993 059 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Då fick du ju tag på snickare väldigt snabbtMariaiÖstergötland skrev:Idag har jag varit övervakare/nyfikenienstrut/kaffeservitris åt 2 pigga käcka snickare som ska "ge" mig den där altanen som maken och svärfar i Norrland skulle ha byggt om inte corona stövlat in och förstört planerna. Underbart att se proffs som jobbar nästintill ljudlöst, problemfritt och med ett leende. [bild]
8 maj mailade jag denna snickaren och bad om ett prisförslag på en altan. Den 14e kom han och tittade och mätte. Den 15e fick vi offerten och tackade ja och idag började de bygga. Hade nog blivit klart denna veckan om det inte varit långhelg.
(Första firman som var här och tittade för 6 veckor sen har inte ens hört av sig med prisförslag än. Så sugna var de).
(Första firman som var här och tittade för 6 veckor sen har inte ens hört av sig med prisförslag än. Så sugna var de).
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 120 inlägg
Gårdagens projekt:
Dragit sista biten avlopp och fyllt igen ett antal meter dike.
Får se om jag lyckas ta bild på kvällens projekt innan det blir för mörkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dragit sista biten avlopp och fyllt igen ett antal meter dike.
Får se om jag lyckas ta bild på kvällens projekt innan det blir för mörkt.
Nu kanske jag är lite off-topic här men jag är alldeles sprallig över min blivande altan och vill nu inte tabba mig det första jag gör. Därför undrar jag: kan man ha urnor på trädäck eller kan man få fula "ringar" eller fuktfläckar under? Inomhus har jag golvväxter på olika typer av "blomvagnar"/plastbrickor med pluppar under, ska man ha samma sak utomhus? Kolgrill, kan man ha det på altanen eller är det att utmana ödet. Tänker inte på brandrisken i första hand utan risken att det blir fula märken av smågnistor, kolspill osv. Hjälp mig, hur ska jag ta hand om min nya fina bebis... i trä..?
Det är ju bara byta några brädor om något händerMariaiÖstergötland skrev:Nu kanske jag är lite off-topic här men jag är alldeles sprallig över min blivande altan och vill nu inte tabba mig det första jag gör. Därför undrar jag: kan man ha urnor på trädäck eller kan man få fula "ringar" eller fuktfläckar under? Inomhus har jag golvväxter på olika typer av "blomvagnar"/plastbrickor med pluppar under, ska man ha samma sak utomhus? Kolgrill, kan man ha det på altanen eller är det att utmana ödet. Tänker inte på brandrisken i första hand utan risken att det blir fula märken av smågnistor, kolspill osv. Hjälp mig, hur ska jag ta hand om min nya fina bebis... i trä..?
Ska hälsa maken detta. (och om nån vänlig själ kunde berätta hur man citerar många i samma svar så vore jag väldigt tacksam. )tttomten skrev:
MariaiÖstergötland skrev:
För att citera flera så gå till första inlägget och klicka svara sen trycker du på X gå till nästa inlägg och klicka svara, båda inläggen ligger då som citat.