Lexington skrev:
Är bänk o såg enormt hög eller det är dörren bakom som är pytteliten? :wow:
Det ser ut som att dörren är några trappsteg ner.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Gipsat klart barnsovrummet 👍

Nyinstallerade gipsskivor i ett barnsovrum med synliga skruvar och en oslipad betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Upptäckte igår att jordfelsbrytaren löser ut när man värmer upp ugnen, och idag upptäckte jag diskmedelsskum bakom pannan i pannrummet. Ett jäkligt taffligt försök till övergång mellan plaströr till gjutjärn från köksavloppet har spruckit, så när man tömmer diskhon plaskar en del av vattnet ut på pannrumsgolvet. Nu är det ingen fara på taket då det är betonggolv med golvbrunn, men ändå :confused:

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
kulle
Jumos skrev:
Upptäckte igår att jordfelsbrytaren löser ut när man värmer upp ugnen, och idag upptäckte jag diskmedelsskum bakom pannan i pannrummet. Ett jäkligt taffligt försök till övergång mellan plaströr till gjutjärn från köksavloppet har spruckit, så när man tömmer diskhon plaskar en del av vattnet ut på pannrumsgolvet. Nu är det ingen fara på taket då det är betonggolv med golvbrunn, men ändå :confused:
Man blir aldrig sysslolös med hus :)

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
Skulle ta ett bad men när jag tappat upp vattnet och klev i var det inte särskilt hett. Suck jag som rev duscblandaren förra veckan då varmvattnet avtog efter en stunds duschade.
Trodde jag fixat felet då den blev bra men nu är badkaret kallt också. Borde felsöka pannan ikväll
Enklast är väl om du intalar dig själv att kallbad är hälsosamt. :)

Mikael_L
Igår kväll och halva natten felsökte jag värmepumpen.
Märkte först att det var lite väl kallt vatten när jag skulle duscha, såg på displayen att tappvarmvatten låg på knappt 30°C.
Märkligt att vare sig kompressor eller elpatron gick ... *hmmm*

Höjde tillåten effekt på elpatroner och tvångsstartade pumpen med snabbstart.
Några minuter senare när jag gick och kollade så hade kompressor och värmepatron slagit av igen.
Höll på några timmar och trixade med det där fram till strax efter midnatt då jag fick ge upp utan att få mig den kvällsdusch och rakning jag tänkt mig. :(
Kom så långt att jag upptäckt att pumpen hela tiden startade om efter någon enstaka minuts gång, då hanns det aldrig få upp någon värme.

Fortfarande "kallt" vatten imorse. Suck, tänkte att nu är helgen räddad med att ta ut och felsöka kretskort och sånt.

Men när jag kom hem idag så var varmvattnet superhett, jag hade ju ställt upp VV-temp max som ett av de första grejerna under gårdagens felsökning, samt tillåtit 6kW elpatron. :)

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Hålla tummarna att det fungerar åtminstone fram till lite varmare dagar till våren? , skit att hålla på med värmesystemet då man behöver värmen som bäst.
Eller ska jag satsa helgen på detta ändå? Kanske trist om det blir några dagar med 25 minus i feb och det börjar krångla igen då ...

Men åtminstone ikväll skiter jag högaktningsfullt i det.
Har en pizzadeg på jäsning nu, korkar upp ett par öl till pizzan och tar sen ett långt varmt bad senare ikväll. :cool:

• Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Igår kväll och halva natten felsökte jag värmepumpen.
Märkte först att det var lite väl kallt vatten när jag skulle duscha, såg på displayen att tappvarmvatten låg på knappt 30°C.
Märkligt att vare sig kompressor eller elpatron gick ... *hmmm*

Höjde tillåten effekt på elpatroner och tvångsstartade pumpen med snabbstart.
Några minuter senare när jag gick och kollade så hade kompressor och värmepatron slagit av igen.
Höll på några timmar och trixade med det där fram till strax efter midnatt då jag fick ge upp utan att få mig den kvällsdusch och rakning jag tänkt mig. :(
Kom så långt att jag upptäckt att pumpen hela tiden startade om efter någon enstaka minuts gång, då hanns det aldrig få upp någon värme.

Fortfarande "kallt" vatten imorse. Suck, tänkte att nu är helgen räddad med att ta ut och felsöka kretskort och sånt.

Men när jag kom hem idag så var varmvattnet superhett, jag hade ju ställt upp VV-temp max som ett av de första grejerna under gårdagens felsökning, samt tillåtit 6kW elpatron. :)

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Hålla tummarna att det fungerar åtminstone fram till lite varmare dagar till våren? , skit att hålla på med värmesystemet då man behöver värmen som bäst.
Eller ska jag satsa helgen på detta ändå? Kanske trist om det blir några dagar med 25 minus i feb och det börjar krångla igen då ...

Men åtminstone ikväll skiter jag högaktningsfullt i det.
Har en pizzadeg på jäsning nu, korkar upp ett par öl till pizzan och tar sen ett långt varmt bad senare ikväll. :cool:
En polar löste några värmerelaterade problem med hjälp från http://www.varmepumpsforum.com mycket kunnigt folk där. Hoppas det löser sig, trevlig helg.

Varit uppe på vinden och brottats med isolering. Drog fram en slang till spotten i hallen från trafon till fönstersmygen. Nu är lungorna fyllda med glasfiber, hostar som en döende. Men O'Learys ikväll och Assasins Creed på bio så löser det nog sig ;) 🙃

• Gilla
jockelindstrom och 2 till
  • Laddar…
S
Småfix i tvättstugan.
Satt upp en hylla till nya avfuktaren (den gamla dog renoveringsdammdöden) och monterat handtag på garderoben.
Nyinstallerad vit garderob i tvättstuga med tätt sittande höjd mot taket, hylla och torkade kläder.
Skapa konto

Garderoben kom på plats i veckan med lagom marginal på höjden (se bilden).
:cool:

Nyinstallerad garderob i tvättstuga med precis passande höjd under takförlagd rörinstallation.
Skapa konto

• Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
...Men O'Learys ikväll och Assasins Creed på bio så löser det nog sig ;) 🙃
Och unga hustrun får sitta hemma och sukta med På Spåret och Jönssonligan :confused:

KnockOnWood skrev:
Och unga hustrun får sitta hemma och sukta med På Spåret och Jönssonligan :confused:
Nej då, hon sov i biofotöljen under halva filmen ;)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fixat uppe på vinden och sedan kopplat in spotten i vår hylla i hallen :)

Väggspot belyser röda gladiolblommor i en vit inbyggd hylla, omgiven av mörka väggar och saker på golvet.
Skapa konto

• Gilla
lazy rick och 2 till
  • Laddar…
Spegel och belysning i stora badrummet + hylla med hängare i inbyggnadsgarderoben. Glipa mellan hallplaner så ljuset kommer mellan.

Modernt badrum med spegel och överliggande belysning, synlig del av inbyggnadsgarderob med hylla och hängare.
Skapa konto

Hylla med hängare och kläder i en inbyggnadsgarderob, ljus sipprar in uppifrån.
Skapa konto

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
varmkorv och 1 till
  • Laddar…
Spänt papptak i lillrummet. Körde med oplastad mjölkpapp från Beijer. Hade ett helvete att slå in spikarna vid snedtaksskarven så jag gav upp och körde med klammerpistolen istället. När allt var uppe såg det förjävligt ut, men redan efter 10 minuter hade det mesta rätat ut sig och en halvtimme efter var det helt slätt, magiskt! Imorrn ska jag dölja skarven och se om jag har någon takfärg hemma.

Nyinstallerat papptak i ett hörnrum med snedtak, skarv synlig och taklampan avtäckt.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
T
Skruvat 130m glespanel, reglar upp en vägg och börjat montera köksstommarna samtidigt som dottern jagat en med gåstolen :cool:

Renoveringsprojekt med en nyligen uppskruvad glespanel i taket och påbörjade köksstommar i ett rörigt rum.
Skapa konto

Nybyggd träregelvägg med glespanel i ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto

Barn i gåstol framför köksstommar under uppbyggnad med verktyg och monteringsanvisningar på golvet.
Skapa konto

Vägg med reglar och delvis monterade vita köksstommar bredvid en gåstol och tofflor på golvet.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.