Har gipsat klart det mesta i sovrummet idag :)

Renoverat sovrum med nysatta gipsskivor på väggarna, arbetsbockar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gipsade väggar i ett sovrum under renovering med träreglar, stege och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Skafferiet/förrådet börjar att ta sig
Lätt att fylla upp är det iaf, mina kläder som behöver förvaras tar 3/4 låda, resten blir kvinnans(y)

Organiserat förråd med hyllor och plastlådor för förvaring av kläder och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
OveRa och 5 till
  • Laddar…
fremax skrev:
Lätt att fylla upp är det iaf, mina kläder som behöver förvaras tar 3/4 låda, resten blir kvinnans(y)
Snällt att hon i allafall får 1/4 låda... ;)
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Själv har jag i helgen städat ungarnas rum och deras lekrum. Att det kan rymmas så mycket småbråte i några rum :D
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Börjat snickra på ett trappräcke till trappan upp på vinden. Det är tur att man köper lite mer virke än man egentligen borde behöva. Ibland tänker jag som en kratta. Nåja spillet går ju att elda upp.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Röjt i verkstan och byggt en skivvagn med hjälp av äldsta sonen.
 
Första dagen på föräldraledigheten. Har inga ambitioner att få nånting gjort men när dottern kör en tretimmarssovning så hinner man med en del, 5/8 av resten av golvet och kanske 3/4 av osbskivorna. Hade inte golvskruvhelvetet käkat upp sista T10-bitsen och spånskiveskruven inte tagit slut så hade jag nog hunnit klart. Sedan upptäckte jag att man isolerade med lite vadsomhelst förr i tiden...glas t.ex 😫

Renoveringsarbete med delvis lagt trägolv och OSB-skivor på vägg, verktyg på golvet, samt närbild av ett skadat finger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med den här farten så blir nog rummet beboeligt relativt snart.
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Jag tror det är ännu vanligare att isolera med glas idag faktiskt ;). Men håll såret rent, sånt där tycker jag lätt blir infekterat.

Sovande barn är bra, det hade inte vi i natt :)
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag tror det är ännu vanligare att isolera med glas idag faktiskt ;). Men håll såret rent, sånt där tycker jag lätt blir infekterat.

Sovande barn är bra, det hade inte vi i natt :)
Mjo, men kanske inte i bjälklaget 🤔
Min superkraft är att jag aldrig får infekterade sår. Min svaghet är dessvärre att jag skär mig/skadar fingrarna ofta så det går väl på ett ut 😎

Hon tog en långsovning till på em så jag fick upp resten av skivorna + drog elen.

Renoveringsarbete med osäkrade OSB-skivor på vägg, nydragen elkabel och trägolv i ett hus under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorrn måste jag fixa mer bits och spånskiveskruv...skivorna sitter där mha telepati nu.
 
  • Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
scim skrev:
Mjo, men kanske inte i bjälklaget
GLASull, du vet ;)
 
Haha hur dum är jag då, jag som trodde du menade att man bygger med stora fönster nuförtiden 🙈

Jag har ju faktiskt isolerat väggen med glas själv, men den sticks mer än orsakar skärsår 😂
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
fremax skrev:
Skafferiet/förrådet börjar att ta sig
Lätt att fylla upp är det iaf, mina kläder som behöver förvaras tar 3/4 låda, resten blir kvinnans(y)

[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Fremax - Vad är det där för fina hyllor?
 
slacker skrev:
Fremax - Vad är det där för fina hyllor?
Det verkar vara någon slags förvaringshyllor ;)

Förlåt, kunde inte låta bli ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fick byggt lite till på trappräcket.

Trapp med ofärdigt trätrappräcke och vattenpass på överliggaren i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I helgen har vi hunnit både spackla och måla gästrummet i det nya garaget, gick väldigt snabbt och smidigt när man delar arbetsbördan med den bättre hälften.

Hoppas hinna golv, list och el nästa helg så borde det vara färdigt för möblering.

Nymålat gästrum med vita väggar och synliga elinstallationer på ett bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.