993 109 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Trädgård och trädgård, jag byggde ihop en gungställning åt dottern. Sedan bytte jag knivar på åkgräsklipparen medans hon knatade runt barfota på gräsmattan. Sedan klippte vi gräsmattan, hon älskar tydligen att åka åkgräsklippare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första året vi har jordgubbar här och funderar lite på vem som skulle kunna vara ute efter dem.. har satt upp ett par bågar så jag kan fästa nät över dem om det behövs. Just nu har jag inte sett någon som visat intresse (men de har inte blivit röda än). Har mycket bär på g.. och plantorna är stora och fina..
Vem är det egentligen man vaktar dem för? (förutom mig..)
Skator och trastar..Snigla skrev:Första året vi har jordgubbar här och funderar lite på vem som skulle kunna vara ute efter dem.. har satt upp ett par bågar så jag kan fästa nät över dem om det behövs. Just nu har jag inte sett någon som visat intresse (men de har inte blivit röda än). Har mycket bär på g.. och plantorna är stora och fina..
Enkelt eller inte, ofta så blir det mera harmoniskt om man inte krånglar till det för mycket, personligen tycker jag om "din" klassiskt rena "minipergola", men vi har alla olika smak, jag tyckte att den passade utmärkt...Snigla skrev:
Ha det gott!
Jodå, det är ganska fascinerande detta med fröspridning. Träd och många andra växter klarar inte själva av att sprida sina frön särskilt långt. Då har evolutionen utvecklat en sinnlig konstruktion där insekter, fåglar och däggdjur hjälper till med att sprida växtens arv vidare men fröna måste vara mogna. Växtriket signalerar med färger dvs mogna frukter att nu är det dags att hjälpa till.Snigla skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Woho, första gången jag satt nät på något! Har odlat i många år, men oavsett hur långt tillbaka jag tänkte.. så kom jag inte på nått tillfälle då jag satt eller ens köpt nät!
Men jag är mån om mina "gubbar" nu så de har fått nät över sig..