992 952 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Klippt lite överväxta barrväxter.
Tuktat häcken mot vägen som tagit 1 meter gräsmatta på ett ställe, hur jag nu missade det i somras.
Sen har jag i solskenet påbörjat beskärning av äppelträd. Gjort första rycket på 3 av totalt 10+ träd :-o
Om det kryllar av snödroppar i trädgården borde det vara vår??
Sen har jag i solskenet påbörjat beskärning av äppelträd. Gjort första rycket på 3 av totalt 10+ träd :-o
Om det kryllar av snödroppar i trädgården borde det vara vår??
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag har automatisk bevattning med ventiler från Hunter. Min droppbevattningsslang kommer från Rinkaby rör. Inget har gått sönder hittills (vinter #2). Jag blåser systemet rent på hösten.Farfalle skrev:
Ja här är jag övertygad,det har endast varit enstaka från vår till höst,när klipparen togs in samma för grannenKnockOnWood skrev:
dom är flitigast på ett ställe där slingan går,men Robomow har förhöjt varv vid kantklippning,det kan kanske ha betydelse
det susar ganska rejält
När jag tänker på droppbevattning så är det system där man får koppla en slang/planta från en huvudslang. Eller är slangen från Rinkaby du pratar om mer åt filterslangshållet?elpaco skrev:
Nej du har rätt, jag har droppslang. Men den jag använder har inbyggda tryckutjämnade hål på fasta avstånd. Det finns även de varianter där man själv väljer var hålen skall hamna.Farfalle skrev:
Chilisäsongen är på gång ! Gror så fint i varma skåpet ovanför frysen , detta är på en vecka, slänga pengar på onödiga rotningskuber gör då inte jag.
I år blir det Jalapeno early, Antillais, Naga King, Scotch Bonnet, Fish Pepper, Carolina Reaper Chocolate (ej grott än ) Aurora (dekorations chili) Jamy, Hill Tribe samt favoriten Numex Pinata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I år blir det Jalapeno early, Antillais, Naga King, Scotch Bonnet, Fish Pepper, Carolina Reaper Chocolate (ej grott än ) Aurora (dekorations chili) Jamy, Hill Tribe samt favoriten Numex Pinata.
Redigerat: