De dagar som frammatningen är 63 grader har bara inträffat mig veterligen enbart några dagar då vi hade -10. Nu när vi ligger runt 0 så är framledningstemperaturen 35-45 grader. Blir det för hett så ja
N jagstrypa flödet med strypventilen på returen. Funkar det inte får vi klämna dit en shunt, men då får vi nog sätta den i köksskåpet på andra sidan väggen.

Ruuuben skrev:
Tyvärr är det så, det går så otroligt fortnär det väl händer.
En kedja som rör sig ca 18m/s kan göra stor skada!
Det gör att jag blir än nöjdare med att jag förbjöd grannen att såga sönder min rot med motorsåg utan att ha skyddskläder. Handsåg och planteringsspade fick det bli ;-)

Den här helgen har vi för första gången på flera år kommit till botten av rentvätthögen! Bara två skrynkliga påskgardiner kvar, som måste strykas. Nu kanske gästrummet går att använda igen?

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
A
Jag har fortsatt att riva ner tapeter i vardagsrummet. Nu är det bara 3 löpmeter kvar att riva ner! (y)

Första väggen i bastun uppsatt denna helgen. Traditionellt byggd med fristående vägg med luftspalt mot yttervägg. Resterande väggar och tak byggs senare med Sauna-Satu när materialleveransen behagar komma.

Jag har 'fulrenoverat' yngstens rum. Lite färg och tapeter för att dölja dom värsta skavankerna tills jag får tid med en riktig renovering.

• Renoverat rum med blommig tapet och flagnande färg på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med ny mörk tapet på ena väggen och färskt målad vit vägg på den andra.
    Skapa konto
  • Gilla
Mark0
  • Laddar…
T
Här fortsätter vi med kökstommarna :cool:

Installation av vita köksskåpstommar mot en trästommen bakgrund.
Skapa konto

Tobias Knutsson skrev:
Här fortsätter vi med kökstommarna :cool:
Ingen hjälpreda idag?

T
Nej hon blev förvisad till källaren tillsammans med sambon och katten idag ;)

fgo skrev:
Ingen hjälpreda idag?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Pysslat med lite gott o blandat, gjort sånt som aldrig blivit gjort, men inte åt mig själv då huset ligger ute på Hemnet med visning nästa söndag. Men jag ringde banken här om dagen och frågade om man kunde slippa amortera sista tiden, vi är skiljda och FD fru har flyttat till lägenhet, så jag kommer driva huset själv sista tiden, hur lång den tiden är vet jag inte, det verkar vara ett jäkla drag efter huset, men tillträdet kan ju vara flera månader. Så jag tänkte om man kunde spara in några kronor, lånet togs innan amorteringsreglerna, men det blev tvärstopp, dom kunde inte peta i lånet, för då klassades det som nytt lån, och då var man tillbaka på samma ruta.

Inget.

Jag samlar kraft inför kommande köksrenovering. Tidigare har jag kastat mig över allehanda renoveringsprojekt med iver men så icke med denna.

Håller jag på att bli gammal?
Är köksrenoveringar tråkigare än andra? t.ex. bygga en altan?
Beror det på att jag inte behöver köpa några nya blå verktyg?
Finns det terapi?

Som vanligt är det inte pojken i filmen som skrivit brevet.

• Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Inget.

Jag samlar kraft inför kommande köksrenovering. Tidigare har jag kastat mig över allehanda renoveringsprojekt med iver men så icke med denna.

Håller jag på att bli gammal?
Är köksrenoveringar tråkigare än andra? t.ex. bygga en altan?
Beror det på att jag inte behöver köpa några nya blå verktyg?
Finns det terapi?

Som vanligt är det inte pojken i filmen som skrivit brevet.
Jag läste och såg inga bekymmer fram till det fetstilade...

Jag har inbillat mig att du är några år äldre än mig, inte många men några..
Äldre blir man, det går inte att hindra - dock bara siffror på ett papper!
Jag tänker inte bli vuxen! :surprised:
Jag skulle nog lätt kunna fylla ett A4 med "att fixa grejer" - men just nu ser jag det som att jag bidar min tid, samlar kraft, kontemplerar, kolhydratladdar!

Pooldäcket ska färdigstället snarast när våren anländer.
Källarrummet där tvspel och öl är tänkt att avnjutas saknar innertak och en vägg otapetserad.
Tvättstugan... har inte ens kommit till skiss-stadiet, även om sambon säger hon vet hur "hon vill ha det"....

Jag tror mao. inte du är på väg att bli gammal, bara en uppladdning inför vad som komma skall :cool: Du har gjort din träning, du vet vad som väntar och är förberedd, detta är sista uppladdningen (jämför med pastaladdningen/kolhydratdrycken inför långloppen)

Det som dock oroar mig lite är väl att det är självklart att du behöver nåt blått nytt!!!
Denna är ju som gjord för köksmontering, trånga hörn och vinklar mm.
[video=youtube;vSSY365zFB0]https://www.youtube.com/watch?v=vSSY365zFB0[/video]

• Gilla
Ramnemark och 4 till
  • Laddar…
Säng med belysning i snedtak och en hund, bredvid en vägg med mönstrad tapet.
Skapa konto

Fått upp sänglampor i snedtaket, vilket äntligen möjliggör läsning vid dagens slutskede. Som jag har saknat detta under det senaste året, har varken haft tid eller ork under renoveringen, men nu änteligen 😍 (Nästa steg kanske rimligen blir att packa upp alla böcker 😂 )

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nu när jag tänker efter så behöver jag nog en laser :D. Känner genast hur energin kommer tillbaka!

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Jumos skrev:
Fått upp sänglampor i snedtaket, vilket äntligen möjliggör läsning vid dagens slutskede. Som jag har saknat detta under det senaste året, har varken haft tid eller ork under renoveringen, men nu änteligen 😍 (Nästa steg kanske rimligen blir att packa upp alla böcker 😂 )
Du behöver bokhyllor också, böcker på golvet ser väldigt slarvigt ut (liksom långa skarvsladdar ;) ).

Min fru har sex bokhyllor i sitt sovrum :p

mexitegel skrev:
Nu när jag tänker efter så behöver jag nog en laser :D. Känner genast hur energin kommer tillbaka!
Du ser...en liten knuff i ev. rätt riktning.. ;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.