993 243 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 136 inlägg
Är väl som exempelvis med syrén, klipper man bort fröstänglarna så blir det mer blommor nästa år.
Själva har jag grävt upp en liten almstubbe och sedan har vi påbörjat hönsgården.
Själva har jag grävt upp en liten almstubbe och sedan har vi påbörjat hönsgården.
Du bryter av den vissna blomman , där finns typ en perforering men se till så det sker ovanför de nya skotten. För att undvika det bryts på fel ställe kan man använda en brytbladskniv som hjälp och dra ett litet snitt. Där det redan skjutit skott är det oftast lätt att göra på frihand men det är alltid bra med lite mothåll . Lycka till.A Anderscurl skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 136 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Ett tipps till nästa gång. Såga trädet på typ 2meters höjd. Kanske lite farligt med så grovt träd men mycket lättare att välta loss det när det finns lite hävstång.
Å gräv ett större hål på en gång. Blir mycket lättare att gräva lite längre ut då det inte är tjocka rötter hela tiden och man får bättre plats att ta av rötterna.
Å gräv ett större hål på en gång. Blir mycket lättare att gräva lite längre ut då det inte är tjocka rötter hela tiden och man får bättre plats att ta av rötterna.
Tack för tipsetK kioskdavid skrev:Ett tipps till nästa gång. Såga trädet på typ 2meters höjd. Kanske lite farligt med så grovt träd men mycket lättare att välta loss det när det finns lite hävstång.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Kojprojektet har legat i träda men så fick jag ett litet ryck.
Förstärka upp mellanrummen
golv i halva åtminstone
Förstärka upp mellanrummen
Logga in
Skapa konto
golv i halva åtminstone
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Uppsala
· 518 inlägg
Äntligen tog jag mig lite tid att fixa grillplatser lite. Nu ska jag bara fundera ut något snyggt för galler, stekhäll och kaffekannan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto