Trädgård och trädgård, jag byggde ihop en gungställning åt dottern. Sedan bytte jag knivar på åkgräsklipparen medans hon knatade runt barfota på gräsmattan. Sedan klippte vi gräsmattan, hon älskar tydligen att åka åkgräsklippare

Hemmagjord gungställning med en säkerhetsgunga i en grönskande trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Hemmagjorden uteplats med stolar och växande kryddörter, tomater och gurkor i krukor och odlingslådor.
Skapa konto

Det har tagit sig i "svartarbetet" kryddörterna växer som galningar, tomater, gurka, chili lika så (y)
Första jordgubben på väg att bli mogen :D
//Jante

Testat nya batteridrivna häcksaxen. Den funkade :)

Nyklippt häck med batteridriven häcksax liggandes på gräset till höger.
Skapa konto
Trädgård med nyskurna häckar visar resultatet av batteridriven häcksax.

• Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
Träkonstruktion av en rosbåge i en trädgård, nyligen uppsatt med gräsmatta i bakgrunden.
Skapa konto

En av tre rosbågar vi fått på plats här hemma (i helgen som var) (y) blidde jättebra..

• Gilla
Dalbotant och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

En av tre rosbågar vi fått på plats här hemma (i helgen som var) (y) blidde jättebra..
Trevlig modell, snyggt!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fixade ett skydd åt jordgubbarna som borde orka stå emot tjuvätarna.
Skydd av träram och nät över jordgubbsplantor i trädgårdsland.
Skapa konto

• Gilla
HElgEe och 1 till
  • Laddar…
Första året vi har jordgubbar här och funderar lite på vem som skulle kunna vara ute efter dem.. har satt upp ett par bågar så jag kan fästa nät över dem om det behövs. Just nu har jag inte sett någon som visat intresse (men de har inte blivit röda än). Har mycket bär på g.. och plantorna är stora och fina..

Vem är det egentligen man vaktar dem för? (förutom mig..) :)

P Pagno skrev:
Trevlig modell, snyggt!
Ville ha det ganska "simpelt" men ändå lagom dekorativt.. för jag hoppas ju att rosorna snart ska ha klätt in bågarna - och det är ju främst det som blir blickfånget :)

Snigla Snigla skrev:
Första året vi har jordgubbar här och funderar lite på vem som skulle kunna vara ute efter dem.. har satt upp ett par bågar så jag kan fästa nät över dem om det behövs. Just nu har jag inte sett någon som visat intresse (men de har inte blivit röda än). Har mycket bär på g.. och plantorna är stora och fina..

Vem är det egentligen man vaktar dem för? (förutom mig..) :)
Skator och trastar..

Snigla Snigla skrev:
Ville ha det ganska "simpelt" men ändå lagom dekorativt.. för jag hoppas ju att rosorna snart ska ha klätt in bågarna - och det är ju främst det som blir blickfånget :)
Enkelt eller inte, ofta så blir det mera harmoniskt om man inte krånglar till det för mycket, personligen tycker jag om "din" klassiskt rena "minipergola", men vi har alla olika smak, jag tyckte att den passade utmärkt...
Ha det gott!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Skator och trastar..
Vi har sådana här, många.. blir de mer intresserade när de får färg? (bären).. peppar peppar har jag inte sett dem i närheten av "gubbarna" än.

Snigla Snigla skrev:
Vi har sådana här, många.. blir de mer intresserade när de får färg? (bären).. peppar peppar har jag inte sett dem i närheten av "gubbarna" än.
Jodå, det är ganska fascinerande detta med fröspridning. Träd och många andra växter klarar inte själva av att sprida sina frön särskilt långt. Då har evolutionen utvecklat en sinnlig konstruktion där insekter, fåglar och däggdjur hjälper till med att sprida växtens arv vidare men fröna måste vara mogna. Växtriket signalerar med färger dvs mogna frukter att nu är det dags att hjälpa till.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
..bara för jag nämnde att de inte varit i närheten av dem tidigare så såg jag en sitta på kanten.. så nu har jag satt nät över dem :)

Hemmakatten
Sniglar har tidigare år ätit på våra jordgubbar. Värt att kolla och åtgärda om så behövs.

Högbädd av träpallar med jordgubbsplantor skyddade av blått nät.
Skapa konto

Woho, första gången jag satt nät på något! Har odlat i många år, men oavsett hur långt tillbaka jag tänkte.. så kom jag inte på nått tillfälle då jag satt eller ens köpt nät! :thinking:

Men jag är mån om mina "gubbar" nu :heart: så de har fått nät över sig..

• Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.