En riktig styggelse men sambon verkar vara glad för den så hon slipper sitta på gräsmattan och plantera om blommor
Hemmagjord plantbord av återanvänt köksbänk med diskho utomhus vid röd husvägg, bredvid blå regnvattentunna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 11 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
En riktig styggelse men sambon verkar vara glad för den så hon slipper sitta på gräsmattan och plantera om blommor
[bild]
En sån vill jag också ha
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
En sån vill jag också ha
En sambo? 😉
 
FreQa FreQa skrev:
En sambo? 😉
Njae, tror min man skulle ta illa upp 🙂
 
Idag har vi testat gräsklippare för femtielfte dagen i rad.
 
  • Person står på gräsmatta med olika gräsklippare och tillbehör runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Man testar en uppochnervänd gräsklippare på en gräsmatta med flera gräsklippare i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person som justerar en gräsklippare på en gräsmatta med flera omkullvälta gräsklippare i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
4774 och 10 till
  • Laddar…
Gått i trädgården vårens sista kväll och tittat och lyssnat på humlor och koltrastar och luktat på de sista syrenerna.

/Höghus


Ljud på.

Stor buske med lila och vita syrener vid en trädpelare, omgiven av grönska i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Gått i trädgården vårens sista kväll och tittat och lyssnat på humlor och koltrastar och luktat på de sista syrenerna.

/Höghus

[video]
Ljud på.

[bild]
Jag minns blommande syrener när jag cyklade till badet efter skolavslutningen, för 30 år sedan. Idag har de blommat ut innan juni. 😱
 
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gangstersmed Gangstersmed skrev:
Jag minns blommande syrener när jag cyklade till badet efter skolavslutningen, för 30 år sedan. Idag har de blommat ut innan juni. 😱
Ja, fru Höghus fyller år i slutet av maj och älskar syrener. Förr var det ibland för tidigt för syrener.
För många år sedan brukade vi ha stor midsommarfest på gräsmattan, och stången kläddes ofta med rhododendron-blommor. De lär vara utblommade i år.

/Höghus
 
FreQa FreQa skrev:
En riktig styggelse men sambon verkar vara glad för den så hon slipper sitta på gräsmattan och plantera om blommor
[bild]
Nice! Har två diskbänkar sedan tidigare renovering så planen är att ta en av dom och bygga en liknande bänk. Ska även sätta gardenakoppling till blandaren för att få vatten vid behov samt stora hjul på ena kortsidan och ett handtag på den andra så det går att rulla runt den till rätt plats.

Saknar en bra arbetsbänk där det går att slänga upp saker som är lite slabbiga. Uppskattas inte att dra in gräsklippare och annat till tvättstugan.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Det känns absolut som sommaren kommer tidigare och tidigare. Det är synd eftersom jag gillar våren och hösten. Någon vår har vi inte haft här i år. I varje fall inte här i Skåne.
 
S
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Idag har vi testat gräsklippare för femtielfte dagen i rad.
Ser mer ut som Robot wars.
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
PUSTAR UT!

Skulle ta fram min lilla gräsklippare för nån vecka sedan.. och det var väl i sig inga problem.. men när jag skulle ladda batteriet visade det sig att något sådant fanns inte kvar i maskinen 😳

Panik.. var fåglarna hade jag gjort av det nu då?! Jag brukar vara så noga med mina grejer.. och inte direkt "gömma dem".. jag mindes att sist jag laddade det.. hade jag det inne på köksbänken.. MEN det fanns inte i huset.. (håller ju på och packa ner o rensa inför renovering, så det finns inga skåp o lådor kvar o gömma sig i!)

Det enda jag kunde tänka på var att "min nya fina gräsklippare måste ju ha ett batteri".. haha (ja jag letade i logen också, ifall jag skickat ut det dit av misstag.. men nä..) - jag muttrade hej vilt över att jag troligen använt min superteknik till att lägga saker på "logiskt ställe" ... (det faller alltid!)

MEN VET NI.. jag hittade det :D ..efter en vecka (ute i "mitt garage".. där de låg, helt synliga, i en korg.. som uppenbarligen inte skulle åkt dit in från början.. korgarna brukar aldrig vara där)...
Greenworks-batteri och laddare på en köksbänk bredvid en gryta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är batteriet.. laddat och maskinen använd!

Grön eldriven gräsklippare med synligt batteri ute på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Gröna faran)

.. och vill ni veta en sak till en elgräsklippare.. funkar betydligt bättre när man har en laddare och ett batteri! 😉🙃😳😎
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Det enda jag hunnit med så här långt är att släppa ut robotklipparen att arbeta. Sovmorgon....
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Idag slipar och oljar jag vårt utebord i skuggan under det gamla äppelträdet.
Min favoritpensel hade jag glömt i frysen alldeles för länge så jag får använda en enklare pensel, men det funkar.
 
  • Halvvägs oljat runt utebord med penslar och slipmaterial på en presenning på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Idag slipar och oljar jag vårt utebord i skuggan under det gamla äppelträdet.
Min favoritpensel hade jag glömt i frysen alldeles för länge så jag får använda en enklare pensel, men det funkar.
Pensel i frysen? Tell me more!
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.