Vad coolt!!!! :D :D :D

Fick mig att tänka på lådbilslandet på Öland, har ni inte varit där så åk dit. Barnen älskar det! (Finns i Nykvarn också tror jag)

Har fortsatt med att toppdressa samt stödså gräsmattan och vilken skillnad det blir, gräset är riktigt mörkgrönt och fint där toppdressen fått ligga i någon dag nu.

Han även med att vattna alla ställen där det är nyetablering av gräs samt manuellt rensa lite ogräs i mattan.

Siktar att kunna lägga helgen på att klippa min formade Syrén och häck

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Visst fasen, har ju glömt att vattna där jag reparerat gräsmattan! Tur det inte hunnit börja gro ännu! :)

Klippt gräset, försökte sen få igång trimmern som startar utan problem och går bra på tomgång men gasar jag lite så dör f*nskapet...

Tog den el-drivna istället och fyra batterier senare är jag bara till hälften klar... 😡

Woho pionen lever också (beställde "rötter" från odla tidigare i vår - nu har allt börjat växa förutom stäppsalvian)

pion_celebrity.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
CM1234 skrev:
Klippt gräset, försökte sen få igång trimmern som startar utan problem och går bra på tomgång men gasar jag lite så dör f*nskapet...
Har du kollat så det inte är gas i förskitarn?

Tyvärr har jag inte en blekaste aning hur jag kollar det...

Får försöka googla/youtuba fram det sen 😊

CM1234 skrev:
Tyvärr har jag inte en blekaste aning hur jag kollar det...

Får försöka googla/youtuba fram det sen 😊
Och nu gnäller den även på tomgång....

Morrrrrrr.

P
Sprutade på järnsulfat på mossmattan igår, mossan ser inte ut att ha mått bra av det. Får förmodligen gå på med lite mer för att ge önskad effekt men det är ett experiment. Vill ha bort mossan för gräs och klöver ska få bättre förhållanden.

Idag har jag planterat lite billiga perenner (lavendel och stäppsalvia) för humlorna skull och gödslat rabatter och fruktträd med hönsgödsel.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Y
klipp gräsmattor, häckar och ett träd

Bytt olja i gräsklipparen, det måste väl räknas som trädgårdsarbete?

Lagt lite trädgårdssten och sått mer gräs ....
image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Planterat flocknäva på ett ställe där varken sol eller måne lyser. Får se hur den klarar sig!

harry73
Tittat på medan barnen vattnade trädgården. Kan nästan inte minnas när det regnade sist :cool:

Grävt halvvägs till Kina :)

• image.jpg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.