A
I så fall befinner jag mig gärna i fjållfållan. Och jag får väl förstärka mitt fäste i fållan med en Volvo till, en Volvo F7 -84 kranbil med tippflak och gripskopa. Den gör man inte heller några donuts med, men duger utmärkt när man ska ha hem lite större och tyngre prylar från sybehörsaffären

• Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Staffan2000 skrev:
Själv har jag två Jaggor, en för sommarbruk och en för vinterdito.
Xj6 sovereign. 4.0. 95a. Den har jag som vinterbil, eftersomm den har dragkrok.
God effekt och mycket vrid gör den till en utmärkt dragbil.

Mina Jaggor är av samma modell som den här:[länk]
aw=1

Ang. Kommentarerna om killen som gillade fjolliga och fantasilösa BMV, kan jag bara hålla med. "Mögbilar", de har han ju själv

Staffan

Låt mej först översätta mög, mög = skit, på skånska iaf... SJälv bor jag i Uppsala.

Så när jag skrev "mögbilar" menade jag förstås inte hantverkarbilarna/busarna utan alla dessa franska bilar medlemmarna visar sej vara stolta ägare till...

En jaguar är ju knappast en bil av hög kvalite, men dock med viss stil/klass... m.a.o. ingen riktig "mögbil" :)

Att kalla en BMW 130iM för fjollig och fantasilös är bara löjligt...

En vanlig missuppfattning är ju att BMW är SÅ dyra att äga... men både service och reservdelar är bra mycket billigare än på en modern volvo. Köper man bilarna begagnade (som jag) är dom dessutom gansak billiga... för alla tror ju att dom är så dyra att äga :)

Jonas Uppsala skrev:
Låt mej först översätta mög, mög = skit, på skånska iaf... SJälv bor jag i Uppsala.

Så när jag skrev "mögbilar" menade jag förstås inte hantverkarbilarna/busarna utan alla dessa franska bilar medlemmarna visar sej vara stolta ägare till...

En jaguar är ju knappast en bil av hög kvalite, men dock med viss stil/klass... m.a.o. ingen riktig "mögbil" :)

En vanlig missuppfattning är ju att BMW är SÅ dyra att äga... men både service och reservdelar är bra mycket billigare än på en modern volvo. Köper man bilarna begagnade (som jag) är dom dessutom gansak billiga... för alla tror ju att dom är så dyra att äga :)
Det är väl inte så konstigt att du får tillbaka lite när du sticker ut hakan och kallar bilarna i denna tråd för mögbilar.
Jag tycker inte nödvändigtvis att din BMW är en mögbil, men jag tycker samtidigt inte att du på något sätt höjde standarden på vilka bilar som finns med i denna tråd genom att dela med dig av ditt bilval. Det finns ett betydligt antal bilar i denna tråd som är mer intressanta än både din 1-serie och din 3-serie.

Jonas Uppsala skrev:

Du grabben. Håll dig till din bilsida du istället för att göra bort dig här. Och du en sak till. Beemers är frisör bilar om du inte visste det.... ;)

R8_Sweden skrev:
Det är väl inte så konstigt att du får tillbaka lite när du sticker ut hakan och kallar bilarna i denna tråd för mögbilar.
Jag tycker inte nödvändigtvis att din BMW är en mögbil, men jag tycker samtidigt inte att du på något sätt höjde standarden på vilka bilar som finns med i denna tråd genom att dela med dig av ditt bilval. Det finns ett betydligt antal bilar i denna tråd som är mer intressanta än både din 1-serie och din 3-serie.
Jaja... jag förtjänade att få en del tillbaka... har typ "korrigerat" mej i ett inlägg tidigare.

Dock håller jag inte med om att det fanns så många intressanta bilar i tråden, trevliga bussar/pickisar, men inte vanliga bilar... knappt så jag skulle byta bort 318 mot nån annan bil som nämst förutom din R8 :)

/Jonas

RoTe
Själv skulle jag aldrig köra en bil där man får kommentaren "Eyyy bruuuuschan" när man kliver ur på köpcentrumparkeringen. :p

• Gilla
PNI och 3 till
  • Laddar…
Jonas Uppsala skrev:

Men visst är din lilla övermotoriserade bil lite fjollig iaf ;)
Det är som sagt bilen med stor B för "Eyyy bruuuuschan" grabbarna eller wannabes som hänger runt Stureplan.

Att BMW, MB och Audi inte är så mycket dyrare att äga kan jag dock hålla med om baserad på egen erfarenhet.

De jaguarer jag haft under åren har fungerat bättre och haft färre (om några) driftstörningar.
delar är billiga om man köper från England, så hellre en jagga än BMW/Audi/volvo

RoTe skrev:
Själv skulle jag aldrig köra en bil där man får kommentaren "Eyyy bruuuuschan" när man kliver ur på köpcentrumparkeringen. :p
Ja precis!

När jag hade skaffat bmw:n jag hade i höstas så trodde grannarna att det var tjuvar som åkte runt innan dom såg att det var min bil. :D

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
....men är det faktiskt inte så att Audi och Merca har övertagit BMW's roll i detta avseende? Skulle iaf säga att det är så här "söder om söder". Eller rättare sagt, straxt söder om "söder om söder".

ullberg
MathiasS skrev:
....men är det faktiskt inte så att Audi och Merca har övertagit BMW's roll i detta avseende? Skulle iaf säga att det är så här "söder om söder". Eller rättare sagt, straxt söder om "söder om söder".
Min uppfattning är att Audi & BMW har växlat roll i detta avseende (trist för mig som funderar på att köpa en AUDI).

MB har i min värld alltid agerat i båda ändar av skalan (men inte i mitten) baserat på årtal, och/eller miltal (med undantag för ett par fantastiska klassiker). Ingen förändring där...

Själv är jag uppväxt strax norr om Östermalm, och där var det väldigt viktigt för en del att se till att byta sin MB i tid (innan den passerade från ena änden av skalan till den andra)...

Numer bor jag ännu en bit längre norrut, och ibland är undrar jag om det är huruvida man strip:at sin bil med silvertejp eller inte som skiljer agnarna från vetet (Japp, silvertejp förekommer som "enhancer" i mina trakter)

/U

Enk Projektet skrev:
Finns det någon på BH som kan köpa sin riktiga drömbil eller får alla lov att kompromissa ang kostnaden?
Jag har en av mina, Jeep Grand Cherokee me 318 :wow: den går att bygga vidare på till optimal offroad/trail-bil hur länge som helst å bygger man själv hinner man samla nya pengar successivt medans man bygger å då har man råd :cool:
Egentligen har jag råd med Caddy -49 Club Coupe också däremot inte tid och plats i nuläget men det hoppas jag kunna ordna inom överskådlig framtid.

Y
bilen_mini.jpg
min mög-jänkskrot. En Buick -67.

Man får väl inga damer genom att ta sig 3kvarter bort på 1sekund med en nysande turbomotor samt ryck och slit växellåda, sånt imponerar ju bara på tonårsgrabbarna. Riktiga bilar ska cruisas så damerna hinner att signalera att de vill åka med, och som orkar ta med damerna stillsamt, sensuellt mullrandes uppför berget för lite romans vid sjön. :)

Drömmer delvis om en Volvo Sugga som hobbyprojekt.
Samt att byta min vardags Mitsubishi mot en 4dörrad pickup; Dodge Ram 2010-2012. Väntar bara på lottovinsten...

Redigerat:
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Damer som signalerar att de vill "hänga med" är väl inga damer. Och vilka damer vill sätta sig i en råttsoffa? (y)

Yrrol skrev:
[bild]
min mög-jänkskrot. En Buick -67.

Man får väl inga damer genom att ta sig 3kvarter bort på 1sekund med en nysande turbomotor samt ryck och slit växellåda, sånt imponerar ju bara på tonårsgrabbarna. Riktiga bilar ska cruisas så damerna hinner att signalera att de vill åka med, och som orkar ta med damerna stillsamt, sensuellt mullrandes uppför berget för lite romans vid sjön. :)
Haha, kanske har du rätt. Det är kanske därför jag aldrig klarat att imponera på damerna med min bil?! :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.