Tecknad bild av lökar under jord som pratar om våren och en grässtrå som kallar en tulpan för idiot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Är så glad att vi är i Tavira, Portugal I några månader och inte hemma med snö, isande vindar och mörker. Har några krukor med örtkryddor som står på den mkt lilla innergården, lagom med trädgårdsarbete. ;)

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Är så glad att vi är i Tavira, Portugal I några månader och inte hemma med snö, isande vindar och mörker. Har några krukor med örtkryddor som står på den mkt lilla innergården, lagom med trädgårdsarbete. ;)
Nästan lite avundsjuk, ha det gott och välkommen hem till kylan snart...

Mvh P-A

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Sått fler tomater och halvt om halvt impulsköpt ett tunnelväxthus. Kommer nog kännas värt det under de åren det ska samlas fönster osv till det riktiga :)

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Tar lite pelargon sticklingar, inget utomhus att göra ännu, förutom att skotta snö.

[bild]
Fina förodlingskrukor!
Men de kostar väl åtminstone 10 kr/styck (eller dricker ni upp all mjölken :thinking: )

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Fina förodlingskrukor!
Men de kostar väl åtminstone 10 kr/styck (eller dricker ni upp all mjölken :thinking: )
Jösses mannen, det märks att ni inte vet om hur detta fungerar, någon måste ju fylla på kossorna så att ni andra kan få mjölken, hur skulle den annars bli till....:beer:

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
haha

Hade tur och fick massa plastkrukor gratis idag (y)(y)(y)(y)(y)
Perfekt till omskolningarna så småningom..

Staplar av begagnade plastkrukor i en bil, redo för omplantering, text "Gratis e gott :)" daterad 26 feb 2018.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Att ha en större mängd krukor i samma storlek är helt underbart ur förvaringssynpunkt. Plastbackarna är praktiska vid skörd.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Att ha en större mängd krukor i samma storlek är helt underbart ur förvaringssynpunkt. Plastbackarna är praktiska vid skörd.
Fick ca 20 st 10 L och ca 40 st 7.5 L :D perfekt!

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Känns egentligen fel, men i förrgår var jag ut och fotade himlen.. och passade på att titta till pallkragarna med jordgubbar..

Pallkrage med jordgubbsplantor täckta av löv och lite snö i trädgården.
Skapa konto

Såg mycket pigga ut!

Snötäckt trädgård sett genom fönster, snöfall, borttappade pallkragar, bordslampa i förgrunden.
Skapa konto

.. idag när man står inne och tittar ner på kragarna med jordgubbar..

HALLÅÅÅÅ var är ni....?????!! :thinking:
Vet att jag hade pallkragarna där häromdagen.. nånstans!

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vacker vy från fönstret (även fast jag vet att du hellre vill titta ut på en grön trädgård)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
harry73
Just nu ser det så ut hos oss
Ett träd upplyst i mörkret med snötäckt mark och färgglada ljusslingor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Idag har jag och barnen sått busktomater, de högväxande väntar jag med nån eller några veckor.

Förra veckan ändrades planen från att köpa ett billigt tunnelväxthus till att bygga ett eget eftersom vi fick en massa gamla fönster. Så nu går jag omkring och funderar på vilken sorts grund vi (jag) ska göra. Just nu lutar det åt att gjuta betong.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.