995 409 läst · 8 046 svar
995k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Planterat squash & pumpa i landet. Om/när de sätter fart får vi ta upp lite av vitlök, lök och potatis så de får plats...
Trimmat lite av det mindre klippta
.. med den tysta trimmern.
Trimmat lite av det mindre klippta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.. med den tysta trimmern.
Logga in
Skapa konto
Idag har två hårda matcher avgjorts i vår trädgård.
Först har vi Patrik - 2st stubbar som slutade 2 - 0.
Sen var det det Patrik - 3st motorsågar och den matchen slutade 1 - 2.
Kan ju inte annat säga att jag borde fått rött kort och avstängning under match två om domaren varit hemma...
Först har vi Patrik - 2st stubbar som slutade 2 - 0.
Logga in
Skapa konto
Sen var det det Patrik - 3st motorsågar och den matchen slutade 1 - 2.
Logga in
Skapa konto
Kan ju inte annat säga att jag borde fått rött kort och avstängning under match två om domaren varit hemma...
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Idag har jag ÄNTLIGEN gjort klart min IKEA Knycklan-baserade vattenspridarstyrning. Tog flera år... Men det är väl ofta så med projekt som inte är viktiga i verkligheten utan mest bara av typen "för att man kan".
Satt upp en stolpe och bytt plats på sista fästpunkten stängsel från väggen till växthuset. Det var ett alldeles för lockande ställe för hundarna att gå och riva av bandage eller käka jord
Åtgärden på vänster sida växthuset är inte direkt för hundarna, riktigt så små är dom inte, men däremot blev det en fin väg för igelkottar där och det slipper vi gärna.
Logga in
Skapa konto
Åtgärden på vänster sida växthuset är inte direkt för hundarna, riktigt så små är dom inte, men däremot blev det en fin väg för igelkottar där och det slipper vi gärna.
@Storsockret
Igelkottar är inte så tokiga, de äter mördarsniglar. Och ormar.
Men de kanske för med sig andra nackdelar (gentemot hundarna)?
Igelkottar är inte så tokiga, de äter mördarsniglar. Och ormar.
Men de kanske för med sig andra nackdelar (gentemot hundarna)?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 219 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 219 inlägg
Rensat ett land. Ska bli kålland.
Rensade nästan lika mycket sten som ogräs.
Rensade nästan lika mycket sten som ogräs.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jo precis, hundarna använder dom som leksaker och har inte vett nog att fatta att taggarna gör ont, och igelkottarna har inte vett nog att stanna utanför stängslettveksamt skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Såhär ser det ut inuti. Knycklan är ju egentligen en Öppna/Stänga-pryl för att sköta vattenförsörjningen till disk- eller tvättmaskin. Men jag använder den alltså till att slå på och av vattenspridaren i trädgården. Den är egentligen en inomhusprodukt, därav det stora röret som den nu får bo i. Mitt "smarta hem" sköts av gratisprogramvaran Home Assistant och via den kan jag schemalägga vattnet, vattna varje dag kl 17:32 om det inte regnar eller om jag inte är i trädgården och grillar. Den kan starta när jag åker hemifrån, när jag öppnar altandörren, eller när motorvärmaren slår av (om elpriset är lågt och chansen för norrsken är högt) osv... Endast fantasin sätter gränser för hur överdrivet invecklade/onödiga regler man kan sätta upp.O olofh skrev: