magda136 magda136 skrev:
Lockläkten bygger 22mm så ev fyller jag ut mellan. Eller så säljer jag huset och flyttar till ett med fasad som är lite enklare
Tur vi satte vår på putsen ist.. för annars hade det där helt klart hänt här med!

Iof.. jag hade nog satt två liggande plankor på fasaden, med lite krokar osv (att hänga upp munstycken, vattenkannor osv) på :)
 
  • Gilla
magda136 och 1 till
  • Laddar…
Inte gjort så mycket då det inte finns så mycket att göra, men hittade iaf denna under vår magnolia nyss :surprised:

En avbruten magnoliakvist med omogen blomknopp, vilande i en hand mot en träaltanbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grenen den satt på hade knäckts.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hemmakatten
Vad är det?
 
Frökapsel, typ 4-5 ggr så stor som normalt.
 
Vattnat och Vattnat.(med hink o kanna)
Trädgården halvdöd efter semestern...
 
Har varit borta på semester en vecka. Grannarna lovade att vattna och jag uppmuntrade dem att skörda så mycket de ville. Jag vet inte hur mycket grönsaker de äter, men det fanns mycket som dom inte skördat, tex plockade jag in några gurkor som de missat...
Flera olika storlekar av färskplockade gurkor placerade på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tomaterna får jag återkomma till imorgon, det är så många mogna att jag inte vet vad jag ska göra med dom.
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Lexington Lexington skrev:
Frökapsel, typ 4-5 ggr så stor som normalt.
Vi har en stor och mäktig magnolia. Men aldrig sett en frökapsel som din.
 
Magnolias frökapslar brukar komma när trädet nått lite högre ålder.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Har varit borta på semester en vecka. Grannarna lovade att vattna och jag uppmuntrade dem att skörda så mycket de ville. Jag vet inte hur mycket grönsaker de äter, men det fanns mycket som dom inte skördat, tex plockade jag in några gurkor som de missat...
[bild]
Tomaterna får jag återkomma till imorgon, det är så många mogna att jag inte vet vad jag ska göra med dom.
Gör en tomatsås och frys in i fryspåsar. Perfekt till köttfärssåsen, pizzan mm. Och gott
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Är detta tjuvskott på rosen??
Unga skott på en rosenbuske med gröna och rödaktiga blad, oskärpa av rosa ros i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser ut som det. Hårt beskuren?
 
magda136 magda136 skrev:
Ser ut som det. Hårt beskuren?
Den är nyplanterad. 2 mån gammal ungefär
 
Ok. Då vet kag inte orsaken.

Vi har fina gamla rosbuskar som jag beskar hårt för något år sedan. Dom har skjutit rit/tjuvskott nämligen.
 
Inte alls säkert att det är tjuvskott.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Inte alls säkert att det är tjuvskott.
Ok men den är ju inte lik själva rosen alls?

Hmm får kanske kolla nere på plantskolan och se vad de säger
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.