997 456 läst · 8 060 svar
997k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 136 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 136 inlägg
Eller ber mig. Jag älskar att rensa bär. Hatar att plocka. Alla småkusar (som vi säger där jag kommer ifrån) som bits och har sig när man plockar. Nej fy, rensa gör jag däremot gärna. Det är meditativt. En stor skärbräda och en blöt diskhanduk så går det lätt.
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 136 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 136 inlägg
Gamlamormor nålade fast med häftstift ett flanell-lakan på köksbordet och satte fast, med skruvtvingar, två styrpinnar som en tratt i ena kortändan och höjde upp det på andra ändan med två sockerlådor. Sen hälldes bären på bordet uppifrån och rullade ner i en stor spillkum ståendes på en stol. Skrufset fastnade i luddet på lakanet som borstade av då och då. Funkade väldigt bra för stora mängder bär och roligt var det också.
Dumpade lite sopor (grenar o sånt) på tippen och passade på att köpa ett par nya tunnor..
Hannlagom hem innan himlen öppnade sig.. det var stora o små hagel.. och ösregn därimellan!
Men jag hann ju inte ställa upp ”tunnfan ” …
De stod kvar på släpvagnen..
Men men.. nu är iaf alla andra tunnor fulla!
Hannlagom hem innan himlen öppnade sig.. det var stora o små hagel.. och ösregn därimellan!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Uppsala
· 534 inlägg
Plockat fallfrukt igen. Kan inte träden göra lagom många äpplen så de inte behöver tappa 90 % innan de är mogna?
Skulle spara både dem och mig en massa besvär.
Skulle spara både dem och mig en massa besvär.
Alla tunnor och källaren .Snigla skrev:Dumpade lite sopor (grenar o sånt) på tippen och passade på att köpa ett par nya tunnor..
[bild]
Det visade sig att våra nya stuprör ledde in vattnet längs källarväggen...
Matkällare, så ingen större fara. Nej vi hade inga stuprör förut, men nu har vi och då samlas vatten på ett helt annat sätt. Nu har vi skaffat ful "dräneringskorv" som leder bort vatten. Det får bli provisoriskt just nu eftersom vi ska gräva för avlopp snart.Snigla skrev:
Du kan nog ta det lugnt, rönnen vet inget om kommande vinter, däremot allt om vädret det senaste åretHasseTeknik skrev:
Men du kan glädja dig tillsammans med fåglarna som du kommer att få besök av.