993 109 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Alla "gubbar" gillar inte att bli täckta av nät!Snigla skrev:
Dock vill de utomhus gärna det......
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi räknade med halv skörd i år pga vad vi klippt och inte..(vi vet inte vilken sort som är vad / vilken som blommar på årskotten eller 2årsskotten)
Men jag tror inte längre skörden blir halverad .. växer som ogräs och blommor/bär är på g..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
"Råkade hitta" oljefat och en hög med smultron på jobbet idag, de fick följa med...
Oljefaten har bränts ur, skall bli rostiga så småningom.
Hur har ni andra spaljerat upp era hallon? Vi har en stolpe på vardera sida av raden och så har vi dragit ett "snöre" över ( imellan) på vardera sida av buskraden till den andra sidan.. på två olika höjder ..
..det räcker icke.. De halvligger neråt gräsmattan.. (Fast vi försökt spänna snörena så mycket det går)..
Hallonbuskarna är ju högre än mig! Säger iof inte så mycket haha..
..det räcker icke.. De halvligger neråt gräsmattan.. (Fast vi försökt spänna snörena så mycket det går)..
Snigla skrev:Hur har ni andra spaljerat upp era hallon? Vi har en stolpe på vardera sida av raden och så har vi dragit ett "snöre" över ( imellan) på vardera sida av buskraden till den andra sidan.. på två olika höjder ..
Vi använder oss av armeringsnät, först gör vi gångar i raka rader, lägger flis eller ensilage i gångarna, tar bort de tre nedre horisontella järnen och sticker ner dem.
I år fick hallonen känna på röjsågen, allt åkte ner....
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Så fel det kan bli!
Jordärtskockorna växer som det ogräs de är, passade på att flytta några knölar, blev idiotförklarad av kärasten, det verkar som jag inte skulle ha utökat på eget bevåg.....
men de är goda.......