Y
R8_Sweden skrev:
Haha, kanske har du rätt. Det är kanske därför jag aldrig klarat att imponera på damerna med min bil?! :p
Fast får dom plats? Visst, kanske en mager tonåring.
Men i min... ojoj... Där kan ett helt gäng breda tanter fåplats båda bak fram, och i bagaget. ;)

stilofunk: sant jag kände själv att min beskrivning gav lite fel intryck om damer som kanske har timpris. ;)
 
Yrrol skrev:
Fast får dom plats? Visst, kanske en mager tonåring.
Men i min... ojoj... Där kan ett helt gäng breda tanter fåplats båda bak fram, och i bagaget. ;)

stilofunk: sant jag kände själv att min beskrivning gav lite fel intryck om damer som kanske har timpris. ;)
Min är bra, för den sållar bort de breda tanterna, och tillåter bara smala supermodeller. ;-)
 
Män och kvinnor som har timpris - kallar vi inte dom "hantverkare" på detta forum? Börjar bli en märklig diskussion detta..... :)
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
R8_Sweden skrev:
Min älskling, som tyvärr såldes i somras. Inte så praktisk som arbetsbil, men man fick plats med mer än man skulle kunna tro, bland annat full kite-utrustning med brädan på passagerarplatsen. ;-)
Här på F1 banan Spa i somras...[bild]
Vilken motor hade du? V8an tyckte jag var en väldig besvikelse och v10an var inte så mkt roligare men den lät iaf oerhört gött. =)
 
CarlMagnus skrev:
Vilken motor hade du? V8an tyckte jag var en väldig besvikelse och v10an var inte så mkt roligare men den lät iaf oerhört gött. =)
Jag hade V8:an. Det kan säkert diskuteras mycket huruvida den skulle haft mer klös, men jag var väldigt nöjd. Grymt bra bil, otrolig att köra på bana såväl som av.
V10:an är ju bra mycket kvickare, men ljudet i V8an tyckte jag var härligare än i V10an. Men smaken är som baken...
Kunde naturligtvis köpt en GT3a eller en Porsche turbo eller nåt, men som allroundbil så tycker jag att R8:an är oslagbar. Det var aldrig ett svårt beslut.
 
bra-byggare skrev:
I så fall befinner jag mig gärna i fjållfållan. Och jag får väl förstärka mitt fäste i fållan med en Volvo till, en Volvo F7 -84 kranbil med tippflak och gripskopa. Den gör man inte heller några donuts med, men duger utmärkt när man ska ha hem lite större och tyngre prylar från sybehörsaffären
Och där tog du ledningen i klassen "Störst Byggbil" ;)
Måste vara perfekt att få plats med en kasett råplan samtidigt som man tar hem ett gäng 45*220 modell 6m :p
 
ullberg skrev:
Min uppfattning är att Audi & BMW har växlat roll i detta avseende (trist för mig som funderar på att köpa en AUDI).

........

Numer bor jag ännu en bit längre norrut, och ibland är undrar jag om det är huruvida man strip:at sin bil med silvertejp eller inte som skiljer agnarna från vetet (Japp, silvertejp förekommer som "enhancer" i mina trakter)


/U
1-Audi känns definitivt som det nya BMW.
2-Silvertejp går ju att använda till allt, det har jag alltid sagt.
Kolla in www.ducti.com :D
 
Staffans2000
Jonas Uppsala skrev:
Så när jag skrev "mögbilar" menade jag förstås inte hantverkarbilarna/busarna utan alla dessa franska bilar medlemmarna visar sej vara stolta ägare till...

En jaguar är ju knappast en bil av hög kvalite, men dock med viss stil/klass... m.a.o. ingen riktig "mögbil" :)

Att kalla en BMW 130iM för fjollig och fantasilös är bara löjligt...

En vanlig missuppfattning är ju att BMW är SÅ dyra att äga... men både service och reservdelar är bra mycket billigare än på en modern volvo. Köper man bilarna begagnade (som jag) är dom dessutom gansak billiga... för alla tror ju att dom är så dyra att äga :)
Hejsan Jonas.

Sedan Ford tog över Jaguar har kvalitén blivit mycket bra, även på kringutrustningen. Det kunde man definitivt inte anklaga sjuttiotalsJaggorna för. Precis som med den övriga Engelska bilindustrin, strejkade Jaguar nästan sönder sig självt. Min vinterJagga har gått 25.000mil. och det enda tecknet på åldrande är att växellådan skorrar lite på högst växeln, men så är det inte heller en Jaguarkonstruktion utan tillverkad av kugghjulsfabriken ZF. Som för övrigt även förser Bader-Mainhof-Wagen med lådor
Som nya kostade mina bilar ca: 650.000kr styck. För den summan kunde man köpa FYRA nya Volvo.

Att köpa en bil som var enda finnig förortsunge dreglar efter, det är fantasilöst! Inte blir det bättre av att den ser ut som en hemmafrus shoppingbil.

Allt det du skriver om de låga kostnaderna däremot, stämmer även på Jaguar.

Vänliga hälsningar.
Staffan
 
MathiasS skrev:
....men är det faktiskt inte så att Audi och Merca har övertagit BMW's roll i detta avseende? Skulle iaf säga att det är så här "söder om söder". Eller rättare sagt, straxt söder om "söder om söder".
Måste vara Gubbängen:D
 
A
Jag kan inte annat än hålla med min -98 Jagga var bra kvalitet på. Och jag hade billigare försäkring på den än på Volvon, och servicen var ungefär lika dyr på Jaguarverkstad som Volvon på en Volvoverkstad. Men det var på den tiden då Ford ägde både Jaguar och Volvo.

Nu skulle jag kunna tänka mig en XKR som fritidsbil http://www.blocket.se/lund/Jaguar_XK_R_lagmil__SALD_43757906.htm?ca=11&w=3
 
Nimajneb skrev:
Måste vara Gubbängen:D
Sett till ordalydelsen är du på rätt spår, men ändå en knapp mil fel på kartan...!
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Staffans2000
Här kommer ett seriöst betänkande av forskare från det tekniska institutet i Bern.
http://www.youtube.com/watch?v=Tyj9VMhE6oI
För övrigt: Vilket annat bilmärke kan skryta med att vara "kungliga hovleverantörer", till inte bara: Queen Elisabeth, The prins of Vales, men även till "the queen mother" (God bless her soul).
BMW, Angela Merkel, Helmut Kohl och Erich Honecker -släng er i väggen!

Staffan
 
Kör själv Bmw sedan många år tillbaka, eftersom Bmw är tyska ingenjörers gudagåva till mänskligheten är min personliga åsikt.

Diskuteras i denna tråd om varför och hur blev det så här>>http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=251882

mvh
 
Redigerat:
Här kör vi Peugeot 206 , Audi A4 och Bmw...
Men när dom tillverkade min bmw modell hade dom nog tagit in en prao som fixade till lite tokigheter tyvärr :confused:
(Dummare system till vevhusventilation får man ju leta efter..)
 
Micro>>Har du M54 motorn? Den fryser ju om man har otur finns ju uppgraderingkitt att köpa men säker är man ju inte ändå, har själv den motorn och har isolerat så gott det går samt täcken för njurarna när det är kallt.

mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.