D
chrissofsweden: jag menade att skriva till ramnemark och inte till dig :D hehe ;)
 
danpih skrev:
chrissofsweden: jag menade att skriva till ramnemark och inte till dig :D hehe ;)
Vilket jobb hade det varit ;). Det är i nästa sovrum så vi tar det när det första är klart ;)
 
Tog tag i vårt kluckande illaluktande köksavlopp i gjutjärn igår.
Bytte vattenlåset och avloppstam ner till källaren.

Nyinstallerat avloppsrör ned till källaren bredvid en gammal gjutjärnsavloppsstam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat vattenlås och avloppsrör under köksvask med blommigt golvskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Härligt fredagsnöje!! 😀
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
E
Ej färdigställt elementskydd i trä med utskurna hål i en hall, i behov av gallerval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Påbörjat ett elementskydd/avlastningsplats i hallen. Nu funderar jag på vad jag ska ha för galler i hålen. Någon som har något bra tips på ett snyggt galler?
 
Renoverat badrum med uppbilat kakel- och klinkergolv, verktyg och skräp synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat bila upp golvet i badrummet på ovanvåningen. Har inte haft riktigt badrum på snart ett år så är skönt att vara igång!
 
  • Gilla
lazy rick och 1 till
  • Laddar…
Fått färdigt trappräcket uppe på vinden. Byggt av återvunnet snart 100-årigt virke.

Vitmålat trappräcke byggt av återvunnet gammalt virke på en vindstrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 10 till
  • Laddar…
Inte idag, men i vart fall i år... strax efter nyår med -26 ute.
Ungdomarna somnar vid midnatt-0100, jag gissar/antar/hoppas att de gick på toa innan. Vid 0530 vaknar stugans herre för att låta sitt vatten och inser efter att det blir alldeles tyst efter spolning. Varmvattenslingan funkar iaf som den ska.
En lång förmiddag senare där en trädgårdsslang stoppats in i inkommande Pex och sedan fyllts med kokande vatten, har det meterlånga is-stoppet smält undan och morgonkaffe kan serveras.
Den följande natten tillbringades i basberedskap, omgivningen rondades varannan till var tredje timme med funktionskontroll av toa och vattenutkastare.

Det var en blek sol som gick över horisonten vid niotiden...men kaffe fanns det!
 
  • Gilla
Manganbangan och 5 till
  • Laddar…
A
Jag har jobbat vidare med nedrivning av tapeter i vardagsrum. Det måste har varit något djävulskt lim som användes på den typ av buckliga tapeter som användes på 80-90-talet (?). Det sitter som berget och det luktar starkt. Nu är det bara en vägg kvar. Det känns skönt att få bort eländet. Luften känns redan fräschare!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Flyttat in!!! Efter ett år och en och en halv månad av intensivt äta-jobba-renovera-sova-dö liv så var det äntligen dags! Just nu är allt kaos, men det känns super :D
 
  • Gilla
harry73 och 6 till
  • Laddar…
Monterat diskho i Tvättstugan och blivit smått förbannat på kuppen!
8000 kronors skiva som är skev åt ett håll och en 4000 kronors ho som är skev åt andra - Blir ju liksom aldrig bra! Skit helt enkelt...

Nyinstallerad skev diskho i tvättstuga med säckar av byggmaterial ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vattenpass på skev tvättstugebänkskiva som visar ojämnhet mot kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Dyr tvättstuga, synd att det blev måndagsex :(
 
Dragit alla rör som ska till biorummet. Nu ska man stå ut med alla dessa rören i 2 år innan det blir renovering :)

Rördragning längs en vägg vid en dörröppning i ett orenoverat rum, planerat för framtida biorum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rör dragna längs en takkant i förberedelse för ett framtida biorum, synliga i minst 2 år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
slacker skrev:
Monterat diskho i Tvättstugan och blivit smått förbannat på kuppen!
8000 kronors skiva som är skev åt ett håll och en 4000 kronors ho som är skev åt andra - Blir ju liksom aldrig bra! Skit helt enkelt...
Tråkigt att höra!

Men det visar väl att man inte får allt bara för att man gödslar med pengar.
Vår 120 cm tvättbänk med integrerad ho, luckor och trådbackar är perfekt.
Enda felet är att den bara kostade 500 kr begagnad :surprised:
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tråkigt slacker, trist att behöva reklamera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.