Tokslut Tokslut skrev:
ja, 1 liter /milen går om man tar det lungt på motorvägen med 5.7L Hemin och under 0.9L/milen med EcoDieseln.

Jag ligger runt 1.4 och inte ovanligt med farthållaren satt på 140km/h (5.7L 401hk bensinarn)
Hemin? :thinking:;):rofl:

Här åker man Peugeot. Bi kör ca 4000 mil/år och den drar ca 0,5.
Skillnad mot Kian vi har du nån som drog 1,2.
Sparas enorma summor pengar :D

Du har helt rätt, det är en -09. Ja, det är fortfarande en trevlig bil. Väldigt sköna stolar och fin att köra landsväg med.

Två X Passat GTE kör vi.
Blå Volkswagen Passat GTE kombi parkerad framför ett rött hus och en vit garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit Volkswagen Passat GTE parkerad framför en röd byggnad med laddstation till vänster.
Skapa konto

Snygg färg på den blåa

Älskar att KÖRA bil, men ÅKER i en framhjulsdriven automatväxlad diesel farkost hela dagarna.

Av den anledningen har jag en BMW med rak 6 cylindrig bensinmotor hemma, att ta till efter arbetsveckan tristess.
Underbart att byta växel själv när varvstoppet går i vid 7.500 v/min :D

• Gilla
martin43
  • Laddar…
Jag byter växel vid 11.000 i nöjesfordonet.

Kör en Lexus IS 250 till vardags, helt värdelös som byggahusbil, trång baklucka, ej fällbart baksäte och ingen dragkrok

Vi kör en Passat med biogas/bensin (fästmön) och jag kör Audi A6 Avant Quattro med V6 och många hästar.

Vi kör en Hyundai IONIQ som drar motsvarande ungefär 0,16 liter milen (14,8 kWh/100 km), som vi kör den. Ganska dyr småbil, men det är roligt att åka på utflykt på landet och leta upp gratis laddplatser.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Har ni den helelektriska?

M Myckling skrev:
Då borde den nog dra max 0 liter per mil. ;)

Edit: Missade ordet "motsvarande" :oops:

M Myckling skrev:
Ja, det kändes lite som att det får bli antingen eller, och då blev det den med el.

Alfredo Alfredo skrev:
Då borde den nog dra max o liter per mil. ;)
Nja, därför jag skrev ”motsvarande”. Räknat på 9 kWh energi per liter bensin ungefär.

halper halper skrev:
Nja, därför jag skrev ”motsvarande”. Räknat på 9 kWh energi per liter bensin ungefär.
Ja såg precis det... :oops::oops::oops:

Åker runt i denna och myser.

• Restaurerad gammal Volkswagen minibuss med öppna dörrar och utrustning för camping.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fremax och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.