993 059 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hur monterar du musbanden då?
Såg häromdagen en liten plåtvinkel att sätta på pallkragarna där man odlade.
Var kanske en liknande tanke, tror att det var på Granngården.
Såg häromdagen en liten plåtvinkel att sätta på pallkragarna där man odlade.
Var kanske en liknande tanke, tror att det var på Granngården.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Alla (90%?) som inte har musband bakom panelen på sina hus; har de fullt med mördarsniglar som glider runt i luftspalten nu då?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Jag drog upp en tistel och trampade barfota ihjäl en mördarsnigel.
Intressant, vad är ett musband? Är det nåt nät eller? Går de inte över ett nät, ens om det inte är spänningssatt?mexitegel skrev:Fått verifierat att musband även kan användas som kravallstaket för mördarsnigelanfall på vår pallkrageodling. Sug på den du snigelusling!
Rådjursanfall på samtliga flanker på sidorna är säkrat sedan tidigare med hönsnät, men det börjar bli bråttom att få dit luftvärnsskyddet - jordgubbarna mognar snart.
Jag har en hel del finmaskigt nät och mängder av sniglar, nackade 126 i går kväll, i kväll tog jag skygglappar på, orkade inte.
Kan man göra ett snigelstaket, ( bara jag inte stänger dem inne i stället ), kan de funka?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Klippt gräset, skyddat jordgubbarna från flyganfall och vattnat halva häcken.
Sen tog jag ett varv i trädgården och kände mig riktigt nöjd över att det faktiskt blev en riktigt fin gräsmatta till slut. Det kändes lite hopplöst när vi förra hösten insåg att att vi behövde byta ut 60 kbm jord för att få gräset att växa.....
Sen tog jag ett varv i trädgården och kände mig riktigt nöjd över att det faktiskt blev en riktigt fin gräsmatta till slut. Det kändes lite hopplöst när vi förra hösten insåg att att vi behövde byta ut 60 kbm jord för att få gräset att växa.....