996 618 läst · 8 051 svar
997k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Vet inte om jag ska skratta gråta eller bara njuta... men jag måste bara visa vår honungsros i år (just idag). Den är i full blom (trodde jag skulle missa fota pga regnet igår/inatt) och ja.. den har aldrig varit så stor.. och jag hoppas verkligen rosbågen vi byggde kommer stå pall (hade inte planerat riktigt för denna enorma massa).
Skulle ha rekognoscerat lite bättre om just den sorten.. innan jag satte två 😳😁😉😍
Framifrån..
Bakifrån..
Från sidan (halva)
Skulle ha rekognoscerat lite bättre om just den sorten.. innan jag satte två 😳😁😉😍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framifrån..
Logga in
Skapa konto
Bakifrån..
Logga in
Skapa konto
Från sidan (halva)
Har bara klippt "avstickare" och några döda smågrenar.. sedan vi planterade dem för x år sedan. Inser nu att det är dags för ett större ingrepp..Anna_H skrev:
Antar att man ska ta de "gamla grenarna" i första hand.. för o föryngra allt lite?
Sedan lite allmän frisering så den håller sig på plats..
När kan bästa tiden vara att klippa? (kan man klippa efter blomning/höst? eller bör man vänta till den mer klassiska våren..)
Mina grannar brukar helt enkelt kapa ner hela återväxten s att den blir formklippt. De gamla grenarna får stå kvar. Någon gång efter blomningen brukar det bli. Uppenbarligen senare än juli ser jag på Google Maps 😆Snigla skrev:Har bara klippt "avstickare" och några döda smågrenar.. sedan vi planterade dem för x år sedan. Inser nu att det är dags för ett större ingrepp..
Antar att man ska ta de "gamla grenarna" i första hand.. för o föryngra allt lite?
Sedan lite allmän frisering så den håller sig på plats..
När kan bästa tiden vara att klippa? (kan man klippa efter blomning/höst? eller bör man vänta till den mer klassiska våren..)
Skaffat nånstans att parkera arslet nu när det tydligen är semester, äldre uppsättning Hillerstorp. Åtta positionsstolar och ett bord med några iläggsskivor.
Hälften fick bo i trädgården
Resten på altanen
Nu är det bara en större uteplats/altan som ska till 🤔 Vi ska bygga ny ”vilket år som helst nu”
Hälften fick bo i trädgården
Logga in
Skapa konto
Resten på altanen
Logga in
Skapa konto
Nu är det bara en större uteplats/altan som ska till 🤔 Vi ska bygga ny ”vilket år som helst nu”
Drog ihop ett par odlingslådor av lite spillvirke. Direkt innanför så ligger åldersbeständiga plast och vidare fiberduk. Okay kanske inte helt miljöriktigt, men förhoppningsvis håller lådorna lite längre då jorden inte kommer an träet. Kopparlisten är för att hålla mördarsniglarna borta….förhoppningsvis. Ska ta fram lite flera spillbitar som får komplettera dessa lådor. I den stora hamnar det framöver jordgubbar och den andra rabarber, därav höjden.
Logga in
Skapa konto
Utökat med grus där inget gräs vill växa.
Där var mest jord och några grästuvor så det blev renare och mer praktiskt eftersom vi ofta sitter iskuggan under äppelträdet när vi lunchar.
Där var mest jord och några grästuvor så det blev renare och mer praktiskt eftersom vi ofta sitter iskuggan under äppelträdet när vi lunchar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto