993 139 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Har fortsatt med att toppdressa samt stödså gräsmattan och vilken skillnad det blir, gräset är riktigt mörkgrönt och fint där toppdressen fått ligga i någon dag nu.
Han även med att vattna alla ställen där det är nyetablering av gräs samt manuellt rensa lite ogräs i mattan.
Siktar att kunna lägga helgen på att klippa min formade Syrén och häck
Han även med att vattna alla ställen där det är nyetablering av gräs samt manuellt rensa lite ogräs i mattan.
Siktar att kunna lägga helgen på att klippa min formade Syrén och häck
Klippt gräset, försökte sen få igång trimmern som startar utan problem och går bra på tomgång men gasar jag lite så dör f*nskapet...
Tog den el-drivna istället och fyra batterier senare är jag bara till hälften klar... 😡
Tog den el-drivna istället och fyra batterier senare är jag bara till hälften klar... 😡
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Sprutade på järnsulfat på mossmattan igår, mossan ser inte ut att ha mått bra av det. Får förmodligen gå på med lite mer för att ge önskad effekt men det är ett experiment. Vill ha bort mossan för gräs och klöver ska få bättre förhållanden.
Idag har jag planterat lite billiga perenner (lavendel och stäppsalvia) för humlorna skull och gödslat rabatter och fruktträd med hönsgödsel.
Idag har jag planterat lite billiga perenner (lavendel och stäppsalvia) för humlorna skull och gödslat rabatter och fruktträd med hönsgödsel.
Bytt olja i gräsklipparen, det måste väl räknas som trädgårdsarbete?
Medlem
· västerbotten
· 102 inlägg