Mikael_L skrev:
Precis klippt gräset nu.

Sitter på altan och pustar ut och fröjdas åt resultatet och det trevliga vädret. Inte med en kall öl, utan kaffe och en glass.
Räcker med glass :D
 
Planterat tusensköna i en bit av gräsmattan. Ingen tråkig monokulturgräsmatta här inte. :p
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Det var nog sådana jag satt på igår när jag målade.. visste inte att de hette så (googlade precis). Som miniprästkragar :) Jättesöta.. även om jag nu råkade sitta på några ;)
 
Hahaha, de håller för det. De är bara känsliga just vid plantering, då ska man passa med vatten. Men du har en tvilllingsjäl här, det finns nämligen en här också som gillar att platta till växter med baken.:p

dsci0006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Blåst upp en barnpool med grovdammsugaren :)

innan jag kom på att jag kunde använda den så kom det några svordomar ur munnen kan jag avslöja. sen tog det typ 1 minut av ren glädje att blåsa upp den.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
scim skrev:
Flyttat lite syrener

[bild]

[bild]

[bild]
Blev det lite framtungt för 3060:n ?
 
Jagat maskrosor... Ser ut som en grävling varit framme...
 
Y
kört 4 turer med gallerkärra och fått bort all ris jag hade liggandes.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Mikael_L
pjodden skrev:
Sån har vi med, den tredje är vi inne på... är kalasbra så länge den funkar men den håller inte så länge tycker jag. Fast vi har ju rätt mycket maskrosor också. Tror jag fyllde en skottkärra på 10-15 m2... :)

Förresten vart gör ni av maskrosor som ni tagit upp? Torka och bränna, starta storskalig kaninavel eller nåt annat?
Jag kör med en morakniv som maskrosutrotare.
Sticker ner bladet i 45° vinkel ett par cm bredvid maskrosen och skär så av pålroten ett par cm ner i marken och sen bara dra upp den.
Syns inte någon åverkan alls på gräsmattan efter, men den växer säkert upp igen efter ett tag, misstänker jag.
Men då är jag snart på den igen, så jag tror den tröttnar snabbt och dör bort. Det är i alla fall väldigt mycket färre maskrosor i år, andra året.


Ibland lägger jag maskrosorna att torka på asfalten, eller så direkt ner i en kompostpåse och ner i komposttunnan som sopgubbarna tömmer sen.
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Klippt halva gräsmattan, sen gick drivningen på klipparen sönder.. när jag skulle börja med de branta delarna..:mad:
 
stefancrs skrev:
Bra med föräldrar på besök. Vi gjorde i ordning våra tre uteplatser i helgen, mest nöjd är jag med den nedgrävda parasollfoten:

[bild]

[bild]
Åh, vilken härlig liten plats! Smart att gräva ner foten, det ser nästan ut som att parasollet är en av alla växter som bara dyker upp ur marken. :)
 
Kört en massa gräs till soptippen :)
 
Satt 64m potatis. Det blev lite sent att de kom i jorden så det blir nog inga egna till midsommar... men man kanske kan göra egna pommes lagom till halloween! :p
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
bryggstun skrev:
Blev det lite framtungt för 3060:n ?
Hehe, jo, de vägde en del 😎
 
Målat lite på lilltjejens kiosk som egentligen är en gammal potatislår som ställts på högkant så locket blev bakdörr.
Anledningen till att fälten är olika breda är helt enkelt att jag följt plankornas bredd i låren. De varierar ordentligt, de bredaste bitarna är 32 centimeter! :wow:
Macken bredvid är byggd enbart av spillmaterial och rivningsmaterial.
Fortfarande lite småpyssel kvar med skyltar och belysning, och lite bord och stolar.
 
  • mack_kiosk.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.