3 757 läst · 49 svar
4k läst
49 svar
Vad har ni för inomhustemperatur?
Har bvp med utomhusgivare, har justerat in värmesystemet med fasta strypningar på radiatorer.
Håller sig konstant mellan 21-22 grader, men vid stark blåst nordväst på vintern kan det sjunka till 20 grader.
Håller sig konstant mellan 21-22 grader, men vid stark blåst nordväst på vintern kan det sjunka till 20 grader.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Jo, kanske i ett enda litet rum?
När jag köpte min båt, fanns det en värmare för 10 värmeljus... Kan säga att det inte gav särskilt mycket.
Installerade strax en 2 kW dieselvärmare. Den räcker gott till. Går på termostat... Typ halvfart.
När jag köpte min båt, fanns det en värmare för 10 värmeljus... Kan säga att det inte gav särskilt mycket.
Installerade strax en 2 kW dieselvärmare. Den räcker gott till. Går på termostat... Typ halvfart.
Svarade 18, men det är lite olika i rummen.
Sovrum ingen värme alls… under 10 så öppnar jag dörren dit.. 🤪
Badrummen typ 24 beroende på hur öppen dörrarna är. Uterummet ligger på 16 när man inte är där under vintern.
Mitt kontor typ 23 eftersom man sitter stilla.
Sovrum ingen värme alls… under 10 så öppnar jag dörren dit.. 🤪
Badrummen typ 24 beroende på hur öppen dörrarna är. Uterummet ligger på 16 när man inte är där under vintern.
Mitt kontor typ 23 eftersom man sitter stilla.
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Går ju intesänka pumpen under 16grader men det ger runt 18 i lufttemp golvvärme i huset
Upplever det som att ventilationen spelar stor roll. Vi har FTX, och vid 20-21 så upplevs det nästan kallt, man kan inte gå runt i bara t-shirt. Så vi har ca 23 och det känns precis perfekt. Päronen bor i lägenhet med sämre ventilation, och deras visar också 23 men man svettas röven av sig.