997 097 läst · 8 054 svar
997k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Om man beställer en sådan där stor säck med grus/krossmaterial. Får man behålla säcken eller hur funkar det?
Jag har kommit fram till att min trädgård verkligen behöver makadam 2-5 eller liknande... Ett ton eller så. När jag för länge sedan köpte liknande produkter kom det bara en lastbil och stjälpte av alltihop till en hög, lagom för katten att kissa på. Nu ser jag att man kan få det i säck. Men måste man tömma den på en gång, eller hur funkar det?
Jag har kommit fram till att min trädgård verkligen behöver makadam 2-5 eller liknande... Ett ton eller så. När jag för länge sedan köpte liknande produkter kom det bara en lastbil och stjälpte av alltihop till en hög, lagom för katten att kissa på. Nu ser jag att man kan få det i säck. Men måste man tömma den på en gång, eller hur funkar det?
Jag har beställt storsäckar från ett par olika aktörer genom åren. Normalt så kommer de med en kranbil och lyfter dem på önskad plats. Har aldrig varit med om att de vill ha säcken tillbaka. Den sista ville absolut inte ha det då jag frågade då det var risk att säcken blivit skadad. En annan aktör erbjöd att man kunde fylla säckarna med något som skulle kastas så kom de och hämtade dem mot en kostnad.Jiji skrev:Om man beställer en sådan där stor säck med grus/krossmaterial. Får man behålla säcken eller hur funkar det?
Vi har inte köpt själva men stod tre ”Big bags” med olika grus/makadam här när vi köpte gården .. de hade bara lyfts av med kranbil på plats.Jiji skrev:Om man beställer en sådan där stor säck med grus/krossmaterial. Får man behålla säcken eller hur funkar det?
Nej de vill inte ha tillbaka säcken.Jiji skrev:Om man beställer en sådan där stor säck med grus/krossmaterial. Får man behålla säcken eller hur funkar det?
Jag köpte singel till odlingshörnan i gamla huset och då skar vi sönder säckarna i botten medans de hängde i kranen så vi kunde sprida ut det bättre. Har även sparat någon till trädgårdsavfall osv. De ingår i köpet
Rensat undan det som blev liggande efter att den blivande ängssluttningen slogs förra helgen.
Långsiktigt arbete att anlägga äng, men ska det vara näringsfattigt borde det vara bra förutsättningar på platsen.
Långsiktigt arbete att anlägga äng, men ska det vara näringsfattigt borde det vara bra förutsättningar på platsen.
Administrator
· Skåne
· 6 537 inlägg
Muttrar och är allmänt sur.. vet att vi har kräfta på bägge äppelträden (tyvärr). Men hade planerat att det skulle finnas många år kvar.. nu börjar jag fundera om verkligen så är fallet!
Ser tydligare angrepp på mindre grenar nu i år.. än tidigare (på det största, men yngsta trädet).
Det kommer stå pall etttag till.. men undrar varför det eskalerar på det trädet nu..
Ser tydligare angrepp på mindre grenar nu i år.. än tidigare (på det största, men yngsta trädet).
Det kommer stå pall etttag till.. men undrar varför det eskalerar på det trädet nu..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Idag fortsatte vi med grävningen av en av våra rabatter. Fläderbusken skulle införlivas i jordöknen och ett rundningsmärke vid gräsklippningen skulle försvinna. Lite anade jag i morse att en spirea skulle hitta nytt hem i gräsmattan bredvid rabatten.
Spirean kom från "Njurrabatten" i uteplatsen utanför växthuset som frun min inte var nöjd med utan nu skulle den bort och nästa år blir det krukor här istället.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Spirean kom från "Njurrabatten" i uteplatsen utanför växthuset som frun min inte var nöjd med utan nu skulle den bort och nästa år blir det krukor här istället.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
[QUOTE="Jiji, post:
Jag får erkänna att jag köpt rosjord för första gången. Det kändes som att austinrosen behövde skämmas bort lite. Ska bli intressant att se om det gör skillnad mot min vanliga hemmablandning.
Har beställt två rosor till som bör komma
ungefär samtidigt.[/QUOTE]
Jag har en Queen of Sweden, fantastiskt fin och blommar i stort sett från midsommar till snön. Och någon extra fin påsjord har hon aldrig fått. Men visst, i kruka är det alltid kinkigare.
Jag får erkänna att jag köpt rosjord för första gången. Det kändes som att austinrosen behövde skämmas bort lite. Ska bli intressant att se om det gör skillnad mot min vanliga hemmablandning.
Har beställt två rosor till som bör komma
ungefär samtidigt.[/QUOTE]
Jag har en Queen of Sweden, fantastiskt fin och blommar i stort sett från midsommar till snön. Och någon extra fin påsjord har hon aldrig fått. Men visst, i kruka är det alltid kinkigare.
Jag har en Queen of Sweden, fantastiskt fin och blommar i stort sett från midsommar till snön. Och någon extra fin påsjord har hon aldrig fått. Men visst, i kruka är det alltid kinkigare.[/QUOTE]H Harmagedon skrev:
Vad kul att höra att du tycker om den. Jag har faktiskt inte sett den i verkligheten.
Det var för att den ska stå i kruka som jag lyxade till det. Har blandat lite barkmull, leca och annat gott i köpejorden. Nu väntar jag bara på rosen.