4 349 909 läst · 32 024 svar
4350k läst
32,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Förr så krossades det glas och lades bland sågspånen så att möss och råttor skulle hålla sig borta, jag själv har använt osläckt kalk som enligt mösshatare skall orsaka hemska plågor, speciellt om den som lägger ut det är oförsiktig och får det i ögonen och på händer.
Jag hoppas jag får samma tur under min pappaledighet. Hade ju varit perfekt och få lite gjort på dagarnascim skrev:Mjo, men kanske inte i bjälklaget 🤔
Min superkraft är att jag aldrig får infekterade sår. Min svaghet är dessvärre att jag skär mig/skadar fingrarna ofta så det går väl på ett ut 😎
Hon tog en långsovning till på em så jag fick upp resten av skivorna + drog elen.
[bild]
Imorrn måste jag fixa mer bits och spånskiveskruv...skivorna sitter där mha telepati nu.
Var tvungen att flytta på larmet då väggen den satt på upphörde att existera.
Edit, jag har ingen nyckel till skåpet, bara operatören har ...
Blev en hel del annat gjort med men det får man läsa om i min renoveringstråd istället
Edit, jag har ingen nyckel till skåpet, bara operatören har ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev en hel del annat gjort med men det får man läsa om i min renoveringstråd istället
Redigerat:
Ja men när de sover är det ju svårt att bygga relationen. Sover hon brukar jag vara ute och påta i trädgården med något eller jobba hemifrån .)OveRaskopp skrev:
När ungarna sover förbereder man det kommande relationsbygget med att leta fram leksaker, göra iordning klister som går att äta, fixar färgglatt papper och stora flörtkulor som inte fastnar i halsen, planerar lämpliga besöksmål och lappar kläder som blivit förstörda vid tidigare lektillfällen, både egna och barnens.stefancrs skrev:
Man kan ju också, om intresse finns, träna in en del sång och klapplekar där motorik och leklust tillfredsställs. Skolan ställer ju också allt större krav så du kan ju göra små läseböcker, såga ut hårda vokaler i spånskivor och göra mjuka av bomull. Glöm inte matteinlärningen.
Du kommer ganska snart inse att ungarna sover alldeles för kort tid men om en sådär 50-60 år så får du skörda vad du sår, där på hemmet.
Om hemmet finns kvar om 50-60 år (tveksam till att äldrevården är kvar och lika fungerande när vi blir gamla).OveRaskopp skrev:När ungarna sover förbereder man det kommande relationsbygget med att leta fram leksaker, göra iordning klister som går att äta, fixar färgglatt papper och stora flörtkulor som inte fastnar i halsen, planerar lämpliga besöksmål och lappar kläder som blivit förstörda vid tidigare lektillfällen, både egna och barnens.
Man kan ju också, om intresse finns, träna in en del sång och klapplekar där motorik och leklust tillfredsställs. Skolan ställer ju också allt större krav så du kan ju göra små läseböcker, såga ut hårda vokaler i spånskivor och göra mjuka av bomull. Glöm inte matteinlärningen.
Du kommer ganska snart inse att ungarna sover alldeles för kort tid men om en sådär 50-60 år så får du skörda vad du sår, där på hemmet.
Men jag älskar att spendera tid med min dotter, hon är så sjukt ball, men det går också såga ner lite enar medan hon sover utan att relationen blir lidande. Fastigheten måste inte TOTALT förfalla bara för att man har småbarn.
Med det sagt, de flesta gånger så sover hon 1,5-2h så blir det mest att hinna stoppa undan disken, ta lite tvätt och sedan vila lite eftersom man inte någonsin får sova vettigt längre
Efter tre pappaledigheter så vet jag själv att det är väldigt sällsynt att de planer man har hinner förverkligas och att den tiden som barnen sover ofta är ett bra tillfälle att passa på att själv vila så mycket som möjligt, eller få lite egen tid (tex. fixa lite med huset om man tycker det är kul), för att helt enkelt orka i det långa loppet.OveRaskopp skrev:När ungarna sover förbereder man det kommande relationsbygget med att leta fram leksaker, göra iordning klister som går att äta, fixar färgglatt papper och stora flörtkulor som inte fastnar i halsen, planerar lämpliga besöksmål och lappar kläder som blivit förstörda vid tidigare lektillfällen, både egna och barnens.
Barn har en fantastik förmåga att lära genom lek utan tillrättalagda leksaker, ett köksskåp med några kastruller och slevar kan räcka i flera timmar för små barn.Självklart ska man stimulera lek och inlärning men min poäng är att det behövs inte så mycket tillrättalagt för det. Personligen är jag övertygad om att man gör en både barnet och hela samhället en björntjänst genom curlande så allt kommer serverat. Ska vi leka med flörtkulor och lim så får barnet vara med och ta fram, och ställa tillbaka. Ska vi ha bokstäver i trä? Ja, då får barnen hjälpa till både med det, och att städa sågspån.
Men nu är det inte detta tråden ska handla om, även om föräldraledighet ofta tillbringas i huset
Kan ju vara trevligt att vidga perspektiven bara fast jag skojade mest, självklart så är det så att barn trivs bäst när föräldrarna mår bra så nu återgår vi till tråden och jag har börjat mäta upp för att skruva osb på befintliga gipsväggar.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg