens slutskede. Som jag har saknat detta under det senaste året, har varken haft tid eller ork under renoveringen, men nu änteligen 😍 (Nästa steg kanske rimligen blir att packa upp alla böcker 😂 )
Det jag läser har bakgrundsljus, sambon däremot... gillar LED lampans sken, i boken, som hon relativt ofta tappat.. snarkandes!! :rolleyes:
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Burit av väggen för skjutdörren till nya hallen.
Öppning i vägg förberedd för skjutdörr till hall, med synlig stomme och elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KnockOnWood skrev:
Du behöver bokhyllor också, böcker på golvet ser väldigt slarvigt ut (liksom långa skarvsladdar ;) ).

Min fru har sex bokhyllor i sitt sovrum :p
Några bokhyllor i sovrummet blir det inte. Däremot ska biblioteket fyllas upp, och sedan får jag börja nalla av hyllorna på hemmakontoret. Vi har (för?)mycket böcker :rolleyes:

Du har alldeles rätt om skarvsladdarna :p
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
P
Jumos skrev:
Några bokhyllor i sovrummet blir det inte. Däremot ska biblioteket fyllas upp, och sedan får jag börja nalla av hyllorna på hemmakontoret. Vi har (för?)mycket böcker :rolleyes:
Det är omöjligt att ha för mycket böcker! Mycket böcker är bra att ha, det ger en en ursäkt att köpa hus att förvara dem i :cool:
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Satt upp pottorna, lackat metallskivorna och spacklat första lagret på gips-skarvarna 😵

Tak med träreglar, isolering, omonterade uttagsskåp och delvis spacklade gipsskarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Börjat med den nya egen komponerade loftsängen till dottern som får ett"Room make over". 3 dagar är det tänkt att ta...pust.
 
Gjort om en sista gång. Men nu är är det färdigpulat nere i källaren. Eller ja.. tills det är dags att göra toaletten.



Renoverad källare med nyinstallation av elcentral, rör och tryckkärl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
:)
Jag tycker fortfarande den där rördragningen är skum ;). Men det kanske löser sig när du gör om toaletten?
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
p.lundgren skrev:
Det är omöjligt att ha för mycket böcker! Mycket böcker är bra att ha, det ger en en ursäkt att köpa hus att förvara dem i :cool:
Det kan bli lite väl mycket.
Frugan har nu nästan 7 hyllmeter bokhyllor i sitt sovrum, så snart får hon inte plats själv :(
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Hemmakatten
7 meter är väl nästan ingenting, ungefär lika mycket plats som mina kokböcker tar. :)
 
Hemmakatten skrev:
7 meter är väl nästan ingenting, ungefär lika mycket plats som mina kokböcker tar. :)
Nu har hon ju inga kokböcker i sovrummet.
Det var inte så bra, för det retade ju bara aptiten, och så var nattsömnen förstörd :)
 
mexitegel skrev:
:)
Jag tycker fortfarande den där rördragningen är skum ;). Men det kanske löser sig när du gör om toaletten?
Precis :) Till vänster om kulventilen sitter det en securexkoppling klämringskoppling som jag inte kan byta ut/flytta pga för lite rör ur taket. Sen när jag drar om tänkte jag dra alu-PEX till toaletten och då köra med en fördelare längre ner och gå upp i väggen. Då får jag bort rätt rör i taket som jag måste ta hänsyn till :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Tillägg sen ville jag dra om så att inget för elcentralen. Seeeen kan jag inte fästa något i lättbetongen så att fästa i trappen blev alternativet nu för att få ihop det.

Så lite är kvar.. men det är ju bara själva findragningen när det är dags för annan renovering :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Satt in skjutdörren med kassett.

Nyinstallerad vit skjutdörr med kassett mellan två rum, med byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vad är det för skjutdörr? Var den svår att montera? Funderar på skjutdörr i ett ställe på huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.